NESCAFÉ Dolce Gusto z programem recyklingu kapsułek
Wystartował projekt #RecyklingDolceGusto, w ramach którego klienci sklepu internetowego NESCAFÉ® Dolce Gusto® mogą bezpłatnie oddawać do recyklingu zużyte kapsułki po kawie. To kolejny krok marki w dążeniu do zwiększenia odzysku i recyklingu kapsułek.
System NESCAFÉ® Dolce Gusto® wykorzystuje dokładnie tyle kawy, wody i energii, ile potrzeba do zaparzenia jednej filiżanki napoju. Pozwala to zredukować zużycie tych surowców w porównaniu z ekspresami przelewowymi lub automatycznymi. Niezwykle ważna pozostaje jednak kwestia odpowiedzialnego zarządzania zużytymi kapsułkami. Wprowadzony w czerwcu 2020 roku system recyklingu kapsułek odpowiada na tę potrzebę – by nie trafiały one na wysypisko śmieci lub do środowiska, marka oferuje konsumentom prosty sposób na dołączenie do bezpłatnego programu.
- Bardzo zależy nam na tym, aby zmienić stereotypowe myślenie o zużytych kapsułkach – z naszej perspektywy stanowią one nie odpad, a cenny surowiec, który może zostać ponownie wykorzystany. W procesie recyklingu z tworzywa sztucznego z kapsułek i toreb powstaje granulat, z którego produkowane są później np. kratki trawnikowo-parkingowe, a z resztek kawy – biogaz, który ogrzewa gospodarstwa domowe, zlokalizowane w pobliżu biogazowni w Boleszynie. Mamy nadzieję, że program #RecyklingDolceGusto da naszym klientom poczucie sprawczości i zachęci ich do regularnego oddawania zużytych kapsułek do recyklingu, a nas przybliży do wypełnienia zobowiązania, aby do 2025 roku wszystkie opakowania naszych produktów nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania – komentuje Marjana Davidovic, Dyrektor Dywizji Napojów Nestlé Polska.
Jak dołączyć do programu recyklingu kapsułek NESCAFÉ® Dolce Gusto®?
Konsumenci, którzy chcą dołączyć do #RecyklingDolceGusto, mogą to zrobić w prosty sposób, nie wychodząc z domu. Podczas składania zamówienia na www.dolce-gusto.pl, wystarczy dodać „do koszyka” torbę na zużyte kapsułki, która zostanie dostarczona wraz z zamówioną kawą. Przy kolejnym zamówieniu należy umieścić „w koszyku” bezpłatną usługę odbioru zużytych kapsułek, a kurier, dostarczając nowe zamówienie, odbierze torbę. Mieszczą się w niej 64 kapsułki, również sama torba nadaje się do recyklingu i jest wykonana w 70% z surowców wtórnych. Dla wygody konsumentów nadrukowana jest na niej instrukcja zamknięcia, co pozwoli na bezpieczny transport kapsułek do zakładu, który je przetworzy.
Wprowadzony system recyklingu nie jest jedynym działaniem NESCAFÉ® Dolce Gusto® na rzecz odzysku surowców. W październiku 2019 roku marka zmieniła kolor kapsułek z czarnego na brązowy, by ułatwić sortowanie i zwiększyć liczbę poddanych recyklingowi kapsułek (tam, gdzie istnieją odpowiednie systemy). NESCAFÉ® Dolce Gusto® współpracuje także z dostawcami, by w swoich opakowaniach wykorzystywać tworzywa z zasobów odnawialnych oraz by redukować wagę opakowań, co pozwoli efektywnie zmniejszać całkowitą ilość zużytego plastiku.
Celem tych działań jest wypełnienie zobowiązania, powziętego przez Nestlé w 2018 roku – firma zadeklarowała, że przed końcem 2025 roku wszystkie opakowania jej produktów będą nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania.
Więcej o informacji można znaleźć na stronie https://www.dolce-gusto.pl/recykling oraz w wideo https://www.youtube.com/watch?v=APWlQx05HZc.
Edyta Iroko Corporate Affairs Manager Email: edyta.iroko@pl.nestle.com Telefon: +48 22 325 26 74 Mobile: +48 600 204 870
Joanna Szpatowicz Corporate Affairs Specialist Email: joanna.szpatowicz@pl.nestle.com Mobile: +48 600 204 159 |
|
|
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień
Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Moda
Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę

Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.