Nestlé: trendy na rynku roślinnych alternatyw mięsa i 3 nowości
Sznycel, grillowany filet i nuggetsy – wraz z Veganuary w ofercie marki Garden Gourmet pojawiły się roślinne nowości. Jednak przysmaki sprawdzą się nie tylko podczas dorocznego święta diety bezmięsnej. W Polsce żywność roślinna dynamicznie zyskuje na popularności, a w 2022 roku rynek zamienników mięsa może wzrosnąć nawet dwukrotnie.
Nazwa „Veganuary” – połączenie słów „vegan” i „January” – została po raz pierwszy użyta w 2014 r. w Wielkiej Brytanii. Trwa właśnie tegoroczna edycja tej corocznej globalnej inicjatywy popularyzującej dietę bezmięsną. Ta zaś staje się coraz popularniejsza: już milion Polaków nie spożywa mięsa, a odsetek osób ograniczających je w swojej diecie (tzw. fleksitarian) jest jeszcze większy: to już co piąty dorosły[1].
Rynek zamienników mięsa rozwija się bardzo dynamicznie. Z naszych prognoz wynika, że w 2022 r. jego wartość może się nawet podwoić – mówi Bartosz Dmowski, menedżer ds. rozwoju marki Garden Gourmet na rynek Europy Środkowo-Wschodniej – Rosnąca popularność żywności roślinnej wśród konsumentów najczęściej powodowana jest troską o zdrowie i dobre samopoczucie, co dodatkowo wzmogła pandemia. Motywacją do ograniczenia mięsa w jadłospisie jest również dbałość o środowisko i wzgląd na niższy ślad węglowy żywności roślinnej. Trzecim najczęściej wskazywanym powodem do zmiany diety – szczególnie przez osoby młodsze – jest dobrostan zwierząt i etyka ich hodowli.
Kim dokładniej są konsumenci wybierający roślinne alternatywy mięsa? – Jako marka trafiamy do ludzi w wieku 25-45 lat, aktywnych, zainteresowanych podróżami i poznawaniem świata. Wiemy też, że choć nasi konsumenci są otwarci na nowe doznania kulinarne, bardzo często mają sentyment do potraw z rodzinnego domu i nie chcą rezygnować z ich smaku gdy ograniczają mięso w diecie – dodaje Bartosz Dmowski.
Na te oczekiwania odpowiadają produkty Garden Gourmet. Ich skład bazuje m.in. na białku sojowym, a smak i konsystencja doskonale odzwierciedlają te znane z mięsa - dzięki wykorzystaniu kompozycji roślinnych składników oraz ziół i przypraw. Do bestsellerów marki, którymi są w Polsce m.in. Fileciki Roślinne, Klopsiki Warzywne (chętnie spożywane również przez dzieci) oraz Sensational Burger dołączyły właśnie trzy nowości. Od stycznia na polskim rynku dostępne są Wegańskie Nuggetsy, Wegański Sznycel oraz Wegetariański Grillowany Filet (alternatywa dla grillowanej piersi z kurczaka). Wszystkie produkty charakteryzuje symbol Nutri-Score o najwyższym poziomie A – którym oznacza się produkty o wysokiej wartości odżywczej, zalecane do częstego spożywania.
Wegańskie Nuggetsy to nowość adresowana zarówno do dorosłych, jak i dzieci – których zamiłowanie do kurczaka w panierce jest dobrze znane. Bezmięsne nuggetsy można przyrządzać i spożywać na wiele sposobów: jako przekąski, jak również składnik sałatek czy tortilli. Kolejna nowość – Grillowany Filet – to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku: unikatowy roślinny odpowiednik grillowanej piersi kurczaka. Z kolei Wegański Sznycel, trzecia z nowości Garden Gourmet, ma chrupiącą panierkę i jest idealny zarówno jako składnik kanapek, jak i alternatywa obiadowego kotleta.
Produkty Garden Gourmet są dostępne w sieciach Lidl, Kaufland, SPAR, internetowym sklepie Frisco.pl, w wybranych sklepach Żabka, a okresowo – w Biedronce. Więcej informacji o marce Garden Gourmet, w tym także inspiracje kulinarne i przepisy na bazie produktów marki, znaleźć można na stronie gardengourmet.pl.
[1] Źródło: badania własne marki Garden Gourmet
Czasowa głodówka jako sposób na uzdrawianie - komunikat prasowy
Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty
Przepisy na dobry dzień! 24 kwietnia – Europejski Dzień Śniadania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.