Komunikaty PR

Nie zwlekaj z wizytą u dentysty – pomimo pandemii!

2020-07-29  |  21:00
Biuro prasowe

W związku z rozprzestrzeniającym się w szybkim tempie zakażeniem SARS-CoV-2, w połowie marca tego roku świadczenie usług medycznych zostało mocno ograniczone. Nie ominęło to branży stomatologicznej, która z uwagi na duże ryzyko przeniesienia zakażenia w czasie zabiegów, musiała podporządkować się wprowadzonym obostrzeniom. Większość placówek stomatologicznych zostało zmuszonych do odwołania zaplanowanych wizyt i zawieszenia przyjmowania pacjentów.

Osoby wymagające natychmiastowej pomocy kierowane były do dyżurnych gabinetów stomatologicznych, które udzielały pomocy wyłącznie w pilnych, niecierpiących zwłoki sytuacjach oraz po wcześniejszej, skrupulatnej weryfikacji telefonicznej. Obecnie, w związku z ustabilizowaniem się sytuacji epidemicznej w naszym kraju, placówki medyczne - w tym stomatologiczne - otrzymały zielone światło na stopniowe wznawianie oferowanych usług.

Nie czekaj z wizytą u dentysty!

- To dobra wiadomość - zauważa Magdalena Wróblewska, lekarz dentysta z krakowskiego Scandinavian Clinic, które w zgodzie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia i  towarzystw stomatologicznych końcem maja otworzyło dla pacjentów swoje gabinety. - Wielu pacjentów wymaga specjalistycznej pomocy, której nie można odkładać, bo rodzi to ryzyko groźnych powikłań. Także dla zdrowia ogólnego! Tymczasem zdajemy sobie sprawę, że w ostatnim czasie wiele osób zdecydowało się na przeczekanie bólu czy innych dolegliwości właśnie z uwagi na obawę przed zakażeniem. Mamy świadomość, że nie każdy zdecydował się skonsultować niepokojące objawy z konsultantem telefonicznym, a co za tym idzie - wiele problemów wymagających pilnej pomocy zostało uśpionych! Jeśli nas także to dotyczy, jak najszybciej skontaktujmy się z wybranym gabinetem stomatologicznym!

Jakie zabiegi możemy tam wykonać? Najlepiej zweryfikować zakres pracy gabinetu w trakcie rozmowy telefonicznej. Taka rozmowa jest też konieczna przed umówieniem ewentualnej wizyty:

- Kwalifikacja pacjenta i decyzja o zarejestrowaniu go na wizytę odbywa się na podstawie rozmowy telefonicznej z pracownikiem rejestracji, natomiast o ostatecznym zakresie świadczeń medycznych decyduje stomatolog po zapoznaniu się ze wskazaniami i indywidualnymi potrzebami pacjenta - wyjaśnia stomatolog z krakowskiego Scandinavian Clinic. Na pomoc bez wątpienia mogą liczyć pacjenci, którzy skarżą się na ból i inne dolegliwości (jak opuchlizna, obrzęk, uraz), ale warto zauważyć, że prowadzone jest także leczenie zachowawcze czy kanałowe - zwłaszcza, jeśli dolegliwość utrudnia pacjentowi codzienne funkcjonowanie. Zamiast więc leczyć się samodzielnie - a w zasadzie zaleczać objawy, co często kończy się spotęgowaniem wcześniejszego problemu - jak najszybciej skontaktujmy się z wybranym gabinetem stomatologicznym.

U dentysty w czasie epidemii

Oczywiście musimy liczyć się z tym, że nasza wizyta u dentysty będzie wyglądała nieco inaczej niż te, do których zdążyliśmy się przyzwyczaić. W trosce o zdrowie pacjentów i personelu medycznego oraz zminimalizowanie ryzyka zarażenia koronawirusem, placówki stomatologiczne wprowadziły szereg zabezpieczeń i środków ostrożności. W zależności od gabinetu reguły i procedury przyjmowania pacjentów mogą się nieco różnić, dlatego przed udaniem się na wizytę warto zapoznać się z informacjami umieszczonymi na stronie internetowej danej placówki. O to, jak wygląda procedura przyjmowania pacjentów w Scandinavian Clinic, zapytaliśmy dr Magdalenę Wróblewską.

