Komunikaty PR

Nigdy nie wstydzę się za produkty Geberit

2021-03-22  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Polski oddział Geberit obchodzi właśnie 25-lecie swojej działalności. To doskonały pretekst do rozmowy z Adamem Pillichem, osobą, związaną z firmą niemalże od początku jej istnienia w Polsce. Dyrektor ds. produktów opowiedział nam m.in. o tym, jak wyglądały początki szwajcarskiego koncernu na polskim rynku, jakie relacje panują między pracownikami oraz za co najbardziej ceni swoje miejsce pracy.

Jak rozpoczęła się Twoja kariera w Geberit?

AP: Spółka Geberit została zarejestrowana w Polsce w listopadzie 1995 roku. Ja dołączyłem do firmy 4 miesiące później za sprawą Andrzej Dobruta, ówczesnego szefa polskiego oddziału, który zaproponował mi posadę. Proces rekrutacyjny pod okiem Witolda Kołodzieja i przedstawiciela koncernu ze Szwajcarii przebiegł pomyślnie, jednak moja decyzja o dołączeniu do zespołu nie była taka oczywista. Byłem wówczas współwłaścicielem sporej firmy, którą zdecydowałem się sprzedać. I tak 1 marca 1996 roku rozpocząłem trwającą do dziś karierę w Geberit.

Z jakimi problemami musieliście się mierzyć kiedy Geberit pojawił się na polskim rynku? Jak staraliście się przekonać klientów do swoich produktów?

AP: W pierwszych latach naszej działalności sprzedawaliśmy głównie stelaże do zabudowy masywnej. Dla polskich użytkowników był to zupełnie nowy, nieznany wcześniej produkt. Pytaniem, które najczęściej padało z ich strony było: „czy to się nie urwie?” Rocznie sprzedawaliśmy mniej więcej 1500 sztuk, dzisiaj sprzedajemy ich 100 razy więcej. W ówczesnych czasach zdobycie zaufania konsumentów nie było rzeczą prostą, ale udało się! Nasze rozwiązania posiadają wymagane atesty, poświadczone testami na obciążenie statyczne do 400 kg. Co więcej, Geberit daje aż 25 lat gwarancji dostępności części zamiennych. Bezpieczeństwo to niewątpliwie synonim tej marki, nie tylko w kontekście stelaży, ale w każdym segmencie naszej działalności. Daje pewność zarówno sprzedawcy, jak też wykonawcy, architektowi, a wreszcie użytkownikowi, który przez lata może bezproblemowo korzystać z naszych produktów.

Który produkt z portfolio Geberit najbardziej ewoluował przez te lata?

AP: Nasza firma przeznacza ogromne środki na rozwój. W podciśnieniowym systemie odwodnienia dachów Pluvia rury są wciąż takie same, ale wpusty dachowe znacznie się  różnią od tych sprzed 25 lat, stosujemy tu również zupełnie inny sposób montażu. Z biegiem czasu powstały także nowe produkty, np. moduł sanitarny Monolith, czy toaleta myjąca AquaClean, która przez lata rozwinęła się w sposób nieprawdopodobny, zyskując nowe funkcje. Również w naszym asortymencie do toalet publicznych masywne baterie umywalkowe zostały zastąpione przez nowoczesne eleganckie rozwiązania Brenta i Piave. Czego byśmy nie dotknęli, jest teraz inne niż kiedyś. Od 25 lat nie wstydzę się za produkty Geberit. Mam komfort pracy w bardzo profesjonalnej firmie, która sprzedaje najlepsze produkty w swojej branży. Nie ukrywam, że to wielki powód do satysfakcji.

Dla większości Polaków stelaż podtynkowy funkcjonuje właśnie pod nazwą Geberit. Ten produkt stał się flagowym produktem firmy. Jaka jest jego historia?

