Niezwykły Brave Kids powraca do Przemyśla!
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Brave Kids wraca w nowej formule. Tym razem bez gości z zagranicy, lecz wciąż z różnorodnością znaną z poprzednich edycji. Młodzi artyści samodzielnie przygotują spektakl, który najpierw pokażą na zamku, a później zaprezentują na wielkim finale we Wrocławiu. Początek 3 sierpnia.
Po roku nieobecności Przemyśl znów jest miastem-gospodarzem Brave Kids! To projekt artystyczno-edukacyjny wyjątkowy pod wieloma względami. Przede wszystkim umożliwia rozwijanie talentów i współpracę na zasadzie „dzieci uczą dzieci”, dlatego próżno szukać drugiego takiego wydarzenia w Polsce. Żaden inny projekt dla najmłodszych nie kultywuje idei różnorodności tak mocno jak ten. Tegoroczna edycja jest realizowana w siedmiu miastach Polski: Przemyślu, Rzeszowie, Wrocławiu, Warszawie, Gdańsku, Wałbrzychu i Obornikach Śląskich. Jednym z jego elementów są autorskie warsztaty w formie półkolonii, które w Przemyślu potrwają od 3 do 14 sierpnia.
Zajęcia, które zwykle zawierają elementy tańca, muzyki i teatru, zostaną zorganizowane w dwóch oddziałach Przemyskiego Centrum Kultury i Nauki Zamek: na Zamku Kazimierzowskim oraz w budynku przy ul. Konarskiego. 30 uczestników w wieku od 8 do 16 lat zostało podzielonych na dwie grupy. Efektem ich kreatywnej pracy będzie spektakl, który przygotują samodzielnie. Nad wszystkim będą czuwać doświadczeni instruktorzy artystyczni, którzy na podstawie obserwacji predyspozycji uczestników pomogą w przygotowaniu programu.
Brave Kids najpierw wystąpią z nim w finale lokalnym na zamku 14 sierpnia (piątek, wstęp bezpłatny). Później pojadą na wielki finał do Wrocławia, gdzie spotkają się z innymi uczestnikami z poszczególnych miast biorących udział w tegorocznej edycji. Razem zaprezentują się w pokazie „Brave Kids pod wrocławskim niebem”.
Przemyśl bierze udział w Brave Kids już po raz czwarty. W poprzednich edycjach uczestniczyli goście z zagranicy, bo taka jest tradycyjna formuła wydarzenia. Ten rok jest nieco inny, ale nie jest pozbawiony różnorodności i elementu wielokulturowego. – Nasze Brave Kids to także osoby pochodzenia ukraińskiego oraz osoby z niepełnosprawnościami, które uczestniczyły w poprzednich latach – informuje Magda Pardel, koordynator edycji przemyskiej. – Każde dziecko jest inne, każde ma konkretne talenty i umiejętności. To są wymiary różnorodności bardzo istotne dla Brave Kids. Projekt kieruje uczestników ku nowym doświadczeniom, pozwalając im otworzyć się przed sobą samym oraz przed rówieśnikami – tłumaczy.
Edycję w Przemyślu wspiera Fundacja Wymiany Kulturowej toTU toTAM. Pieniądze na organizację wydarzenia w całej Polsce pochodzą z dotacji uzyskanej przez inne stowarzyszenie – Kultury Teatralnej Pieśń Kozła z Wrocławia. – Trwająca edycja nie byłaby możliwa do zorganizowania bez tego finansowania. Dzięki pieniądzom wspieramy lokalnych artystów i organizacje, takie jak stowarzyszenie W krainie źródeł – podkreśla Iwona Frydryszak, producent wykonawczy projektu Brave Kids.
Uznanie na całym świecie
Brave Kids to niezwykły projekt, łączący źródłowe kultury i tradycje muzyczne, taneczne i teatralne odległe od siebie nieraz o tysiące kilometrów. To również autorski model pracy twórczej, umożliwiający dzieciom swobodne rozwijanie talentów i artystyczną współpracę. Takie podejście doskonale się sprawdziło, czego dowodem jest 10 dotychczasowych edycji projektu. Wzięło w nich udział łącznie 1500 dzieci ze 180 grup artystycznych z kilkudziesięciu krajów z pięciu kontynentów, a w swoich domach gościło je 500 polskich rodzin z 13 miast. Wspólne spektakle młodych artystów przypominały wulkany energii, zawsze były niepowtarzalne i zaskakiwały pomysłowością. Brave Kids to jedyny tego rodzaju międzynarodowy projekt. Zyskał uznanie na całym świecie.
Projekt powstał w 2009 roku przy wrocławskim Brave Festival, jednym z najbardziej uznanych i prestiżowych wydarzeń kulturalnych Wrocławia i Polski. Głównym organizatorem i pomysłodawcą Brave Kids jest wrocławskie Stowarzyszenie Kultury Teatralnej Pieśń Kozła. Edycje odbywające się w każdym z miast organizowane są w partnerstwie z lokalnymi organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury.
Więcej informacji: www.bravekids.eu oraz www.facebook.com/BraveKids
Night Fever Dinner Show w Manuarte
DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE
„Mahamaya Electronic Devices” Iwana Wyrypajewa zadebiutuje w warszawskim Teatrze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić
Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.
Edukacja
Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym
Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.
Teatr
Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.