Komunikaty PR

Nie tylko Land Cruiser - duże SUV-y 4x4 Toyoty i Lexusa z różnych stron świata

2020-12-09  |  16:00
Biuro prasowe

Europa zyska niedługo kolejnego obok Land Cruisera dużego SUV-a Toyoty – z Ameryki przyjedzie do nas potężny, 5-metrowy hybrydowy Highlander z elektrycznym napędem na cztery koła AWD-i. W takim momencie łatwiej uświadomić sobie, że gama dużych SUV-ów japońskiego producenta to o wiele więcej niż słynny Land Cruiser i luksusowy Lexus RX. Prezentujemy wszystkie duże SUV-y Toyoty i Lexusa, ułożone rosnąco według długości nadwozia.
 

O tym, że SUV-y na całym świecie zyskują na znaczeniu, nie trzeba nikogo przekonywać. Samochody o podniesionym nadwoziu i masywnym wyglądzie zastępują wiele innych typów aut w ich dotychczasowych funkcjach. Dobrym przykładem są duże SUV-y, które obok tradycyjnej roli samochodu terenowego coraz częściej służą jako 5- lub 7-osobowe auto rodzinne, a nawet limuzyna prezesa. Z tego wynika coraz większe zróżnicowanie oferty, a obok samochodów na ramie można wybrać także konstrukcje z nadwoziem samonośnym. Poniższe zestawienie dużych SUV-ów Toyoty i Lexusa dobitnie o tym świadczy.

Toyota Fortuner

Fortuner to terenówka na ramie, spokrewniona ze znanym z trwałości pick-upem Hilux. Można ją kupić w Australii, Azji, Ameryce Południowej, Afryce i Rosji. W zależności od rynku, jest dostępna z dwoma lub trzema rzędami siedzeń oraz z napędem 4x4 lub na tył. Ma długość 4795 mm. Gama silników obejmuje cztery diesle od 2.4 do 3.0 oraz dwa benzyniaki – o pojemności 2,7 l i najmocniejszy 4.0 V6 o mocy 239 KM.

Toyota Land Cruiser 150

Dostępny m.in. w Europie i Japonii Land Cruiser 150 ma długość 4840 mm. To rasowa terenówka na ramie, którą w naszym kraju można kupić z silnikiem Diesla 2.8 D-4D o mocy 204 KM, sparowanym z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Jest to elastyczny silnik, zapewniający maksymalny moment obrotowy 420 lub 500 Nm przy niskich obrotach, co ułatwia ruszanie pod górę lub w trudnym terenie. Land Cruiser jest znany nie tylko z bardzo dobrych właściwości terenowych, ale także z bogactwa elektronicznych systemów wspierających jazdę w off-roadzie, komfortowego wnętrza i długiej listy wyposażenia na poziomie wysokiej klasy auta osobowego.

Toyota 4Runner

4Runner to samochód znany przede wszystkim z amerykańskiego i kanadyjskiego rynku, choć jest produkowany w Japonii. Często jest dopieszczany przez TRD, sportowy oddział Toyoty w USA, w postaci specjalnych pakietów i wersji wyposażenia, takich jak aktualna wersja TRD Off-Road. Auto mierzy od 4 823 do 4 859 mm. Napędza go 4-litrowy silnik V6 o mocy 273 KM, sparowany ze skrzynią manualną lub automatem o 5 biegach. Jego ramowa konstrukcja powstała na tej samej platformie co klasyczny FJ Cruiser.

Lexus GX

Terenowy GX jest mocno spokrewniony z Land Cruiserem 150, oczywiście w jeszcze bardziej luksusowym wydaniu. Nadwozie o długości 4 880 mm mieści 6 osobnych foteli w trzech rzędach. 4,6-litrowy silnik V8 o mocy 305 KM jest standardowo sparowany z 6-stopniowym automatem i układem 4x4. Oprócz USA i Kanady, model ten jest dostępny także w niektórych krajach Ameryki Południowej i Azji oraz w Rosji i na Ukrainie. 

Lexus RX

Ten globalny model o długości 4890 mm jako pierwszy na świecie udowodnił, że duży SUV może być hybrydą. Napęd hybrydowy zadomowił się pod jego maską już w 2005 roku. Lexus RX ma nadwozie samonośne, nie jest to więc klasyczna konstrukcja do jazdy w terenie, ale i tak zapewnia komfortową jazdę z dala od asfaltu.

