Niezwykły Brave Kids powraca do Przemyśla!
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Brave Kids wraca w nowej formule. Tym razem bez gości z zagranicy, lecz wciąż z różnorodnością znaną z poprzednich edycji. Młodzi artyści samodzielnie przygotują spektakl, który najpierw pokażą na zamku, a później zaprezentują na wielkim finale we Wrocławiu. Początek 3 sierpnia.
Po roku nieobecności Przemyśl znów jest miastem-gospodarzem Brave Kids! To projekt artystyczno-edukacyjny wyjątkowy pod wieloma względami. Przede wszystkim umożliwia rozwijanie talentów i współpracę na zasadzie „dzieci uczą dzieci”, dlatego próżno szukać drugiego takiego wydarzenia w Polsce. Żaden inny projekt dla najmłodszych nie kultywuje idei różnorodności tak mocno jak ten. Tegoroczna edycja jest realizowana w siedmiu miastach Polski: Przemyślu, Rzeszowie, Wrocławiu, Warszawie, Gdańsku, Wałbrzychu i Obornikach Śląskich. Jednym z jego elementów są autorskie warsztaty w formie półkolonii, które w Przemyślu potrwają od 3 do 14 sierpnia.
Zajęcia, które zwykle zawierają elementy tańca, muzyki i teatru, zostaną zorganizowane w dwóch oddziałach Przemyskiego Centrum Kultury i Nauki Zamek: na Zamku Kazimierzowskim oraz w budynku przy ul. Konarskiego. 30 uczestników w wieku od 8 do 16 lat zostało podzielonych na dwie grupy. Efektem ich kreatywnej pracy będzie spektakl, który przygotują samodzielnie. Nad wszystkim będą czuwać doświadczeni instruktorzy artystyczni, którzy na podstawie obserwacji predyspozycji uczestników pomogą w przygotowaniu programu.
Brave Kids najpierw wystąpią z nim w finale lokalnym na zamku 14 sierpnia (piątek, wstęp bezpłatny). Później pojadą na wielki finał do Wrocławia, gdzie spotkają się z innymi uczestnikami z poszczególnych miast biorących udział w tegorocznej edycji. Razem zaprezentują się w pokazie „Brave Kids pod wrocławskim niebem”.
Przemyśl bierze udział w Brave Kids już po raz czwarty. W poprzednich edycjach uczestniczyli goście z zagranicy, bo taka jest tradycyjna formuła wydarzenia. Ten rok jest nieco inny, ale nie jest pozbawiony różnorodności i elementu wielokulturowego. – Nasze Brave Kids to także osoby pochodzenia ukraińskiego oraz osoby z niepełnosprawnościami, które uczestniczyły w poprzednich latach – informuje Magda Pardel, koordynator edycji przemyskiej. – Każde dziecko jest inne, każde ma konkretne talenty i umiejętności. To są wymiary różnorodności bardzo istotne dla Brave Kids. Projekt kieruje uczestników ku nowym doświadczeniom, pozwalając im otworzyć się przed sobą samym oraz przed rówieśnikami – tłumaczy.
Edycję w Przemyślu wspiera Fundacja Wymiany Kulturowej toTU toTAM. Pieniądze na organizację wydarzenia w całej Polsce pochodzą z dotacji uzyskanej przez inne stowarzyszenie – Kultury Teatralnej Pieśń Kozła z Wrocławia. – Trwająca edycja nie byłaby możliwa do zorganizowania bez tego finansowania. Dzięki pieniądzom wspieramy lokalnych artystów i organizacje, takie jak stowarzyszenie W krainie źródeł – podkreśla Iwona Frydryszak, producent wykonawczy projektu Brave Kids.
Uznanie na całym świecie
Brave Kids to niezwykły projekt, łączący źródłowe kultury i tradycje muzyczne, taneczne i teatralne odległe od siebie nieraz o tysiące kilometrów. To również autorski model pracy twórczej, umożliwiający dzieciom swobodne rozwijanie talentów i artystyczną współpracę. Takie podejście doskonale się sprawdziło, czego dowodem jest 10 dotychczasowych edycji projektu. Wzięło w nich udział łącznie 1500 dzieci ze 180 grup artystycznych z kilkudziesięciu krajów z pięciu kontynentów, a w swoich domach gościło je 500 polskich rodzin z 13 miast. Wspólne spektakle młodych artystów przypominały wulkany energii, zawsze były niepowtarzalne i zaskakiwały pomysłowością. Brave Kids to jedyny tego rodzaju międzynarodowy projekt. Zyskał uznanie na całym świecie.
Projekt powstał w 2009 roku przy wrocławskim Brave Festival, jednym z najbardziej uznanych i prestiżowych wydarzeń kulturalnych Wrocławia i Polski. Głównym organizatorem i pomysłodawcą Brave Kids jest wrocławskie Stowarzyszenie Kultury Teatralnej Pieśń Kozła. Edycje odbywające się w każdym z miast organizowane są w partnerstwie z lokalnymi organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury.
Więcej informacji: www.bravekids.eu oraz www.facebook.com/BraveKids

W Dzień Dziecka wyruszcie razem do krainy Calineczki

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.