Na co zwrócić uwagę przy wyborze gotowych sosów?

Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
Zarówno w tych w pełni profesjonalnych, jak i naszych domowych kuchniach sosy wykorzystywane są w tym samym celu - aby podkreślić smak ulubionych potraw. Możemy przygotować je samodzielnie lub… skorzystać z gotowej oferty sprawdzonych producentów. Na półkach sklepowych spotkamy niezwykle szeroką gamę tego typu dodatków. Podpowiadamy więc na co warto zwrócić uwagę przy ich wyborze.
Sosy w kuchni pełnią bardzo ważną funkcję. Stanowią niezastąpiony dodatek zarówno do dań serwowanych na ciepło, jak i na zimno. Jeżeli nie mamy czasu na ich własnoręczne przygotowanie watro sięgnąć po odpowiedniki przygotowane przez wyspecjalizowanych w tym kierunku wytwórców. Co ciekawe, pomysłodawcą gotowego sosu w słoiku był słynny francuski kucharz – Auguste Escoffier, który urodził się w 1846 roku. Dzięki jego odkryciu, od ponad stu lat możemy cieszyć się różnorodnością i bogactwem smaków na naszych talerzach! O czym zatem warto pamiętać przed ich zakupem?
Skład, skład i jeszcze raz skład
Im prostszy skład, tym lepiej. Należy pamiętać, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy producent ma obowiązek odpowiednio oznakować artykuły spożywcze. Musi on na etykiecie zamieścić informacje dotyczące składników, które znajdują się w danym produkcie – przy czym te, których jest najwięcej opisane są w pierwszej kolejności. To najprostszy sposób, aby ocenić jakość danego produktu. Im bardziej naturalne komponenty, tym lepszy produkt. Warto wybierać takie sosy, które nie posiadają sztucznych konserwantów i aromatów, np. majonezy z portfolio Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem”. „Od samego początku naszej działalności wykorzystujemy do produkcji Majonezu Kieleckiego wyłącznie składniki najwyższej jakości. Misją spółdzielni jest to, aby wszystkie produktu były jak najbardziej zbliżone do wzorców sprzed lat a jednocześnie wpisywały się w gusta współczesnych odbiorców. Bardzo nas cieszy to, że jest to coraz wyraźniejszy trend na rynku, a konsumenci zwracają większą uwagę na to co jedzą” – mówi Zbigniew Mojecki, z-ca prezesa ds. handlowych WSP „Społem”.
Dostosowany smak
Na polskim rynku znajdziemy obecnie szeroką gamę smakową gotowych sosów – od warzywnych skierowanych dla wegan, po mięsne, zarówno te urzekające aksamitnością i łagodnością, jak również ostre, wręcz zadziorne w smaku. Nie brak wśród nich również wariantów wywodzących się z kuchni etnicznych np. czosnkowe, cygańskie czy tatarskie. Na tak dużą różnorodność produktów mają wpływ preferencje konsumentów i zmieniające się nawyki żywieniowe. Jeśli myślimy o frytkach to zazwyczaj z ketchupem, jeśli o sałatce warzywnej to obowiązkowo z majonezem. Sos Kielecki czosnkowy lub amerykański doskonale podkreśli smak dań z grilla, zaś wersja cygańska dopełni potrawy kuchni bałkańskiej. Świadectwem zmieniających się zwyczajów kulinarnych Polaków może być bardzo szybko rosnąca popularność produktów dedykowanych dla wegan i wegetarian. W tym kontekście warto wspomnieć o Majonezie Kieleckim roślinnym – powstającym na bazie oleju rzepakowego, białek grochu i aromatycznej musztardy. Jak sama nazwa wskazuje nie posiada on w swoim składzie żadnych składników odzwierzęcych. Jednakże rodzajów gotowych sosów jest o wiele więcej – coś dla siebie znajdą zarówno osoby poszukujące określonych smaków, jak i zwracające uwagę na cechy szczególne produktów – tak jak w przypadku wskazanego powyżej Majonezu Kieleckiego roślinnego.
Sugerowana cena Sosu Kieleckiego czosnkowego (plastik): 6,30 zł brutto/ 450 g
Sugerowana cena Sosu Kieleckiego amerykańskiego (plastik): 6,30 zł brutto/ 450 g
Sugerowana cena Sosu Kieleckiego cygańskiego: 3,50 zł brutto/ 200 g
Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego roślinnego: 6,49 zł brutto/ 310 g
Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego: 9,20 zł brutto/ 500 ml

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.