Komunikaty PR

Niezwykły Brave Kids powraca do Przemyśla!

2020-07-29  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Brave Kids wraca w nowej formule. Tym razem bez gości z zagranicy, lecz wciąż z różnorodnością znaną z poprzednich edycji. Młodzi artyści samodzielnie przygotują spektakl, który najpierw pokażą na zamku, a później zaprezentują na wielkim finale we Wrocławiu. Początek 3 sierpnia.

Po roku nieobecności Przemyśl znów jest miastem-gospodarzem Brave Kids! To projekt artystyczno-edukacyjny wyjątkowy pod wieloma względami. Przede wszystkim umożliwia rozwijanie talentów i współpracę na zasadzie „dzieci uczą dzieci”, dlatego próżno szukać drugiego takiego wydarzenia w Polsce. Żaden inny projekt dla najmłodszych nie kultywuje idei różnorodności tak mocno jak ten. Tegoroczna edycja jest realizowana w siedmiu miastach Polski: Przemyślu, Rzeszowie, Wrocławiu, Warszawie, Gdańsku, Wałbrzychu i Obornikach Śląskich. Jednym z jego elementów są autorskie warsztaty w formie półkolonii, które w Przemyślu potrwają od 3 do 14 sierpnia.

Zajęcia, które zwykle zawierają elementy tańca, muzyki i teatru, zostaną zorganizowane w dwóch oddziałach Przemyskiego Centrum Kultury i Nauki Zamek: na Zamku Kazimierzowskim oraz w budynku przy ul. Konarskiego. 30 uczestników w wieku od 8 do 16 lat zostało podzielonych na dwie grupy. Efektem ich kreatywnej pracy będzie spektakl, który przygotują samodzielnie. Nad wszystkim będą czuwać doświadczeni instruktorzy artystyczni, którzy na podstawie obserwacji predyspozycji uczestników pomogą w przygotowaniu programu.

Brave Kids najpierw wystąpią z nim w finale lokalnym na zamku 14 sierpnia (piątek, wstęp bezpłatny). Później pojadą na wielki finał do Wrocławia, gdzie spotkają się z innymi uczestnikami z poszczególnych miast biorących udział w tegorocznej edycji. Razem zaprezentują się w pokazie „Brave Kids pod wrocławskim niebem”.

Przemyśl bierze udział w Brave Kids już po raz czwarty. W poprzednich edycjach uczestniczyli goście z zagranicy, bo taka jest tradycyjna formuła wydarzenia. Ten rok jest nieco inny, ale nie jest pozbawiony różnorodności i elementu wielokulturowego. – Nasze Brave Kids to także osoby pochodzenia ukraińskiego oraz osoby z niepełnosprawnościami, które uczestniczyły w poprzednich latach – informuje Magda Pardel, koordynator edycji przemyskiej. – Każde dziecko jest inne, każde ma konkretne talenty i umiejętności. To są wymiary różnorodności bardzo istotne dla Brave Kids. Projekt kieruje uczestników ku nowym doświadczeniom, pozwalając im otworzyć się przed sobą samym oraz przed rówieśnikami – tłumaczy.

Edycję w Przemyślu wspiera Fundacja Wymiany Kulturowej toTU toTAM. Pieniądze na organizację wydarzenia w całej Polsce pochodzą z dotacji uzyskanej przez inne stowarzyszenie – Kultury Teatralnej Pieśń Kozła z Wrocławia. – Trwająca edycja nie byłaby możliwa do zorganizowania bez tego finansowania. Dzięki pieniądzom wspieramy lokalnych artystów i organizacje, takie jak stowarzyszenie W krainie źródeł – podkreśla Iwona Frydryszak, producent wykonawczy projektu Brave Kids.

Uznanie na całym świecie

Brave Kids to niezwykły projekt, łączący źródłowe kultury i tradycje muzyczne, taneczne i teatralne odległe od siebie nieraz o tysiące kilometrów. To również autorski model pracy twórczej, umożliwiający dzieciom swobodne rozwijanie talentów i artystyczną współpracę. Takie podejście doskonale się sprawdziło, czego dowodem jest 10 dotychczasowych edycji projektu. Wzięło w nich udział łącznie 1500 dzieci ze 180 grup artystycznych z kilkudziesięciu krajów z pięciu kontynentów, a w swoich domach gościło je 500 polskich rodzin z 13 miast. Wspólne spektakle młodych artystów przypominały wulkany energii, zawsze były niepowtarzalne i zaskakiwały pomysłowością. Brave Kids to jedyny tego rodzaju międzynarodowy projekt. Zyskał uznanie na całym świecie.

Projekt powstał w 2009 roku przy wrocławskim Brave Festival, jednym z najbardziej uznanych i prestiżowych wydarzeń kulturalnych Wrocławia i Polski. Głównym organizatorem i pomysłodawcą Brave Kids jest wrocławskie Stowarzyszenie Kultury Teatralnej Pieśń Kozła. Edycje odbywające się w każdym z miast organizowane są w partnerstwie z lokalnymi organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury.

Więcej informacji: www.bravekids.eu oraz www.facebook.com/BraveKids

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr W Dzień Dziecka wyruszcie razem do krainy Calineczki Biuro prasowe
2025-05-19 | 09:00

W Dzień Dziecka wyruszcie razem do krainy Calineczki

Czas i uwaga rodziców bezwarunkowo poświęcone dziecku to niedoceniany a bezcenny prezent. Warto o tym pamiętać zwłaszcza planując Dzień Dziecka. Wspólne wyjście do
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.