Komunikaty PR

Nittera rozwija strategię wirtualnych wyścigów

2024-05-23  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Od czasu uruchomienia pierwszego wirtualnego wyścigu Esports Cup w 2022 roku, firma Niterra związana jest z ekscytującym światem SimRacing. Po kolejnych dwóch mistrzostwach w regionie EMEA zaangażowanie firmy w tę nową gałąź wirtualnych sportów motorowych rośnie, podobnie jak popularność wśród biorących udział oraz obserwujących to wydarzenie.

Jako globalny specjalista w dziedzinie zapłonu i elektroniki pojazdowej, Nittera ma wieloletnie doświadczenie we wspieraniu wyścigów samochodowych w wielu różnych dyscyplinach, w tym w Formule 1 i serii wyścigów World Superbike. Naturalną konsekwencją jest więc zaangażowanie firmy w szybko rozwijającą się dyscyplinę wirtualnych wyścigów. Wraz z iRacing - platformą sportową nr 1 na świecie od 2022 roku Nittera realizuje projekt Esports Cup, podczas którego zawodnicy mogą cieszyć realistycznym prowadzeniem samochodów wyścigowych i szczegółowymi, laserowo skanowanymi torami z całej Europy. Zdaniem uczestników jak w każdym innym sporcie motorowym, sukces zależy od czegoś więcej niż tylko od prędkości - przede wszystkim od zdolności kierowcy do planowania z wyprzedzeniem i oszczędzania zasobów, aby wyprzedzić konkurencję.

Znaczenie strategii w wyścigach SimRacing

SimRacing to sport przystępny dla większości ludzi. Uczestnicy mogą zacząć od dobrego połączenia internetowego, monitora, kierownicy, pedałów, stojaka wyścigowego dla profesjonalistów i oprogramowania wyścigowego. I chociaż można „zajechać daleko”, nie wydając fortuny na sprzęt, większość ekspertów zgadza się, że kluczem do sukcesu jest strategia wyścigowa i sposób, w jaki kierowcy podchodzą do każdego wyścigu. Tak uważają także Lucas Müller i Leo Krippner z zespołu Dörr Esports, który jest częścią tradycyjnego zespołu wyścigowego Dörr Motorsports. Zalecają oni zawodnikom, aby zacząć od spojrzenia na tabelę wyników, gdzie aktywność znacznie wzrasta w ostatnich dniach przed wyścigiem. Po uzyskaniu kwalifikacji nadchodzi czas na zaplanowanie wyścigu. To rodzi pytanie - czy planować z wyprzedzeniem, czy też opracowywać strategię podczas wyścigu? Obaj eksperci stwierdzili, że należy wziąć pod uwagę obydwa aspekty. Na przykład przed rozpoczęciem wyścigu należy zwrócić uwagę na rodzaj zawodów i obowiązujące przepisy, ale sposób jazdy podczas wyścigu może zależeć od wielu czynników na torze, takich jak np. pit stopy i liczba samochodów otaczających zawodników.

Podobnie jak w realnym świecie sportów motorowych, zdarzają się indywidualni kierowcy, ale większość zawodników należy do zespołów. Daje to oczywiste korzyści, szczególnie w zakresie planowania wyścigów. Członkowie zespołu mogą komunikować się ze sobą za pośrednictwem Discord/Teamspeak, aby opracowywać skuteczne strategie wsparcia, takie jak pozwalanie szybszym zawodnikom na wyprzedzanie wolniejszych członków grupy i wykorzystywanie ich cennych poślizgów, aby umożliwić innym pomyślne zakwalifikowanie się.

Jak podkreślają Lucas i Leo, członkowie zespołu SimRacing często są bardziej pomocni dla siebie niż w prawdziwych sportach motorowych i chętnie dzielą się niezbędnym wsparciem podczas przygotowania się do wyścigów oraz testowania różnych parametrów i scenariuszy. Ponadto mogą oni korzystać z cennego wsparcia inżynieryjnego i porad ekspertów od sportów motorowych, którzy często służą pomocą przy podejmowaniu kluczowych decyzji wyścigowych. „Analizujemy na przykład różne scenariusze pit stopów i konsultujemy się z inżynierami, którzy dysponują narzędziami i wiedzą z prawdziwych wyścigów długodystansowych” - mówi Lucas Müller. Rosnąca popularność tego sportu znajduje odzwierciedlenie w liczbie zespołów SimRacing, które obecnie obejmują Team Redline, Williams Esports, BS+Competition, Apex Racing Team i Dörr Esports Lucasa i Leo. Ponieważ w grę wchodzą duże nagrody pieniężne, SimRacing ma już nawet stewardów i dyrektorów wyścigów, którzy monitorują zawody i zapewniają przestrzeganie zasad.

And the winner is...

