Nadchodzi nowy duży SUV Lexusa. Trwają przygotowania do produkcji
Plotki stały się faktem. Lexus przygotowuje się do produkcji dużego SUV-a z trzema rzędami siedzeń. Samochód ma spełniać potrzeby aktywnych millenialsów z dużymi rodzinami. A w jego wyposażeniu możemy spodziewać się wielu nowych technologii.
Inwestycja w duże SUV-y
Wprawdzie Lexus nie ogłosił jeszcze oficjalnie prac na nowym autem, ale informacje o tym, że Japończycy szykują coś nowego, są pewne. Źródłem jest bowiem komunikat prasowy opublikowany przez amerykański oddział Toyoty.
Czytamy w nim, że Amerykanie zamierzają zainwestować 803 miliony dolarów w fabrykę w Princeton w stanie Indiana, w której obecnie powstają Toyoty – SUV-y Highlander i Sequoia oraz van Sienna. Inwestycja przyniesie 1 400 nowych miejsc pracy i wynika z zamiaru wprowadzenia do produkcji dwóch nowych SUV-ów mieszczących we wnętrzu nawet do ośmiu osób. Toyota USA podkreśla, że jeden będzie występował ze znaczkiem Toyoty, zaś drugi – Lexusa.
TX – nowy Lexus dla dużych rodzin?
Taka informacja potwierdza pojawiające się od miesięcy plotki, jakby Lexus zamierzał wprowadzić do oferty nowego konkurenta dla największych SUV-ów na rynku. Zapotrzebowanie na podobne auto zgłaszali amerykańscy dilerzy japońskiej marki, dostrzegli je również sami przedstawiciele producenta. Istotny wpływ na ostateczną decyzję mogła mieć pandemia koronawirusa, która skłoniła wiele osób do większej aktywności z dala od zatłoczonych miejsc i w rezultacie zwiększyła zainteresowanie pojemnymi SUV-ami w Stanach Zjednoczonych.
Nowy model Lexusa otrzyma najprawdopodobniej nazwę TX. W ubiegłym roku japońska marka zarejestrowała w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych oznaczenia TX 350 i TX 500h. Obecność litery X w obu symbolach – którą Lexus przypisuje wszystkim swoim autom z powiększonym prześwitem – wydaje się jasno wskazywać, że Japończycy zarezerwowali tę nazwę właśnie dla rodzinnego SUV-a. Spokrewniona z tym modelem Toyota będzie najpewniej powiększoną odmianą modelu Highlander, sprzedawaną pod nazwą Grand Highlander. Takie oznaczenie Toyota USA zarejestrowała w grudniu 2020 roku.
Bogate wyposażenie i zelektryfikowany napęd
Toyota USA zapowiada, że oba auta będą występowały w wariantach zelektryfikowanych. Obecność pełnych napędów hybrydowych jest praktycznie pewna (na co dodatkowo wskazywałoby oznaczenie TX 500h w przypadku Lexusa). Możemy też spodziewać się hybryd plug-in. Oba modele mają również dysponować bogatym wyposażeniem pod względem technologii wspierających kierowcę. Mowa o systemach zautomatyzowanej jazdy, układzie pozwalającym na zdalne zaparkowanie czy wyjechanie z miejsca parkingowego, który pozwoli na sterowanie autem przy pomocy smartfona czy otwieraniu samochodu bez klasycznego kluczyka – przy użyciu urządzenia mobilnego.
Ani Lexus, ani Toyota nie zdradzają, kiedy ich nowe 8-miejscowe SUV-y trafią do sprzedaży.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.