Komunikaty PR

Na co zwrócić uwagę przy wyborze gotowych sosów?

2021-05-11  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Zarówno w tych w pełni profesjonalnych, jak i naszych domowych kuchniach sosy wykorzystywane są w tym samym celu - aby podkreślić smak ulubionych potraw. Możemy przygotować je samodzielnie lub… skorzystać z gotowej oferty sprawdzonych producentów. Na półkach sklepowych spotkamy niezwykle szeroką gamę tego typu dodatków. Podpowiadamy więc na co warto zwrócić uwagę przy ich wyborze.

Sosy w kuchni pełnią bardzo ważną funkcję. Stanowią niezastąpiony dodatek zarówno do dań serwowanych na ciepło, jak i na zimno. Jeżeli nie mamy czasu na ich własnoręczne przygotowanie watro sięgnąć po odpowiedniki przygotowane przez wyspecjalizowanych w tym kierunku wytwórców. Co ciekawe, pomysłodawcą gotowego sosu w słoiku był słynny francuski kucharz – Auguste Escoffier, który urodził się w 1846 roku. Dzięki jego odkryciu, od ponad stu lat możemy cieszyć się różnorodnością i bogactwem smaków na naszych talerzach! O czym zatem warto pamiętać przed ich zakupem?

Skład, skład i jeszcze raz skład

Im prostszy skład, tym lepiej. Należy pamiętać, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy producent ma obowiązek odpowiednio oznakować artykuły spożywcze. Musi on na etykiecie zamieścić informacje dotyczące składników, które znajdują się w danym produkcie – przy czym te, których jest najwięcej opisane są w pierwszej kolejności. To najprostszy sposób, aby ocenić jakość danego produktu. Im bardziej naturalne komponenty, tym lepszy produkt. Warto wybierać takie sosy, które nie posiadają sztucznych konserwantów i aromatów, np. majonezy z portfolio Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem”. „Od samego początku naszej działalności wykorzystujemy do produkcji Majonezu Kieleckiego wyłącznie składniki najwyższej jakości. Misją spółdzielni jest to, aby wszystkie produktu były jak najbardziej zbliżone do wzorców sprzed lat a jednocześnie wpisywały się w gusta współczesnych odbiorców. Bardzo nas cieszy to, że jest to coraz wyraźniejszy trend na rynku, a konsumenci zwracają większą uwagę na to co jedzą” – mówi Zbigniew Mojecki, z-ca prezesa ds. handlowych WSP „Społem”.

Dostosowany smak

Na polskim rynku znajdziemy obecnie szeroką gamę smakową gotowych sosów – od warzywnych skierowanych dla wegan, po mięsne, zarówno te urzekające aksamitnością i łagodnością, jak również ostre, wręcz zadziorne w smaku. Nie brak wśród nich również wariantów wywodzących się z kuchni etnicznych np. czosnkowe, cygańskie czy tatarskie. Na tak dużą różnorodność produktów mają wpływ preferencje konsumentów i zmieniające się nawyki żywieniowe. Jeśli myślimy o frytkach to zazwyczaj z ketchupem, jeśli o sałatce warzywnej to obowiązkowo z majonezem. Sos Kielecki czosnkowy lub amerykański doskonale podkreśli smak dań z grilla, zaś wersja cygańska dopełni potrawy kuchni bałkańskiej. Świadectwem zmieniających się zwyczajów kulinarnych Polaków może być bardzo szybko rosnąca popularność produktów dedykowanych dla wegan i wegetarian. W tym kontekście warto wspomnieć o Majonezie Kieleckim roślinnym – powstającym na bazie oleju rzepakowego, białek grochu i aromatycznej musztardy. Jak sama nazwa wskazuje nie posiada on w swoim składzie żadnych składników odzwierzęcych. Jednakże rodzajów gotowych sosów jest o wiele więcej – coś dla siebie znajdą zarówno osoby poszukujące określonych smaków, jak i zwracające uwagę na cechy szczególne produktów – tak jak w przypadku wskazanego powyżej Majonezu Kieleckiego roślinnego.

Sugerowana cena Sosu Kieleckiego czosnkowego (plastik): 6,30 zł brutto/ 450 g

Sugerowana cena Sosu Kieleckiego amerykańskiego (plastik): 6,30 zł brutto/ 450 g

Sugerowana cena Sosu Kieleckiego cygańskiego: 3,50 zł brutto/ 200 g

Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego roślinnego: 6,49 zł brutto/ 310 g

Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego: 9,20 zł brutto/ 500 ml

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.