Networking dla projektantów i architektów - szansa na rozwój i zawodowy sukces
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Pierwsze tegoroczne spotkania z cyklu „Kolacja architektów” udowodniły, że branża architektoniczno-wnętrzarska potrzebuje tego typu wydarzeń. Udanie łączą one bowiem aspekt biznesowy z budowaniem relacji między nietuzinkowymi ludźmi.
Trwałe, zbudowane na wzajemnym szacunku i otwartości relacje są niezbędnym elementem prowadzenia udanego biznesu. Sprzyjają rozwojowi – zarówno na płaszczyźnie osobistej, jak i zawodowej, służą nawiązywaniu owocnej współpracy, wymianie umiejętności i wiedzy. Jednak networkingu, jeśli ma przynieść wymierne efekty biznesowe, nie można sprowadzić wyłącznie do wymiany wizytówek. By skutecznie pomagał zrealizować zamierzone cele i był działaniem korzystnym dla wszystkich stron, networkingowi musi towarzyszyć zaufanie zbudowane na bazie profesjonalnych spotkań.
Architektoniczny networking
Networking odgrywa szczególną rolę w branży architektonicznej. Wielość podmiotów uczestniczących w procesie projektowym i ich wzajemne powiązania wymuszają konieczność zbudowania relacji opartych na wzajemnym zaufaniu, wspartym profesjonalizmem i wiedzą. Na zaufaniu powinny bazować relacje zarówno między projektantem i inwestorem, jak też projektantem i przedstawicielami marek, z których projektant korzysta podczas swojej codziennej pracy. Tworzy ono niezbędny fundament dla sukcesu każdej ze stron.
Doskonałym narzędziem budującym pomost między architektami a firmami dostarczającymi produktów do wyposażenia wnętrz są spotkania z cyklu „Kolacja architektów”, organizowane przez agencję OKK PR od początku 2023 roku. Ich niezobowiązująca formuła sprzyja wzajemnemu poznawaniu się architektów, projektantów i producentów. W ten sposób zyskują oni możliwość dzielenia się wiedzą i swoimi doświadczeniami, a także rozmowy na ważne branżowe tematy. Jednak - w przeciwieństwie do oficjalnych konferencji i spotkań zawodowych - tu, za sprawą swobodnej atmosfery, mogą zyskać znacznie więcej niż tylko poznać biznesowego partnera. Jest to niepowtarzalna okazja do budowania relacji opartych na zrozumieniu i otwartości.
Wartością są ludzie
Istotnym elementem programu każdego spotkania z cyklu „Kolacja architektów” są goście specjalni – znane osobistości ze świata designu, architektury czy sztuki, bowiem miks tych dziedzin jest znakiem rozpoznawczym wydarzeń organizowanych przez OKK PR. Dzielą się swoimi doświadczeniami, opowiadają o pracy, wreszcie - prezentują osiągnięcia.
Podczas pierwszego tegorocznego spotkania, które odbyło się 31 stycznia w warszawskiej restauracji Kieliszki na Próżnej, gośćmi specjalnymi „Kolacji architektów” byli Natalia i Marek Bimerowie. On - znany rzeźbiarz, grafik, designer, projektant wnętrz, uczestnik prestiżowych wystaw i konkursów, ona - artystka, projektantka, kuratorka, od lat prowadząca Bimer House, galerię, w której odbywają się wydarzenia związane z designem i sztuką. Oboje dzielili się przemyśleniami na temat procesu twórczego i powstawania dzieł artystycznych, opowiadali o swojej przygodzie ze sztuką i roli, jaką odgrywa we wnętrzach.
Z kolei podczas spotkania w restauracji Koneser Grill w Warszawie, 27 lutego, w rolę gościa specjalnego wcieliła się Anna Orska, projektantka biżuterii i właścicielka marki biżuterii artystycznej Orska. Jej prace pokazywane były na wystawach m.in. w Paryżu, Berlinie, Mediolanie i Nowym Jorku. Artystka opowiadała między innymi o wykorzystywaniu niestandardowych materiałów w biżuterii, jubilerskim upcyklingu i inspiracji tradycyjnym rękodziełem.
Podczas obu spotkań obecne były także Bibianna Stein-Ostaszewska oraz Ela Kita, autorki projektu wnętrz restauracji Kieliszki na Próżnej i Koneser Grill.
Otoczenie buduje nastrój
Na budowę relacji niebagatelny wpływ mają nie tylko tworzące ją osoby, lecz również sceneria, w której się spotykają. Niebanalne otoczenie i swobodna atmosfera sprzyjają kreatywnym rozmowom, ale też relaksowi. Gościny uczestnikom dwóch pierwszych tegorocznych spotkań z cyklu „Kolacja architektów” udzieliły dwie znane restauracje.
31 stycznia zaproszeni architekci i przedstawiciele czołowych marek (Omnires, Basen System, Carpets&More, Arc Interiors, Kontakt Simon, Ceramika Paradyż, Parkiet Hajnówka, Krayna, BoConcept, Orska) spotkali się we wspomnianej restauracji Kieliszki na Próżnej. W jej ofercie można znaleźć ponad 250 starannie wyselekcjonowanych win pochodzących od małych i średnich producentów, głównie z Włoch. Nieodzownym towarzyszem trunków, które zadowolą podniebienia najbardziej wymagających winomanów, jest tu kuchnia oparta na lokalnych, sezonowych produktach, pełna zaskakujących smaków i pomysłów kulinarnych. A to wszystko w równie „smakowitym” wnętrzu – pełnym elegancji, klasycznych form i ciekawie dobranych kolorów.
Miesiąc później, 27 lutego, architekci oraz reprezentanci firm (Rehau, Basen System, Ceramika Paradyż, Iluma) w ramach „Kolacji architektów” zawitali do Koneser Grill, restauracji odwiedzanej szczególnie chętnie przez miłośników dań z grilla. Jej wnętrze jest równie intrygujące jak żywy ogień, na którym przygotowuje się potrawy. Odrestaurowane pomieszczenia Wytwórni Wódek „Koneser” z zachowanymi oryginalnymi ceglanymi ścianami i żeliwnymi słupami konstrukcyjnymi stworzyły idealną scenerię do swobodnych rozmów o architekturze i wnętrzach.
Warto wspomnieć, że zarówno Kieliszki przy Próżnej, jak i Koneser Grill są częścią Ferment Group, w skład której wchodzą restauracje premium (pięć warszawskich i jedna gdyńska), wine bar&shop, butikowy sklep z winem oraz dystrybutor i importer win.
„Kolacja architektów” to cykl kameralnych spotkań, zainicjowanych i organizowanych przez cenioną w branży wnętrzarskiej agencję OKK PR. Umożliwiają one budowanie profesjonalnych relacji między światem designu i przedstawicielami czołowych marek a projektantami i architektami, tworząc skuteczną platformę do wymiany doświadczeń. Inicjatywa zyskała uznanie branży architektoniczno-wnętrzarskiej dzięki nieszablonowemu podejściu organizatorów, którzy łączą dyskusje o projektowaniu ze sztuką i kulinariami. Niezobowiązująca atmosfera, intrygujący goście i pełne pasji rozmowy składają się na wydarzenie, które samo w sobie stało się rozpoznawalną marką.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.