W wersji hybrydowej Lexus RX ma napęd na wszystkie koła E-Four w standardzie. Jest to unikalny system Toyoty i Lexusa, w którym trzeci silnik elektryczny przy tylnej osi wspomaga napędzający przednie koła układ silnika benzynowego i dwóch motorów elektrycznych. Napęd hybrydowy RX-a opiera się na 3,5-litrowym silniku V6 i generuje 313 KM mocy, rozpędzając auto do setki w 7,7 s.

Toyota Highlander

Premiera hybrydowego Highlandera w Europie zbliża się wielkimi krokami. Ten amerykański samochód, w Australii znany jako Kluger, sporo namiesza na rynku w naszym regionie. Połączenie 5-metrowego nadwozia dla 7 osób i napędu 4x4 z niskoemisyjnym, nieładowanym z zewnątrz układem hybrydowym to na wymagającym europejskim rynku przepis na sukces.

Highlander jest zauważalnie większy nawet od Land Cruisera – mierzy 4950 mm. Mimo to nie ma konstrukcji ramowej, lecz został zbudowany na platformie GA-K z serii TNGA – tej samej co RAV4. Obok hybrydowego napędu i przestronnego wnętrza auto przyciąga uwagę bogatym wyposażeniem, w którym nie zabraknie najnowszych technologii bezpieczeństwa, łączności i multimediów.

Toyota Land Cruiser 200

Land Cruiser 200 jeszcze kilka lat temu był dostępny w Europie pod nazwą Land Cruiser V8. Mimo wycofania z Europy, model 200 jest sprzedawany na większości światowych rynków, m.in. w USA, Meksyku, Japonii, Australii, Afryce, Ameryce Południowej i Rosji. Gama silników zawiera same potężne jednostki – w różnych momentach i miejscach na świecie były dostępne zarówno benzynowe silniki V6 4.0 oraz V8 4.6, 4.7 i 5.7, jak i 4,5-litrowe wysokoprężne V8.

Dwusetka należy do linii Station Wagon, jednej z trzech linii modelowych Land Cruisera. To samochód mocny, duży, luksusowy i niezmordowany w terenie, czego dowodzą jego sukcesy w motorsporcie. Ta potężna terenówka o długości 4 990 mm od lat wygrywa w klasie aut produkcyjnych w kolejnych edycjach Rajdu Dakar.

Toyota Land Cruiser 70

Model 70 o długości 4 995 mm to reprezentant linii Heavy Duty, czyli trzeciej obok Light Duty (model 150) i Station Wagon (model 200) linii z bogatej rodziny Land Cruisera. Jest sprzedawany zarówno jako SUV, jak i pick-up. Auto powstało w 1984 roku, ale wiekowa konstrukcja w żaden sposób nie umniejsza walorów tego pojazdu stworzonego do ciężkiej pracy w ekstremalnych warunkach. Oczywiście w ciągu 36 lat produkcji siedemdziesiątka przeszła wiele modernizacji, nie zatraciła jednak swojego podstawowego atutu – odporności, niezawodności i możliwości terenowych. Można go zamówić m.in. w Afryce i Australii.

Lexus RX L

Lexus RX L to dłuższa, 7-miejscowa wersja modelu RX, której nadwozie mierzy dokładnie 5 metrów. Przy złożonym trzecim rzędzie siedzeń jego bagażnik mieści 652 litry, czyli o 199 l więcej od mniejszego brata. Model ma ten sam napęd hybrydowy 4x4 o mocy 313 KM, co 5-miejscowa odmiana. Co ciekawe, większe gabaryty auta tylko nieznacznie wpływają na jego dynamikę – zamiast 7,7 sekund RX L potrzebuje 8 sekund, by rozwinąć 100 km/h.

Lexus LX

Lexus LX to większy i bardziej luksusowy kuzyn Land Cruisera 200, dostępny w wielu miejscach na świecie, jednak nie na głównych europejskich rynkach. Można go kupić m.in. w Japonii, Chinach, na Bliskim Wschodzie i innych azjatyckich krajach, a także w USA, Australii i RPA. Jego gama silnikowa obejmuje 5,7-litrowy benzynowy silnik V8 oraz dostępny na niektórych rynkach wysokoprężny V8 4,5 litra.