Trudno było znaleźć bardziej ekscytujące zakończenie jakichkolwiek zawodów sportowych niż to, którego fani doświadczyli 5 kwietnia tego roku podczas finałowego wyścigu 2024 NGK & NTK Esports Cup. Finał rozgrywany był na wirtualnym torze Nürburgring w Niemczech i dosłownie przez cały czas trzymał obserwujących w napięciu, a Daniel Muth z Nürburgring Esports, Nikolas Nolde z Impulse Racing, Vince Peeters z Visceral Esports i Alexander Thiebe z Urano Esports utworzyli silną grupę liderów na początku wyścigu w walce o pierwsze miejsce na legendarnym torze. Mając między sobą zaledwie centymetr odległości, grupa wykonała wspólny pit stop na szóstym okrążeniu. Alexander, który startował z pole position, spadł, pozostawiając pozostałą trójkę na polu walki. Na ostatniej prostej zbliżającej się do flagi w szachownicę, Daniel dał ostatni podmuch swojemu wyścigowi i całej rywalizacji, wykorzystując strumień powietrza Níkolasa, aby wskoczyć na górę stawki, gdzie udało mu się powstrzymać rywali i wygrać sensacyjny wyścig. „To były fantastyczne zawody i podobała mi się każda minuta. Momentami nie wiadomo było, czy Nikolas wyprzedzi mnie na ostatniej prostej. W pewnym momencie jechaliśmy obok siebie, ale udało mi się go powstrzymać. Skorzystałem z kilku dobrych wyborów strategicznych, w tym pit stopów i dobrze zaplanowanego ataku na ostatnim okrążeniu. Nie mogę się doczekać, kiedy w przyszłym roku zasiądę za kierownicą, by bronić tytułu” - powiedział Daniel Muth.

Wyścig okazał się hitem na platformach społecznościowych, w tym na YouTube, gdzie zyskał już ponad 43 000 obserwujących, 610 000 wyświetleń i imponujące 13 715 obejrzanych godzin. W sumie przyciągnął aż 30 000 unikalnych widzów. Zarówno uczestnicy, jak i fani z pewnością nie mogą się już doczekać co przyniesie nadchodzący rok. Po trzech udanych wydarzeniach Esports Cup firma Niterra z pewnością uwzględni SimRacing wśród portfolio sponsorowanych sportów motorowych na kolejny sezon.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polka rekordzistką Guinnessa Biuro prasowe
2024-06-05 | 07:00

Polka rekordzistką Guinnessa

Polka rekordzistką Guinnessa. Jest pierwszą na świecie kobietą sędzią żużlową Irena Nadolna-Szatyłowska została rekordzistką Guinnessa jako pierwsza kobieta na świecie,
Motoryzacja 48 godzin walki w Rajdzie Sardynii - na żywo w Motowizji
2024-05-30 | 01:00

48 godzin walki w Rajdzie Sardynii - na żywo w Motowizji

Szutrowa część sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata jest już w pełnym rozkwicie. Niedawna runda w Portugalii dostarczyła mnóstwo emocji, a ten trend z pewnością będzie kontynuowany
Motoryzacja Jak testy bezpieczeństwa budują zaufanie rodziców
2024-05-24 | 10:00

Jak testy bezpieczeństwa budują zaufanie rodziców

W świecie motoryzacji, niemiecka organizacja ADAC od lat stanowi podstawowe źródło informacji na temat standardów bezpieczeństwa w transporcie dzieci. Wyniki tych testów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Coraz więcej światowych zasobów ryb jest przełowionych. Nadmierne połowy dotyczą już blisko 38 proc. stad ryb na świecie

Według najnowszych danych ONZ FAO nadmierne połowy dotyczą 37,7 proc. wszystkich stad ryb i ten odsetek stale rośnie. W niektórych akwenach, takich jak Morze Śródziemne i Czarne, ponad 60 proc. stad jest przełowionych. Może to prowadzić nie tylko do degradacji ekosystemów morskich, ale także mieć poważne konsekwencje dla milionów ludzi na świecie. – Gdyby wszystkie stada na świecie były poławiane w  zrównoważony sposób, pozwoliłoby to wygenerować o 16 mln t więcej ryb i owoców morza rocznie, co z kolei przełożyłoby się na możliwość wyżywienia dodatkowych 72 mln ludzi – wskazuje Joanna Ornoch z organizacji pozarządowej MSC (Marine Stewardship Council).

Media

Magdalena Boczarska: Tantiemy z internetu to jest należna nam wypłata za naszą pracę. Te pieniądze pozwoliłyby nam spokojnie przeżyć od pierwszego do pierwszego

Magdalena Boczarska była w gronie aktorów, którzy we wtorek protestowali przed Sejmem. Podczas posiedzenia Komisji Kultury i Środków Przekazu odbywało się bowiem pierwsze czytanie projektu nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Mateusz Banasiuk podkreśla, że środowisko twórców filmowych już od wielu miesięcy z determinacją walczy o stosowne zapisy, które jak najszybciej powinny być dostosowane do norm europejskich. Platformy cyfrowe i sieci kablowe rozpowszechniające filmy i seriale czerpią bowiem ogromne zyski z pracy artystów i pozostałych wykonawców, dlatego też powinny płacić im za to należne wynagrodzenie. Szacuje się, że każdego roku tracą oni z tego tytułu ponad 41 mln zł.

Media

Anna Kalczyńska: Ostatni rok dał mi duży oddech i dziś już oglądam „Dzień Dobry TVN” z dystansem. Zmiany doceniamy po jakimś czasie

Prezenterka nie ukrywa, że na początku trudno było się jej pogodzić ze zmianami kadrowymi w „Dzień Dobry TVN”,  bo dobrze czuła się w tym formacie śniadaniowym i wiązała z nim duże nadzieje. Teraz jednak, patrząc na wszystko z perspektywy czasu, zdążyła się już przekonać, że ta zmiana na ścieżce zawodowej była jej potrzebna, bo dała motywację do działania na innych płaszczyznach. Anna Kalczyńska ma już nową pracę. Wkrótce na portalu Goniec.pl będzie miał premierę jej autorski program o tematyce geopolitycznej.