AP: Wszystko zaczęło się w 1963 roku, kiedy Geberit wyprodukował pierwszą spłuczkę podtynkową. Tego rodzaju rozwiązanie było sprzedawane na rynku przez kolejne 20 lat. Nie było wtedy stelaży, ponieważ nie było czego na nich wieszać - w tamtym okresie producenci ceramiki nie opanowali jeszcze produkcji misek podwieszanych. Kiedy już pojawiła się taka technologia, Geberit opracował i wyprodukował pierwszy stelaż. Nazywał się Kombifix i był przeznaczony do zabudowy masywnej. Sukcesywnie pojawiały się kolejne modele Kombistar, a potem Duofix, który zresztą sprzedajemy do dzisiaj. Jego formuła również uległa zmianie przez ten czas, ale konstrukcja wciąż pozostaje osadzona w niebieskiej ramie. To nadal najchętniej kupowany stelaż na całym świecie.

Kiedy analizujesz te 25 lat, jak firma wspierała Cię w rozwijaniu różnych kompetencji zawodowych?

AP: Przede wszystkim zyskałem bardzo cenną wiedzę w obszarze nowych technologii. Opanowałem sztukę prezentacji i wystąpień publicznych. Ta umiejętność przydaje mi się szczególnie teraz, kiedy uruchomiliśmy webinaria, przygotowujemy szkolenia online i występujemy przed kamerą. Rozwinąłem również swoje kompetencje lingwistyczne, swobodnie mówię po angielsku i niemiecku. Przez te 25 lat brałem udział w licznych szkoleniach, których celem był rozwój umiejętności zarządzania i pracy w różnych warunkach. Pamiętam swoje początki, śmiałem się wtedy, że nie znam bardziej socjalistycznej firmy niż Geberit, ponieważ kwestie socjalne i dbałość o pracownika postawiono tu na bardzo wysokim poziomie. Zresztą taka kultura organizacyjna utrzymuje się do dzisiaj i będzie trwała jeszcze długo.

A jakie relacje między pracownikami panują w firmie?

AP: Geberit tworzą ludzie i to na nich opiera się ten biznes. Zespół, który rozpoczynał tutaj pracę 25 lat temu, pracuje  w dużej części do dzisiaj i to chyba najlepszy dowód na to, jakie relacje panują między pracownikami. Dla mnie ludzie pracujący w tej firmie od początku byli rodziną. Kiedy zaczynałem pracę, wszyscy zwracali się do siebie na Ty. Taka niepisana reguła obowiązywała również w relacji z Prezesem, czy kolegami ze Szwajcarii. Do Szefa Zarządu Koncernu zwracamy się po imieniu - Christian. W pamięci utkwiła mi również pewna historia, kiedy pierwszy raz pojechałem do Szwajcarii i zobaczyłem, że w kantynie przy jednym stole siedział szef zarządu koncernu i pracownicy linii produkcyjnej. To była rzecz dla mnie niespotykana, nawet w czasach socjalistycznej Polski.

Czego życzyłbyś firmie Geberit z okazji jubileuszu?

AP: Życzę Geberitowi, żeby dalej podążał w obranym kierunku. Dobrych ludzi, dobrych produktów i trzymania poziomu, który wypracował sobie przez ćwierć wieku. Za 4 lata będziemy obchodzić 150-lecie firmy – chciałbym, aby kolejne pokolenia dożyły również 150-lecia Geberit w Polsce.

Więcej informacji na www.geberit.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli Biuro prasowe
2025-02-04 | 15:00

Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli

Pod lupę bierzemy łóżka kontynentalne, które najczęściej zamawiają ludzie w naszym regionie, a także w całym kraju. Przyglądamy się im z uwagą. Wymieniamy
Dom Proste przyjemności na zimowe wieczory
2024-12-30 | 15:40

Proste przyjemności na zimowe wieczory

Zima to idealna pora na spędzanie długich wieczorów w domu w „przytulny” sposób. Wygodne ubranie, pyszny rozgrzewający napój, nieskomplikowana rozrywka - to
Dom Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
2024-12-27 | 01:00

Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie

Zbliża się Sylwester – czas zabawy, podróży i odpoczynku. Jednak podczas naszej nieobecności dom i posesja mogą stać się łatwym celem dla złodziei. Jak skutecznie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.