Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek
Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie. Polska mierzy się dziś z jednym z największych deficytów mieszkań w regionie, szacowanym na blisko 1,5 mln lokali. Ceny nieruchomości galopują – według Eurostatu w 2024 roku wzrosły aż o 15%. Tymczasem MyCabin oferuje szybszą i wygodniejszą alternatywę dla tradycyjnego budownictwa.
Firma obserwuje stale rosnące zainteresowanie kompaktowymi, energooszczędnymi domami jednorodzinnymi. Coraz więcej klientów decyduje się na przeprowadzkę na przedmieścia lub do mniejszych miejscowości, gdzie trwałe, szybkie w montażu, przyjazne środowisku mieszkania sprawdzają się szczególnie dobrze. Ponadto MyCabin notuje wzrost zainteresowania ze strony osób rozważających zakup domów modułowych pod obiekty wakacyjne lub najem krótkoterminowy za pośrednictwem serwisów takich jak Airbnb czy Booking. Połączenie nowoczesnego projektu, wydajnej produkcji i błyskawicznego montażu sprawia, że domy MyCabin świetnie nadają się zarówno do użytku prywatnego, jak i pod wynajem.
– W Polsce od lat brakuje kilku milionów mieszkań – to sytuacja, która wciąż wywiera presję zarówno na nabywców, jak i władze. Materiały budowlane i robocizna są drogie, proces budowy długi, a formalności uciążliwe. Dostrzegliśmy więc szansę, by wejść na rynek z gotowym produktem o stałej wartości – w pełni wykończonym domem realizowanym w jasno określonej cenie i terminie. Dzięki normalizacji i optymalizacji procesu produkcji domy MyCabin doskonale odpowiadają na obecne potrzeby rynkowe – jako obiekty zarówno całoroczne, jak i wakacyjne. Uważam, że budownictwo prefabrykowane stanie się światowym standardem – mówi Ģirts Draugs, założyciel i dyrektor generalny MyCabin.
Wzorem innych rynków eksportowych MyCabin zainwestował w rozwój struktur także w Polsce. Firma otworzyła już dom pokazowy „Milla 40” w Emowie (zaledwie 15-20 minut jazdy od centrum Warszawy), gdzie potencjalni klienci mogą na własne oczy przekonać się o jakości jej rozwiązań i zrównoważonym podejściu MyCabin do budownictwa. Ponadto na miejscu powstał specjalny zespół sprzedaży i obsługi klienta. To część rozwijającego się systemu MyCabin, który obejmuje regionalne oddziały i logistykę, zapewniając klientom wszechstronne wsparcie: od wyboru i personalizacji modelu po dostawę i montaż na działce.
Wszystkie domy MyCabin są w całości montowane w zakładzie produkcyjnym firmy na Łotwie. Wydajny proces produkcji znacząco ogranicza zarówno czas realizacji, jak i ilość odpadów materiałowych. Dom MyCabin można postawić na działce nawet w ciągu jednego dnia, co istotnie zmniejsza ryzyko i zaangażowanie po stronie klienta w porównaniu z tradycyjną budową.
Prefabrykacja domów pozwala ograniczyć marnowanie materiałów aż o 60-70% w porównaniu z tradycyjną budową, gdzie odpady czy nadwyżki materiałów są codziennością. Jest to możliwe dzięki precyzyjnemu projektowi, minimalizacji nadwyżek już na wczesnym etapie i dokładnemu wykonaniu, które eliminuje potrzebę wprowadzania poprawek na miejscu.
Domy MyCabin zużywają też nawet o 30-50% mniej energii niż tradycyjne domy o podobnym metrażu. To zasługa solidnej izolacji, wysokiej jakości stolarki, dopasowanych systemów grzewczych oraz projektowania z myślą o przeznaczeniu i lokalizacji budynku.
Aby zapewnić trwałość konstrukcji, firma oferuje również coroczne przeglądy techniczne i usługi serwisowe, wspierając klientów także po odbiorze gotowego domu.
– Polscy klienci mają dość niepewności w tym segmencie, dlatego stała, przejrzysta cena i dom gotowy w dwa-cztery miesiące to atuty, które wyróżniają naszą ofertę na rynku. Zaufanie wzmacnia także znakomita reputacja Łotwy w branży budownictwa drewnianego. Odwiedzający dom pokazowy zwracają uwagę na wysoki standard wykonania – wielu podkreśla, że na polskim rynku brakowało producenta łączącego tak wysoką jakość z wygodą – mówi Szymon Dąbrowski, przedstawiciel MyCabin w Polsce.
Dni otwarte
Chcąc zaprezentować koncepcję MyCabin odbiorcom w Polsce, firma organizuje dni otwarte w domu pokazowym w Emowie (ul. Jasna 18, 05-462 Emów) w dniach 26 lipca oraz 9, 23 i 30 sierpnia w godzinach od 11:00 do 15:00. W tym czasie goście będą mieli okazję zwiedzić pierwszy dostępny dom pokazowy MyCabin w Polsce, poznać dodatkowe modele i warianty wymiarowe, a także skonsultować się z zespołem sprzedaży w sprawie m.in. wyboru i personalizacji modelu, montażu czy opcji dostawy. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Osoby, które nie mogą uczestniczyć w dniach otwartych, mogą zarezerwować z wyprzedzeniem wizytę indywidualną. Więcej informacji oraz formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie: www.mycabinpolska.pl.
W tym roku MyCabin sprzedał na terenie Europy już ponad 50 domów, co świadczy o dużym zainteresowaniu i satysfakcji klientów. W 2024 roku firma otworzyła domy pokazowe i biura sprzedaży w Estonii i na Litwie, a tego lata odbyły się kolejne otwarcia – w Niemczech oraz Polsce.
O MyCabin
MyCabin to producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych z Łotwy. Firma posiada zakłady produkcyjne w Jełgawie i Chicago oraz oferuje najwygodniejsze rozwiązania mieszkaniowe klientom w Europie i Ameryce Północnej. MyCabin specjalizuje się w produkcji trwałych domów modułowych w kontrolowanych warunkach fabrycznych, zapewniając precyzję wykonania i wysoką wydajność. Firma rozwija sieć oddziałów regionalnych w całej Europie, tworząc w poszczególnych regionach lokalny zespół sprzedażowy i obsługi klienta oraz dom pokazowy. Obecnie przedstawiciele MyCabin znajdują się w Estonii, na Litwie, w Niemczech i w Polsce. Firma dąży do tego, by domy modułowe stały się światowym standardem – dlatego oferuje zrównoważone mieszkania wysokiej jakości, które sprawdzają się niezależnie od stylu życia, lokalizacji i warunków klimatycznych. Domy MyCabin zdobyły międzynarodowe uznanie, a na ich temat pisały m.in. Business Insider, portale architektoniczne DWELL i Designboom oraz magazyn wnętrzarski „House Beautiful”.
Kontakt dla mediów:
Matylda Setlak
PR Director, Agencja PR All 4 Comms
m. +48 (0) 788 252 651
m. +44 (0) 7737 1 63 194
e. matylda@all4comms.com
www.all4comms.com
Źródło informacji: All 4 Comms

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.