Komunikaty PR

Nie warto oszczędzać na jakości

2020-09-18  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

36-metrowe mieszkanie na wynajem niedawno przeszło generalny remont. Pomysł na prosty, neutralny wystrój nawiązujący do estetyki Bauhausu wyszedł od Agnieszki Musiał, architektki odpowiedzialnej za metamorfozę wnętrza. Dzięki temu najemcy mają możliwość łatwej zmiany aranżacji i nadania przestrzeni bardziej osobistego charakteru.

Pierwotnie lokal składał się z oddzielnej kuchni, łazienki oraz przestronnego salonu, który pełnił także funkcję sypialni. Projektantka i inwestor podjęli decyzję o bardziej czytelnym podziale przestrzeni – miejsce dawnej kuchni zajęła sypialnia, a aneks kuchenny przeniesiono do salonu. Właściciel, choć nie dysponował wysokim budżetem na odnowienie wnętrza, postawił na sprawdzone rozwiązania i dobrej jakości wyposażenie. Chciał w ten sposób zapewnić sobie spokój, a przyszłym najemcom wygodne funkcjonowanie na co dzień.

Musimy zdać sobie sprawę, że nawet kiedy nasze środki na remont są mocno ograniczone, nie na wszystkim warto oszczędzać. Wykończenie kuchni czy łazienki to inwestycja na lata, a to co najważniejsze często jest ukryte przed naszym wzrokiem – podkreśla Agnieszka Musiał, właścicielka autorskiej pracowni Musiał Studio. Planowanie budżetu warto zacząć od elementów, które będą zabudowane na stałe, podtynkowo. Nie chcemy się o nie martwić, nie chcemy po roku czy dwóch narażać się na kolejny remont, bo zepsuła nam się spłuczka w toalecie. Dlatego urządzając łazienkę zainwestowaliśmy w wyposażenie najwyższej jakości, takie jak stelaż podtynkowy Geberit Duofix ze spłuczką Sigma, wiedząc, że będą to dobrze wydane pieniądze.

Czerń, biel i funkcjonalność

Niewielką łazienkę podzielono na strefę czarną, w której znalazła się toaleta i umywalka oraz białą – z kabiną prysznicową. Projektantka, kierując się estetyką i funkcjonalnością, zdecydowała się na ceramikę łazienkową z kolekcji Geberit Acanto. Wyróżnia ją nie tylko stylistyczna spójność i wyrazisty design, ale także szereg praktycznych rozwiązań, poprawiających higienę i ułatwiających utrzymanie czystości.

Dobra jakościowo ceramika będzie nam służyć latami – zauważa Agnieszka Musiał. Dlatego wybierając miskę ustępową lub umywalkę warto zwrócić uwagę na jakość szkliwa. Codzienne korzystanie z łazienki oraz jej sprzątanie ułatwi miska wc w technologii Rimfree, czyli pozbawiona tradycyjnego kołnierza. Warto wyposażyć ją też w wolnoopadającą, wypinaną deskę.

Zastosowanie nowoczesnego odpływu liniowego Geberit CleanLine pod prysznicem również nie było przypadkiem. Elegancki design, możliwość przycięcia i dopasowania wymiaru do wielkości kabiny, a także łatwe czyszczenie, dzięki wyjmowanemu koszyczkowi to zalety, które pozwolą wygodnie i bezproblemowo korzystać z natrysku przez lata.

Gdzie szukać oszczędności?

Skoro nie warto oszczędzać na wysokiej jakości urządzeniach sanitarnych, gdzie możemy ciąć koszty urządzając łazienkę? Jeśli dysponujemy ograniczonym budżetem warto stosować płytki tylko tam, gdzie jest to konieczne, tj. na podłodze i na ścianach w "strefie mokrej": pod prysznicem, przy wannie, umywalce i toalecie. Tak właśnie zrobiliśmy w tym mieszkaniu, a pozostałe ściany pomalowaliśmy farbą zmywalną przeznaczoną do łazienki. Zaoszczędziliśmy w ten sposób sporą kwotę – mówi Agnieszka Musiał.

Architektka zdradza też inne sprawdzone tricki na oszczędności przy wykańczaniu łazienki. Jeśli nie chcemy wydawać kroci na płytki, postawmy na jeden mocniejszy akcent, który będzie przyciągał wzrok np. przy umywalce lub pod natryskiem. Pozostałe płytki – bazowe, niech będą neutralne: białe lub szare. Na pewno znajdziemy takie w niższej cenie. Idąc dalej tym tropem, można wszędzie zastosować takie neutralne, „bezpieczne” płytki o jednolitym kolorze (biały, szary, antracyt), a ściany albo sufit pomalować na ciekawy kolor – radzi Agnieszka Musiał.

Projekt: Agnieszka Musiał (Musiał Studio)

Powierzchnia mieszkania: 36 m2

Zdjęcia: Musiał Studio

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.