 - Do naszego Centrum wpuszczane wyłącznie osoby umówione na wizytę, tylko o wyznaczonych godzinach i bez osób towarzyszących (w przypadku dzieci lub osób niepełnosprawnych z jednym opiekunem). Dzięki rozłożeniu wizyt w czasie ograniczamy ryzyko kontaktu pomiędzy pacjentami, a tym samym - w zasadzie do zera redukujemy ryzyko zakażenia. Przyjęcia w większych odstępach czasu są też związane z wdrożeniem szczególnych procedur przygotowujących gabinet na wizytę pacjenta: - Odkażamy nie tylko narzędzia stomatologiczne, co zawsze było standardem, ale też wszelkie powierzchnie, w tym klamki, uchwyty, podłogę, itp. Dzięki temu możemy mieć pewność, że gabinet, do którego zapraszamy pacjenta, jest wolny od wszelkich patogenów.

Nie zwlekaj z konsultacją!

Po wejściu do placówki pacjent jest zobligowany do dezynfekcji rąk, a następnie poddany pomiarowi temperatury i proszony o wypełnienie wywiadu epidemiologicznego. W placówce zostały też wyznaczone specjalne strefy, które umożliwiają wchodzącym zachowanie wymaganego dystansu.

- Pacjent jest prowadzony do gabinetu przez pracownika personelu medycznego i wraz z wypełnioną dokumentacją oczekuje na dalsze postępowanie. Maseczkę ochronną zdejmuje dopiero na fotelu stomatologicznym i wyłącznie na wyraźne wskazanie lekarza - wyjaśnia stomatolog Magdalena Wróblewska. - Nasz personel wyposażony jest we wszelkie niezbędne środki ochrony osobistej, jak fartuchy, maseczki, przyłbice, czepki i rękawiczki. Przed zabiegiem pacjent jest proszony o przepłukanie jamy ustnej roztworem środka antyseptycznego.

Stomatolodzy zwracają uwagę, że jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, dotyczące stanu naszych zębów, nie należy zwlekać z konsultacją telefoniczną. Opóźnianie podjęcia leczenia może nas bowiem narazić na wiele nieprzyjemności: - Możliwe powikłania to najgorszy, ale nie jedyny potencjalny efekt odkładania wymaganej wizyty – zauważa nasz ekspert.  - Weźmy też pod uwagę, że jeśli nie będziemy kontynuowali leczenia rozpoczętego przed epidemią, możemy spodziewać się wystąpienia niekorzystnych efektów, które zniweczą wcześniejsze rezultaty. Przykładowo brak wizyt kontrolnych w czasie leczenia ortodontycznego może zahamować postępy leczenia, a ząb opracowany pod założenie korony nie nadawać się już jako filar pod leczenie protetyczne. To nie tylko wydłuży oczekiwany czas leczenia, ale też zwiększy jego koszty.

-----

Scandinavian Clinic to specjalistyczne centrum stomatologiczne zlokalizowane w centrum Krakowa, oparte na najwyższych skandynawskich standardach. Scandinavian Clinic zapewnia pełen wachlarz usług stomatologicznych od profilaktyki po implantologię.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zboża i owoce – idealny duet na lato! Biuro prasowe
2024-06-26 | 07:35

Zboża i owoce – idealny duet na lato!

Z badania przeprowadzonego w ramach I edycji kampanii „Produkty zbożowe – pyszne i zdrowe!” wynika, że produkty zbożowe stosunkowo rzadko wykorzystywane są (przez niespełna
Zdrowie Testy na HIV na Festiwalu Open’er 2024
2024-06-25 | 13:00

Testy na HIV na Festiwalu Open’er 2024

Bezpłatne, szybkie testy w kierunku HIV, HCV i kiły oraz rozmowy o profilaktyce chorób przenoszonych drogą płciową – oto co na Open’er Festival w Gdyni
Zdrowie Nowe perspektywy w leczeniu schorzeń układu nerwowego
2024-06-25 | 08:39

Nowe perspektywy w leczeniu schorzeń układu nerwowego

W trakcie swojego życia, jedna na trzy osoby w Polsce zachoruje na schorzenie układu nerwowego[1]. Obecnie około 5 milionów Polek i Polaków potrzebuje wsparcia neurologicznego, a

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.