Komunikaty PR

NESCAFÉ Dolce Gusto z programem recyklingu kapsułek

2020-07-20  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.18 MB )

Wystartował projekt #RecyklingDolceGusto, w ramach którego klienci sklepu internetowego NESCAFÉ® Dolce Gusto® mogą bezpłatnie oddawać do recyklingu zużyte kapsułki po kawie. To kolejny krok marki w dążeniu do zwiększenia odzysku i recyklingu kapsułek.

 

System NESCAFÉ® Dolce Gusto® wykorzystuje dokładnie tyle kawy, wody i energii, ile potrzeba do zaparzenia jednej filiżanki napoju. Pozwala to zredukować zużycie tych surowców w porównaniu z ekspresami przelewowymi lub automatycznymi. Niezwykle ważna pozostaje jednak kwestia odpowiedzialnego zarządzania zużytymi kapsułkami. Wprowadzony w czerwcu 2020 roku system recyklingu kapsułek odpowiada na tę potrzebę – by nie trafiały one na wysypisko śmieci lub do środowiska, marka oferuje konsumentom prosty sposób na dołączenie do bezpłatnego programu.

 

- Bardzo zależy nam na tym, aby zmienić stereotypowe myślenie o zużytych kapsułkach – z naszej perspektywy stanowią one nie odpad, a cenny surowiec, który może zostać ponownie wykorzystany. W procesie recyklingu z tworzywa sztucznego z kapsułek i toreb powstaje granulat, z którego produkowane są później np. kratki trawnikowo-parkingowe, a z resztek kawy – biogaz, który ogrzewa gospodarstwa domowe, zlokalizowane w pobliżu biogazowni w Boleszynie. Mamy nadzieję, że program #RecyklingDolceGusto da naszym klientom poczucie sprawczości i zachęci ich do regularnego oddawania zużytych kapsułek do recyklingu, a nas przybliży do wypełnienia zobowiązania, aby do 2025 roku wszystkie opakowania naszych produktów nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania – komentuje Marjana Davidovic, Dyrektor Dywizji Napojów Nestlé Polska.

 

Jak dołączyć do programu recyklingu kapsułek NESCAFÉ® Dolce Gusto®?

 

Konsumenci, którzy chcą dołączyć do #RecyklingDolceGusto, mogą to zrobić w prosty sposób, nie wychodząc z domu. Podczas składania zamówienia na www.dolce-gusto.pl, wystarczy dodać „do koszyka” torbę na zużyte kapsułki, która zostanie dostarczona wraz z zamówioną kawą. Przy kolejnym zamówieniu należy umieścić „w koszyku” bezpłatną usługę odbioru zużytych kapsułek, a kurier, dostarczając nowe zamówienie, odbierze torbę. Mieszczą się w niej 64 kapsułki, również sama torba nadaje się do recyklingu i jest wykonana w 70% z surowców wtórnych. Dla wygody konsumentów nadrukowana jest na niej instrukcja zamknięcia, co pozwoli na bezpieczny transport kapsułek do zakładu, który je przetworzy.

 

Wprowadzony system recyklingu nie jest jedynym działaniem NESCAFÉ® Dolce Gusto®  na rzecz odzysku surowców. W październiku 2019 roku marka zmieniła kolor kapsułek z czarnego na brązowy, by ułatwić sortowanie i zwiększyć liczbę poddanych recyklingowi kapsułek (tam, gdzie istnieją odpowiednie systemy). NESCAFÉ® Dolce Gusto® współpracuje także z dostawcami, by w swoich opakowaniach wykorzystywać tworzywa z zasobów odnawialnych oraz by redukować wagę opakowań, co pozwoli efektywnie zmniejszać całkowitą ilość zużytego plastiku.

 

Celem tych działań jest wypełnienie zobowiązania, powziętego przez Nestlé w 2018 roku – firma zadeklarowała, że przed końcem 2025 roku wszystkie opakowania jej produktów będą nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania.

 

Więcej o informacji można znaleźć na stronie https://www.dolce-gusto.pl/recykling oraz w wideo https://www.youtube.com/watch?v=APWlQx05HZc.

 

 

Edyta Iroko

Corporate Affairs Manager

Email: edyta.iroko@pl.nestle.com

Telefon: +48 22 325 26 74

Mobile: +48 600 204 870

 

Joanna Szpatowicz

Corporate Affairs Specialist

Email: joanna.szpatowicz@pl.nestle.com

Mobile: +48 600 204 159

 

 

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polscy konsumenci zainteresowani mlekiem A2A2 Biuro prasowe
2024-06-28 | 10:00

Polscy konsumenci zainteresowani mlekiem A2A2

Chociaż mleko A2A2 – w przeciwieństwie do krajów zachodnich – nie jest jeszcze powszechnie dostępne w naszym kraju, dotychczasowe działania w ramach
Żywienie Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
2024-06-25 | 23:20

Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?

Zapewne myślami jesteś już na wakacjach w nadmorskim kurorcie, ale sporym wyzwaniem wydaje się utrzymanie zdrowej diety podczas błogiego lenistwa na all inclusive. Ale jak tu nie
Żywienie Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania
2024-06-25 | 13:40

Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania

Niemal 30 proc. respondentów uważa, że nowe opłaty za jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych są zbyt wysokie. Nawet 60 proc. ankietowanych planuje ograniczenie ich kupowania w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.