Najnowsza książka Charlesa Duhigga „Siła komunikacji” już na rynku.
„Każdy może się skutecznie komunikować i każdy może wyrobić w sobie tę umiejętność” – mówi Charles Duhigg, laureat Pulitzera, w dniu światowej i polskiej premiery swojej najnowszej książki „Siła komunikacji”. To bardzo pomocne w sytuacjach towarzyskich, zawodowych, w związkach, relacjach z nastolatkiem czy mocno dojrzałym rodzicem. Często stajemy przed wyzwaniem trudnej rozmowy z szefową, byłym małżonkiem czy przed grupą podenerwowanych rodziców – jak sobie radzić w takich sytuacjach, jak prowadzić rozmowę, żeby nie przerodziła się w awanturę?
Zdaniem Duhigga, komunikacji można się nauczyć, tylko trzeba zrozumieć jej mechanizm. Pierwsza i najważniejsza rzecz, jaką możemy natychmiast zastosować, to zadawać więcej pytań. Jednak nie chodzi tu o jakiekolwiek pytania; tu chodzi o konkretny ich rodzaj, a mianowicie pytania pogłębione, np. o powody swoich decyzji. W wywiadzie dla stacji CNBC autor podał przykład: „Hej, a więc jesteś dziennikarzem. A co cię skłoniło do tego, że wybrałeś ten zawód? Co w swojej pracy lubisz najbardziej? To są pytania pogłębiające. Pytam o coś, co naprawdę cię dotyczy, skłaniając do pomyślenia o sobie i zadania mi podobnych pytań. Tak buduje się więź w rozmowie. Zaczynamy się dopasowywać emocjonalnie. Kiedy ludzie wiedzą o sobie więcej, ich komunikacja wkracza na zupełnie inny poziom niż tylko wypowiedzenie własnego zdania. Podobnie w sytuacjach zawodowych, biznesowych czy podczas negocjacji. Odruchowo patrzymy na rozmówcę i zadajemy sobie w głowie pytanie, czy na pewno mnie słucha, czy czeka na swoją kolej, żeby coś powiedzieć. Jeśli udowodnimy, że słuchamy, natychmiast przestawiamy rozmowę na inny tor. Zaczynamy również być słuchani. Jest bardzo dobry sposób na to, by udowodnić, że słuchasz: po prostu powtórz swoimi słowami, co usłyszałeś przed chwilą, i zapytaj, czy to się zgadza. To najprostsza metoda, ucząca jednocześnie słuchać”.
Więcej na temat tego, jak pracować nad skuteczną komunikacją, dowiecie się, sięgając po lekturę „Siły komunikacji”. Książka już jest w księgarniach. Po dużym sukcesie „Siły nawyku” i „Mądrzej, szybciej, lepiej”, polscy czytelnicy mogą wziąć do ręki kolejny hit Duhigga, który jest dostępny zarówno w księgarniach stacjonarnych, jak i internetowych oraz na stronie polskiego wydawcy Wydawnictwa PWN.
Książka ta jest szczególnie ważna w czasach pogłębiających się różnic, sporów politycznych, pokoleniowych czy religijnych. Złość, agresja, frustracja wynikająca z bezsilności wobec rozmówcy odbiera nam możliwość jakiegokolwiek porozumienia. W ciągu ostatniej dekady liczba Amerykanów, którzy twierdzą, że są „wściekli” na drugą stronę sceny politycznej, wynosi prawie 70% wyborców. Mniej więcej połowa Amerykanów uważa, że osoby o odmiennych przekonaniach politycznych są „niemoralne”, „leniwe”, „nieuczciwe” i „nieinteligentne”. Mniej więcej 4 na 10 samozwańczych liberałów i 3 na 10 konserwatystów usunęło kogoś z listy znajomych lub zablokowało kogoś w mediach społecznościowych z powodu czegoś, co powiedział. Ponad 80 proc. pracowników w Stanach Zjednoczonych twierdzi, że doświadcza konfliktów w miejscu pracy. Pogłębiający się, destrukcyjny konflikt to poważny problem, który dotyczy nie tylko Stanów Zjednoczonych, ale każdego z nas. Duhigg w swojej książce oddaje głos negocjatorom, naukowcom, terapeutom i aktywistom. Między innymi Jimowi Lawlerowi, agentowi CIA, który werbował szpiegów, zwolennikom i przeciwnikom dostępu do broni palnej oraz scenarzystom „Teorii wielkiego podrywu”. Z ich relacji wynika, że każda znacząca rozmowa składa się z niezliczonej liczby drobnych wyborów, ulotnych chwil, a właściwe pytanie, osobiste wyznanie lub pełne empatii słowo mogą całkowicie zmienić jej przebieg.
O autorze: Charles Duhigg jest dziennikarzem śledczym, laureatem nagrody Pulitzera i autorem światowych bestsellerów „Siła nawyku” i „Mądrzej, szybciej, lepiej”. Jest absolwentem Harvard Business School i Yale College, laureatem nagród National Academies of Sciences, National Journalism i George Polk. Pisze między innymi dla The New Yorker. Jest też emerytowanym gospodarzem podcastu Slate."

Husqvarna prezentuje przełomowe pilarki łańcuchowe dla profesjonalistów

Czy dobrze rozumiesz oznaczenia na kartonach na mleko czy soki?

Pomagaj, biegając! Znamy datę startu zapisów do Poland Business Run 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz
Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.