Komunikaty PR

Najtańszy bilet zarezerwowany na Kiwi.com w 2024 roku kosztował mniej niż 4 EUR

2024-12-18  |  12:00
Biuro prasowe

Kiwi.com, popularna firma travel-tech, w swoim raporcie podsumowującym mijający rok przyjrzała się, jak podróżowaliśmy w 2024 roku. O tym, że wśród najczęściej rezerwowanych kierunków znalazły się Włochy czy Hiszpania, nie trzeba wspominać. To stałe punkty w agendzie podróżujących, nie tylko z Polski. Ale wśród wschodzących destynacji, które przyciągnęły znaczną uwagę, znalazły się chociażby Peru, Kolumbia, a w ukochanej Azji, poza Tajlandią również Wietnam i Sri Lanka. Najtańszy bilet zakupiony na platformie w 2024 roku kosztował niecałe 4 EUR, z Wrocławia do Kopenhagi, a najdłuższą trasę, jaką pokonał podróżujący z Polski wyniosła 43 704 km, prosto na wyspę Samoa.

 

Polacy lubią podróżować i nie chcą z tego rezygnować, nawet gdy ich domowy budżet się kurczy szukają rozwiązań, by móc udać się na wymarzony i wyczekiwany urlop. Niemal 40% respondentów z Polski* przyznała, że tegoroczny urlop planowała rozważniej niż jeszcze rok wcześniej, a niemal co piąty (17%) wybierał tylko najtańsze opcje. Okazuje się, że rosnące ceny nie muszą być barierą, a wyzwaniem, któremu można stawić czoła stosując sprawdzone travel-hacki.

 

Jesień nowym latem?

 

W mijającym roku nie tylko miesiące letnie cieszyły się popularnością. Jesień, z wrześniem na czele, odnotowała wzrost rezerwacji o 60% w porównaniu z rokiem ubiegłym, zwłaszcza pierwszy tydzień miesiąca. Październik był drugim najpopularniejszym miesiącem na podróż. Wszystko za sprawą znacznie niższych niż w szczycie sezonu cen za połączenia lotnicze, które we wrześniu były tańsze o 24% w przypadku europejskich tras i 15% niższe na trasach międzykontynentalnych. A te wśród Polaków cieszą coraz większą popularnością. Jak podaje Kiwi.com, wśród wschodzących gwiazd tegorocznej jesieni królowała Azja, w tym między innymi Tajlandia, Filipiny, Wietnam, Sri Lanka, Malezja Korea Południowa. Coraz więcej podróżujących wybierało również Amerykę Południową, zwłaszcza Kolumbię. W tym roku średnia cena lotu do Kolumbii była o 40% niższa, niż w roku ubiegłym.

 

Dokąd najczęściej podróżowaliśmy?

 

W celu znalezienia najlepszej oferty w mijającym roku użytkownicy tylko z Polski wykonali w sumie ponad 783 274 076,00 wyszukiwań - ponad 9% więcej niż w roku ubiegłym! Wśród nowości, wyszukiwanych przez podróżujących, znalazły się m.in. Togo, Azja Centralna z Turkmenistanem, Uzbekistanem i Kirgistanem na czele, Etiopia - w odpowiedzi na nowe połączenia uruchomione z Polski, Albania - ze względu na  liczne w tym roku promocje na loty, Katar, Malezja, Mołdawia - do której uruchomiono nowe, nisko budżetowe i bezpośrednie połączenia, Turcja ze Stambułem - który staje się nowym hubem na podróże do Azji, a także Samoa.

