„Muszkieterowie dla Polek” wyróżnieni w największym raporcie CSR w kraju
Kampania „Muszkieterowie dla Polek” po raz kolejny została wyróżniona w raporcie przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Akcja Grupy Muszkieterów, która w naszym kraju odbywa się od 12 lat, nieprzerwanie niesie pomoc kobietom, zwiększa świadomość i promuje profilaktykę raka piersi. Tylko w pierwszym kwartale 2020 roku z badań mammograficznych, przeprowadzonych w ramach kampanii, skorzystało blisko 1 100 pacjentek.
W zestawieniu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre Praktyki 2019” uwzględniona została kampania „Muszkieterowie dla Polek”. W pierwszym kwartale 2020 roku w ramach akcji przebadano 1 058 kobiet. U 91 z nich wykryto zmianę łagodną, natomiast 23 pacjentki otrzymały skierowanie na dodatkowe badania. Kampania jest głównie skierowana do kobiet pomiędzy 50. a 69. rokiem życia. Od stycznia do początku marca bieżącego roku bezpłatne badania odbywały się w mammobusach zlokalizowanych na parkingach sklepów Intermarché i Bricomarché w 3 województwach: lubuskim, dolnośląskim oraz wielkopolskim.
– Ogromnie doceniamy, że po raz kolejny działania Grupy Muszkieterów zostały wyróżnione w raporcie przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Cieszymy się, że nasze akcje są zauważane przez ekspertów z zakresu CSR – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów i dodaje – Od lat staramy się zwiększać świadomość na temat profilaktyki zdrowia oraz zachęcamy kobiety, aby korzystały z badań organizowanych w ramach akcji „Muszkieterowie dla Polek”. Liczby z podsumowania akcji oraz wyróżnienie naszych praktyk utwierdzają nas w przekonaniu, że podejmowane działania przynoszą zamierzony efekt.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to publikacja przygotowywana cyklicznie od 18 lat przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zestawienie jest największym w Polsce przeglądem działań w zakresie CSR za dany rok. Pokazuje różnorodność praktyk oraz liczbę przedsiębiorstw, które angażują się i komunikują podejmowane inicjatywy. Najnowszy raport został przedstawiony 16 kwietnia br. podczas wydarzenia online.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu udostępnia cały raport do pobrania w wersji PDF na stronie http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2019/.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Piotr Zelt: Pęknięcie w Polsce jest bardzo głębokie. Myślę, że strona zwycięska w tych wyborach zadba o to, żeby te podziały były coraz głębsze
Aktor nie ukrywa swojego rozgoryczenia wynikiem wyborów prezydenckich. Jego zdaniem podziały w naszym kraju są tak głębokie, że Karol Nawrocki nigdy nie będzie prezydentem wszystkich Polaków. Piotr Zelt uważa, że minimalne zwycięstwo kandydata popieranego przez PiS może mieć dalsze niekorzystne konsekwencje. Zastanawia się więc, jaka przyszłość nas czeka, a jego rokowania raczej nie są nasycone optymizmem.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.