Komunikaty PR

Nadchodzi nowy duży SUV Lexusa. Trwają przygotowania do produkcji

2021-05-11  |  09:00
Biuro prasowe

Plotki stały się faktem. Lexus przygotowuje się do produkcji dużego SUV-a z trzema rzędami siedzeń. Samochód ma spełniać potrzeby aktywnych millenialsów z dużymi rodzinami. A w jego wyposażeniu możemy spodziewać się wielu nowych technologii.

 

Inwestycja w duże SUV-y

Wprawdzie Lexus nie ogłosił jeszcze oficjalnie prac na nowym autem, ale informacje o tym, że Japończycy szykują coś nowego, są pewne. Źródłem jest bowiem komunikat prasowy opublikowany przez amerykański oddział Toyoty.

Czytamy w nim, że Amerykanie zamierzają zainwestować 803 miliony dolarów w fabrykę w Princeton w stanie Indiana, w której obecnie powstają Toyoty – SUV-y Highlander i Sequoia oraz van Sienna. Inwestycja przyniesie 1 400 nowych miejsc pracy i wynika z zamiaru wprowadzenia do produkcji dwóch nowych SUV-ów mieszczących we wnętrzu nawet do ośmiu osób. Toyota USA podkreśla, że jeden będzie występował ze znaczkiem Toyoty, zaś drugi – Lexusa.

TX – nowy Lexus dla dużych rodzin?

Taka informacja potwierdza pojawiające się od miesięcy plotki, jakby Lexus zamierzał wprowadzić do oferty nowego konkurenta dla największych SUV-ów na rynku. Zapotrzebowanie na podobne auto zgłaszali amerykańscy dilerzy japońskiej marki, dostrzegli je również sami przedstawiciele producenta. Istotny wpływ na ostateczną decyzję mogła mieć pandemia koronawirusa, która skłoniła wiele osób do większej aktywności z dala od zatłoczonych miejsc i w rezultacie zwiększyła zainteresowanie pojemnymi SUV-ami w Stanach Zjednoczonych.

Nowy model Lexusa otrzyma najprawdopodobniej nazwę TX. W ubiegłym roku japońska marka zarejestrowała w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych oznaczenia TX 350 i TX 500h. Obecność litery X w obu symbolach – którą Lexus przypisuje wszystkim swoim autom z powiększonym prześwitem – wydaje się jasno wskazywać, że Japończycy zarezerwowali tę nazwę właśnie dla rodzinnego SUV-a. Spokrewniona z tym modelem Toyota będzie najpewniej powiększoną odmianą modelu Highlander, sprzedawaną pod nazwą Grand Highlander. Takie oznaczenie Toyota USA zarejestrowała w grudniu 2020 roku.

Bogate wyposażenie i zelektryfikowany napęd

Toyota USA zapowiada, że oba auta będą występowały w wariantach zelektryfikowanych. Obecność pełnych napędów hybrydowych jest praktycznie pewna (na co dodatkowo wskazywałoby oznaczenie TX 500h w przypadku Lexusa). Możemy też spodziewać się hybryd plug-in. Oba modele mają również dysponować bogatym wyposażeniem pod względem technologii wspierających kierowcę. Mowa o systemach zautomatyzowanej jazdy, układzie pozwalającym na zdalne zaparkowanie czy wyjechanie z miejsca parkingowego, który pozwoli na sterowanie autem przy pomocy smartfona czy otwieraniu samochodu bez klasycznego kluczyka – przy użyciu urządzenia mobilnego.

Ani Lexus, ani Toyota nie zdradzają, kiedy ich nowe 8-miejscowe SUV-y trafią do sprzedaży.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.