 

Co ciekawe, rekordzista z Polski pokonał w mijającym roku trasę o długości 43 704 km, udając się w długą podróż właśnie na wyspę Samoa, z międzylądowaniami w Rzymie, Szanghaju i dniem spędzonym w Auckland. Ogółem, co trzeci polski podróżny (34%) zarezerwował podróż z przesiadką w drodze do celu podróży. Badania konsumenckie wykazały, że największym zmartwieniem Polaków są odwołania lotów i brak zwrotu pieniędzy. Dlatego 44% polskich podróżnych, jeśli tylko było to możliwe, uwzględniali w rezerwacji Gwarancję Kiwi.com – zabezpieczenie na wypadek zakłócenia podróży.

 

Dane Kiwi.com wskazują, że w 2024 roku użytkownicy z Polski pokonali ponad pół miliarda kilometrów, najczęściej udając się do:

 

TOP KRAJE

TOP MIASTA

  1. Włochy
  1. Londyn
  1. Hiszpania

     2. Rzym

  1. UK

     3. Mediolan

  1. Norwegia

     4. Barcelona

  1. Francja

    5. Kopenhaga

  1. Grecja

    6. Eindhoven

  1. Niemcy

    7. Paryż

  1. Holandia

    8. Oslo

  1. Dania

    9. Alicante

  1. Portugalia

   10. Malaga

 

Najpopularniejszą wśród polskich użytkowników trasą była z Warszawy do Rzymu. Z Warszawy podróżowaliśmy również do Londynu, Mediolanu, Barcelony, Alicante. Z Katowic do Dortmundu, z Krakowa do Mediolanu, Rzymu i Londynu, a z Gdańska do Oslo.  

 

Ameryka Łacińska i Azja to tegoroczne nowości wśród kierunków budzących zainteresowanie - wśród wschodzących destynacji największy wzrost odnotowały Peru (ponad 200%), Sri Lanka (113%), Wietnam (ponad 55%), Kolumbia (39%, Tunezja (34%), Chiny (30%), Tajlandia (ponad 12%) oraz Albania (ponad 11%).

 

Kiedy najczęściej rezerwowaliśmy loty i byliśmy w podróży?

 

Wedle Kiwi.com bilety najczęściej kupowaliśmy we wtorki po godz. 19:00, ale najtańsze rezerwowano dostępna zwykle w soboty w ciągu dnia, między godziną 8:00 a 16:00. Dniem w którym zakupiono najtańsze bilety był 8 września.

Największa liczba polskich użytkowników Kiwi.com w podróż udała się  w tygodniu zaczynającym się 9, 23 oraz 30 września, a dużo niższe niż w szczycie sezonu wakacyjnego loty były dodatkową zachętą. Jak wskazują dane, sierpień był również intensywny pod kątem podróżowania, zwłaszcza w tygodniach od 12,19 i 26 dnia.

W tym roku Polacy decydowali się na dłuższy pobyt niż w roku ubiegłym. Większość decydowała się na pobyt o długości klasycznego city breaka, około 3 dni - 57% użytkowników, liczba tych, którzy spędzali na miejscu do tygodnia - 20% pozostała na takim samym poziomie jak w 2023 roku,  16% użytkowników zdecydowało się na pobyt od 7-10 dni.

 

Ile średnio płaciliśmy za bilet lotniczy w 2024 roku?

 

W 2024 roku polscy użytkownicy Kiwi.com płacili średnio 112 EUR (o 22 EUR drożej niż w roku ubiegłym) za bilet na krótkich trasach, 174 EUR na średnich trasach (o 18 EUR drożej) i 548 EUR na najdłuższych (o 24 EUR drożej) trasach międzykontynentalnych.

Podróżujący chętnie korzystali (ponad 35 milionów wyszukiwań) z funkcji wyszukiwania „Gdziekolwiek”. Dzięki tej funkcji, między innymi, można ustawić limit ceny biletu, a Kiwi.com znajdzie loty w ramach budżetu. To świetna opcja dla tych, którzy chcą trzymać się określonego budżetu. Jednemu z podróżujących udało się zarezerwować lot za jedyne 4 EUR, z Wrocławia do Kopenhagi

 

*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18-37,  w dniach 13-18 maja 2024

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.