„Muszkieterowie dla Polek” wyróżnieni w największym raporcie CSR w kraju
Kampania „Muszkieterowie dla Polek” po raz kolejny została wyróżniona w raporcie przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Akcja Grupy Muszkieterów, która w naszym kraju odbywa się od 12 lat, nieprzerwanie niesie pomoc kobietom, zwiększa świadomość i promuje profilaktykę raka piersi. Tylko w pierwszym kwartale 2020 roku z badań mammograficznych, przeprowadzonych w ramach kampanii, skorzystało blisko 1 100 pacjentek.
W zestawieniu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre Praktyki 2019” uwzględniona została kampania „Muszkieterowie dla Polek”. W pierwszym kwartale 2020 roku w ramach akcji przebadano 1 058 kobiet. U 91 z nich wykryto zmianę łagodną, natomiast 23 pacjentki otrzymały skierowanie na dodatkowe badania. Kampania jest głównie skierowana do kobiet pomiędzy 50. a 69. rokiem życia. Od stycznia do początku marca bieżącego roku bezpłatne badania odbywały się w mammobusach zlokalizowanych na parkingach sklepów Intermarché i Bricomarché w 3 województwach: lubuskim, dolnośląskim oraz wielkopolskim.
– Ogromnie doceniamy, że po raz kolejny działania Grupy Muszkieterów zostały wyróżnione w raporcie przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Cieszymy się, że nasze akcje są zauważane przez ekspertów z zakresu CSR – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów i dodaje – Od lat staramy się zwiększać świadomość na temat profilaktyki zdrowia oraz zachęcamy kobiety, aby korzystały z badań organizowanych w ramach akcji „Muszkieterowie dla Polek”. Liczby z podsumowania akcji oraz wyróżnienie naszych praktyk utwierdzają nas w przekonaniu, że podejmowane działania przynoszą zamierzony efekt.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to publikacja przygotowywana cyklicznie od 18 lat przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zestawienie jest największym w Polsce przeglądem działań w zakresie CSR za dany rok. Pokazuje różnorodność praktyk oraz liczbę przedsiębiorstw, które angażują się i komunikują podejmowane inicjatywy. Najnowszy raport został przedstawiony 16 kwietnia br. podczas wydarzenia online.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu udostępnia cały raport do pobrania w wersji PDF na stronie http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2019/.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.