LX ma długość 5005 mm i w ogromnym wnętrzu mieści trzy rzędy siedzeń. Oparcia trzeciego rzędu są składane elektrycznie. Jak przystało na luksusowego flagowca, kabinę wykończono miękką skórą i drewnem, a zaawansowana elektronika obejmuje systemy wsparcia jazdy w terenie, systemy bezpieczeństwa czynnego, czterostrefową klimatyzację z Climate Concierge, multimedia z systemem audio Mark Levinson i osobnymi ekranami dla pasażerów z DVD.

Toyota Sequoia

Największym SUV-em Toyoty na świecie jest amerykańska Sequoia, produkowana w USA w stanie Indiana. Auto dzieli swoją ramową konstrukcję z pick-upem Tundra. Choć to potężne auto ma aż 5 210 mm długości i niemal 2 m wysokości, jego współczynnik oporu powietrza Cx wynosi tylko 0.35. Dla porównania jej główny konkurent, czyli Ford Expedition ma współczynnik Cx na poziomie 0.41. Model jest napędzany przez silnik V8 o pojemności 5,7 litra i mocy 386 KM. Oprócz Ameryki Północnej Sequoia jest sprzedawana także na Bliskim Wschodzie.

Duże SUV-y w Polsce

Na polskim rynku gama dużych SUV-ów Toyoty i Lexusa jest całkiem bogata i zróżnicowana. W salonach Toyoty można kupić terenowego Land Cruisera 150, a w przyszłym roku dołączy do niego hybrydowy Highlander. Lexus oferuje 5-miejscowy model RX oraz 7-miejscowego RX L.

Obie marki skupiają się obecnie na poszerzaniu wyboru SUV-ów i crossoverów na europejskim, w tym także polskim rynku. Gama Lexusa obok wymienionych już modeli zawiera także kompaktowego UX i średniej wielkości NX. Klienci Toyoty obok Land Cruisera mają do wyboru także średniej wielkości RAV4 i kompaktowego crossovera C-HR, a w planach obok Highlandera jest także subkompaktowy Yaris Cross. Wszystkie te modele z wyjątkiem Land Cruisera mają wersję hybrydową. Co więcej, wszystkie bez wyjątku występują standardowo lub opcjonalnie jako auto 4x4. Dotyczy to nawet miejskiego Yarisa Cross, choć w segmencie B-SUV to prawdziwa rzadkość.

 

.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Od snu do koszmaru Biuro prasowe
2024-05-12 | 21:00

Od snu do koszmaru

Używane supersamochody mogą dostarczyć tyle samo emocji co nowe, a dodatkowo są znacznie tańsze. Niestety – oprócz oczekiwanej dawki pozytywnej adrenaliny może się także
Motoryzacja Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW
2024-04-24 | 20:00

Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW

Pilskie lotnisko przygotowuje się na kolejną niezwykłą majówkę! AIR MOTO SHOW 2024, największe w Wielkopolsce wydarzenie motorsportowe i lotnicze, zaprasza wszystkich
Motoryzacja Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle
2024-04-16 | 12:37

Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle

Wczesna wiosna to idealny moment na przygotowanie do sezonu rowerowego. W dniach 18-20 kwietnia każdy, kto przyjedzie do Elektrowni Powiśle jednośladem, będzie mógł skorzystać z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Zdrowie

Jan Kliment i Lenka Klimentová: Po tym, jak niespodziewanie zmarł nasz przyjaciel, zrobiliśmy serię badań kontrolnych. Trzeba się badać, zanim choroba daje o sobie znać

Tancerze mają świadomość, że nawet groźna choroba przez długi czas może nie dawać żadnych objawów, dlatego też, by wykryć każdą nieprawidłowość już na wczesnym etapie, warto przeprowadzać regularne badania kontrolne. Jakiś czas temu Lenka i Jan Kliment bardzo boleśnie przeżyli nagłą śmierć swojego przyjaciela i jak zaznaczają, ta tragedia dała im wiele do myślenia. Od tego czasu diametralnie zmienili swoje podejście do profilaktyki.