Networking dla projektantów i architektów - szansa na rozwój i zawodowy sukces
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Pierwsze tegoroczne spotkania z cyklu „Kolacja architektów” udowodniły, że branża architektoniczno-wnętrzarska potrzebuje tego typu wydarzeń. Udanie łączą one bowiem aspekt biznesowy z budowaniem relacji między nietuzinkowymi ludźmi.
Trwałe, zbudowane na wzajemnym szacunku i otwartości relacje są niezbędnym elementem prowadzenia udanego biznesu. Sprzyjają rozwojowi – zarówno na płaszczyźnie osobistej, jak i zawodowej, służą nawiązywaniu owocnej współpracy, wymianie umiejętności i wiedzy. Jednak networkingu, jeśli ma przynieść wymierne efekty biznesowe, nie można sprowadzić wyłącznie do wymiany wizytówek. By skutecznie pomagał zrealizować zamierzone cele i był działaniem korzystnym dla wszystkich stron, networkingowi musi towarzyszyć zaufanie zbudowane na bazie profesjonalnych spotkań.
Architektoniczny networking
Networking odgrywa szczególną rolę w branży architektonicznej. Wielość podmiotów uczestniczących w procesie projektowym i ich wzajemne powiązania wymuszają konieczność zbudowania relacji opartych na wzajemnym zaufaniu, wspartym profesjonalizmem i wiedzą. Na zaufaniu powinny bazować relacje zarówno między projektantem i inwestorem, jak też projektantem i przedstawicielami marek, z których projektant korzysta podczas swojej codziennej pracy. Tworzy ono niezbędny fundament dla sukcesu każdej ze stron.
Doskonałym narzędziem budującym pomost między architektami a firmami dostarczającymi produktów do wyposażenia wnętrz są spotkania z cyklu „Kolacja architektów”, organizowane przez agencję OKK PR od początku 2023 roku. Ich niezobowiązująca formuła sprzyja wzajemnemu poznawaniu się architektów, projektantów i producentów. W ten sposób zyskują oni możliwość dzielenia się wiedzą i swoimi doświadczeniami, a także rozmowy na ważne branżowe tematy. Jednak - w przeciwieństwie do oficjalnych konferencji i spotkań zawodowych - tu, za sprawą swobodnej atmosfery, mogą zyskać znacznie więcej niż tylko poznać biznesowego partnera. Jest to niepowtarzalna okazja do budowania relacji opartych na zrozumieniu i otwartości.
Wartością są ludzie
Istotnym elementem programu każdego spotkania z cyklu „Kolacja architektów” są goście specjalni – znane osobistości ze świata designu, architektury czy sztuki, bowiem miks tych dziedzin jest znakiem rozpoznawczym wydarzeń organizowanych przez OKK PR. Dzielą się swoimi doświadczeniami, opowiadają o pracy, wreszcie - prezentują osiągnięcia.
Podczas pierwszego tegorocznego spotkania, które odbyło się 31 stycznia w warszawskiej restauracji Kieliszki na Próżnej, gośćmi specjalnymi „Kolacji architektów” byli Natalia i Marek Bimerowie. On - znany rzeźbiarz, grafik, designer, projektant wnętrz, uczestnik prestiżowych wystaw i konkursów, ona - artystka, projektantka, kuratorka, od lat prowadząca Bimer House, galerię, w której odbywają się wydarzenia związane z designem i sztuką. Oboje dzielili się przemyśleniami na temat procesu twórczego i powstawania dzieł artystycznych, opowiadali o swojej przygodzie ze sztuką i roli, jaką odgrywa we wnętrzach.
Z kolei podczas spotkania w restauracji Koneser Grill w Warszawie, 27 lutego, w rolę gościa specjalnego wcieliła się Anna Orska, projektantka biżuterii i właścicielka marki biżuterii artystycznej Orska. Jej prace pokazywane były na wystawach m.in. w Paryżu, Berlinie, Mediolanie i Nowym Jorku. Artystka opowiadała między innymi o wykorzystywaniu niestandardowych materiałów w biżuterii, jubilerskim upcyklingu i inspiracji tradycyjnym rękodziełem.
Podczas obu spotkań obecne były także Bibianna Stein-Ostaszewska oraz Ela Kita, autorki projektu wnętrz restauracji Kieliszki na Próżnej i Koneser Grill.
Otoczenie buduje nastrój
Na budowę relacji niebagatelny wpływ mają nie tylko tworzące ją osoby, lecz również sceneria, w której się spotykają. Niebanalne otoczenie i swobodna atmosfera sprzyjają kreatywnym rozmowom, ale też relaksowi. Gościny uczestnikom dwóch pierwszych tegorocznych spotkań z cyklu „Kolacja architektów” udzieliły dwie znane restauracje.
31 stycznia zaproszeni architekci i przedstawiciele czołowych marek (Omnires, Basen System, Carpets&More, Arc Interiors, Kontakt Simon, Ceramika Paradyż, Parkiet Hajnówka, Krayna, BoConcept, Orska) spotkali się we wspomnianej restauracji Kieliszki na Próżnej. W jej ofercie można znaleźć ponad 250 starannie wyselekcjonowanych win pochodzących od małych i średnich producentów, głównie z Włoch. Nieodzownym towarzyszem trunków, które zadowolą podniebienia najbardziej wymagających winomanów, jest tu kuchnia oparta na lokalnych, sezonowych produktach, pełna zaskakujących smaków i pomysłów kulinarnych. A to wszystko w równie „smakowitym” wnętrzu – pełnym elegancji, klasycznych form i ciekawie dobranych kolorów.
Miesiąc później, 27 lutego, architekci oraz reprezentanci firm (Rehau, Basen System, Ceramika Paradyż, Iluma) w ramach „Kolacji architektów” zawitali do Koneser Grill, restauracji odwiedzanej szczególnie chętnie przez miłośników dań z grilla. Jej wnętrze jest równie intrygujące jak żywy ogień, na którym przygotowuje się potrawy. Odrestaurowane pomieszczenia Wytwórni Wódek „Koneser” z zachowanymi oryginalnymi ceglanymi ścianami i żeliwnymi słupami konstrukcyjnymi stworzyły idealną scenerię do swobodnych rozmów o architekturze i wnętrzach.
Warto wspomnieć, że zarówno Kieliszki przy Próżnej, jak i Koneser Grill są częścią Ferment Group, w skład której wchodzą restauracje premium (pięć warszawskich i jedna gdyńska), wine bar&shop, butikowy sklep z winem oraz dystrybutor i importer win.
„Kolacja architektów” to cykl kameralnych spotkań, zainicjowanych i organizowanych przez cenioną w branży wnętrzarskiej agencję OKK PR. Umożliwiają one budowanie profesjonalnych relacji między światem designu i przedstawicielami czołowych marek a projektantami i architektami, tworząc skuteczną platformę do wymiany doświadczeń. Inicjatywa zyskała uznanie branży architektoniczno-wnętrzarskiej dzięki nieszablonowemu podejściu organizatorów, którzy łączą dyskusje o projektowaniu ze sztuką i kulinariami. Niezobowiązująca atmosfera, intrygujący goście i pełne pasji rozmowy składają się na wydarzenie, które samo w sobie stało się rozpoznawalną marką.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.