Komunikaty PR

Nestlé: trendy na rynku roślinnych alternatyw mięsa i 3 nowości

2022-01-20  |  15:00
Biuro prasowe

Sznycel, grillowany filet i nuggetsy – wraz z Veganuary w ofercie marki Garden Gourmet pojawiły się roślinne nowości. Jednak przysmaki sprawdzą się nie tylko podczas dorocznego święta diety bezmięsnej. W Polsce żywność roślinna dynamicznie zyskuje na popularności, a w 2022 roku rynek zamienników mięsa może wzrosnąć nawet dwukrotnie.

 

Nazwa „Veganuary” – połączenie słów „vegan” i „January” – została po raz pierwszy użyta w 2014 r. w Wielkiej Brytanii. Trwa właśnie tegoroczna edycja tej corocznej globalnej inicjatywy popularyzującej dietę bezmięsną. Ta zaś staje się coraz popularniejsza: już milion Polaków nie spożywa mięsa, a odsetek osób ograniczających je w swojej diecie (tzw. fleksitarian) jest jeszcze większy: to już co piąty dorosły[1].

 

Rynek zamienników mięsa rozwija się bardzo dynamicznie. Z naszych prognoz wynika, że w 2022 r. jego wartość może się nawet podwoić – mówi Bartosz Dmowski, menedżer ds. rozwoju marki Garden Gourmet na rynek Europy Środkowo-Wschodniej – Rosnąca popularność żywności roślinnej wśród konsumentów najczęściej powodowana jest troską o zdrowie i dobre samopoczucie, co dodatkowo wzmogła pandemia. Motywacją do ograniczenia mięsa w jadłospisie jest również dbałość o środowisko i wzgląd na niższy ślad węglowy żywności roślinnej. Trzecim najczęściej wskazywanym powodem do zmiany diety – szczególnie przez osoby młodsze – jest dobrostan zwierząt i etyka ich hodowli.

 

Kim dokładniej są konsumenci wybierający roślinne alternatywy mięsa? – Jako marka trafiamy do ludzi w wieku 25-45 lat, aktywnych, zainteresowanych podróżami i poznawaniem świata. Wiemy też, że choć nasi konsumenci są otwarci na nowe doznania kulinarne, bardzo często mają sentyment do potraw z rodzinnego domu i nie chcą rezygnować z ich smaku gdy ograniczają mięso w diecie – dodaje Bartosz Dmowski.

 

Na te oczekiwania odpowiadają produkty Garden Gourmet. Ich skład bazuje m.in. na białku sojowym, a smak i konsystencja doskonale odzwierciedlają te znane z mięsa - dzięki wykorzystaniu kompozycji roślinnych składników oraz ziół i przypraw. Do bestsellerów marki, którymi są w Polsce m.in. Fileciki Roślinne, Klopsiki Warzywne (chętnie spożywane również przez dzieci) oraz Sensational Burger dołączyły właśnie trzy nowości. Od stycznia na polskim rynku dostępne są Wegańskie Nuggetsy, Wegański Sznycel oraz Wegetariański Grillowany Filet (alternatywa dla grillowanej piersi z kurczaka). Wszystkie produkty charakteryzuje symbol Nutri-Score o najwyższym poziomie A – którym oznacza się produkty o wysokiej wartości odżywczej, zalecane do częstego spożywania.

 

Wegańskie Nuggetsy to nowość adresowana zarówno do dorosłych, jak i dzieci – których zamiłowanie do kurczaka w panierce jest dobrze znane. Bezmięsne nuggetsy można przyrządzać i spożywać na wiele sposobów: jako przekąski, jak również składnik sałatek czy tortilli. Kolejna nowość – Grillowany Filet – to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku: unikatowy roślinny odpowiednik grillowanej piersi kurczaka. Z kolei Wegański Sznycel, trzecia z nowości Garden Gourmet, ma chrupiącą panierkę i jest idealny zarówno jako składnik kanapek, jak i alternatywa obiadowego kotleta.

 

Produkty Garden Gourmet są dostępne w sieciach Lidl, Kaufland, SPAR, internetowym sklepie Frisco.pl, w wybranych sklepach Żabka, a okresowo – w Biedronce. Więcej informacji o marce Garden Gourmet, w tym także inspiracje kulinarne i przepisy na bazie produktów marki, znaleźć można na stronie gardengourmet.pl.

 


[1] Źródło: badania własne marki Garden Gourmet

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Czas na gotowe zupy! - wystartowała jesienna kampania marki JemyJemy Biuro prasowe
2024-10-04 | 09:45

Czas na gotowe zupy! - wystartowała jesienna kampania marki JemyJemy

Marka JemyJemy, lider* na rynku zup gotowych z półki, wraz z początkiem października rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię mediową, obejmującą OOH, digital, social
Żywienie Nowości produktowe FRoSTY – smak i różnorodność na każdą porę roku!
2024-10-03 | 12:00

Nowości produktowe FRoSTY – smak i różnorodność na każdą porę roku!

FRoSTA, znany producent mrożonek, kontynuuje rozwój swojej oferty, wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnych konsumentów. Firma stawia na 100% naturalnego smaku i proste
Żywienie Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres i Regeneracja
2024-10-03 | 12:00

Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres i Regeneracja

  W portfolio krakowskiego producenta słodyczy pojawiły się teraz MINIczekolady funkcjonalne: Koncentracja z ekstraktem z korzenia ashwagandhy, Stres z witaminami B6 i C oraz ekstraktem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Farmacja

Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października

Centrum e-Zdrowia podaje, że od początku września odnotowano blisko 1,8 mln porad ambulatoryjnych udzielonych z powodu ostrych infekcji układu oddechowego, w tym grypy. Najlepszą metodą walki z chorobą jest szczepionka – najlepiej przyjęta między wrześniem a listopadem. Wciąż jednak na taki krok decyduje się zaledwie kilka procent Polaków, tymczasem grypa jest jedną z 10 najczęstszych przyczyn zgonów u osób powyżej 65. roku życia.

Żywienie

Aleksandra Adamska i Ewelina Adamska-Porczyk: Na Filipinach spałyśmy z karaluchami i innymi robakami. Brakowało nam moskitiery na całe ciało

Chociaż podczas pełnej emocji wyprawy przez Filipiny do Tajwanu nie brakowało trudnych momentów, w których górę brało zmęczenie, to jednak mimo wszelkich niedogodności Aleksandra Adamska i Ewelina Adamska-Porczyk starały się nie narzekać, tylko wyciągać z tej podróży to, co najlepsze. Uczestniczki „Azja Express” przyznają, że nie mogły się przekonać do miejscowego jedzenia, ale za to zachwyciła je aromatyczna kawa. W bagażu zabrakło miejsca na moskitierę, dlatego też z czasem przyzwyczaiły się także do spania w jednym pomieszczeniu z karaluchami.