Komunikaty PR

Nowa kampania Alpro: smak, produkty roślinne i Rozkoszny w rolach głównych

2024-09-12  |  15:56
Biuro prasowe

Marka Alpro, lider wśród roślinnych alternatyw dla nabiału[1], wystartowała z nową kampanią promocyjną. Prowadzone pod hasłem "Roślinnie, zawsze pysznie!" działania mają na celu zachęcenie konsumentów do odkrywania różnorodności i bogactwa smaków, jakie oferują roślinne produkty Alpro. Kampania realizowana jest w przestrzeni digitalowej oraz OOH (out of home), zaś jej głównym bohaterem jest twórca kulinarny oraz autor książek z przepisami – Michał Korkosz, znany jako Rozkoszny. 

W ramach kampanii promowane są napoje roślinne Alpro oraz roślinne alternatywy dla jogurtu typu skyr. Jej twórcy podkreślają, że włączenie roślinnych alternatyw dla nabiału jest dobrym sposobem na urozmaicenie diety, który nie wpływa negatywnie na jej walory smakowe. Alpro udowadnia, że dieta fleksitariańska może być pyszna i wartościowa. Wdrożenie produktów roślinnych do codziennego menu to także doskonały sposób na jego urozmaicenie.

Smak w centrum uwagi

Kampania skupia się na smaku i rozkoszowaniu się nim. Alpro wraz z Rozkosznym pokazuje, że dieta fleksitariańska jest pyszna i dla każdego. Nie trzeba być wegetarianinem lub weganinem, aby do diety włączyć roślinne produkty Alpro i cieszyć się ich smakiem.

Kluczowym elementem komunikacji jest współpraca z twórcą kulinarnym Rozkosznym, który bazując na produktach Alpro, przygotował trzy przepisy. Zostaną one opublikowane na blogu twórcy, a także w mediach społecznościowych, tj. Facebooku, Instagramie, TikToku oraz w serwisie Youtube. Dwa z przepisów dostępne są również na stronie internetowej Alpro. Jednym z nich jest Baskijski Skyrnik Mango, czyli nowa odsłona przepisu na sernik baskijski, z którego słynie Rozkoszny. Co ciekawe, w przepisie ser został zastąpiony roślinnym produktem Alpro w stylu skyr Mango, co udowadnia, że tradycyjne dania w roślinnej wersji to ciekawa i przede wszystkim pyszna opcja! Reels na Instagramie twórcy z właśnie tym przepisem cieszy się ogromną popularnością – tydzień po publikacji został wyświetlony 1,4 mln razy i zyskał ponad 28 tys. polubień!

Przepisy będą publikowane na profilach Rozkosznego co dwa tygodnie, począwszy od początku września do października. W ten twórca sposób nie tylko zachęci swoich obserwatorów do używania produktów roślinnych na co dzień, ale też pokaże łatwość przyrządzania dań z ich wykorzystaniem. W ramach działań przygotowano również spoty promujące produkty Alpro, które będzie można zobaczyć w kanałach digital.

Istotną częścią kampanii są również nośniki OOH (reklamy zewnętrzne). We wrześniu pojawi się ponad 400 nośników na terenie Warszawy, w lokalizacjach takich jak np. tunel pod Marszałkowską, przy ul. Czerniakowskiej, al. Prymasa Tysiąclecia czy al. Wilanowskiej.

Dla każdego coś roślinnego

Alpro, zachęcając do odkrywania świata roślinnych alternatyw dla nabiału podkreśla, że produkty, które już teraz zyskują coraz większą popularność, są doskonałym wyborem nie tylko dla wegan i wegetarian, ale dla wszystkich tych, którzy chcą urozmaicić swoją dietę w pyszny sposób. Jak wynika z danych z czerwca br., asortyment z tej kategorii był obecny w prawie 4,8 mln gospodarstw domowych[2]. Wartość jego sprzedaży rok do roku wzrosła zaś o 10,1% w porównaniu do analogicznego okresu rok temu[3]. 

Za strategię i egzekucję kampanii influencerskiej odpowiedzialna jest agencja Stor9 oraz dom produkcyjny 9Production.  Zakup mediów należał do kompetencji Essence Mediacom.

 


[1] Danone za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Indeks spożywczy), Udziały wartościowe i wolumenowe w % w okresie Tydzień 1-Tydzień 30 2024, Kategoria: Produkty roślinne z wyłączeniem Marek Własnych sieci detalicznych - napoje roślinne i roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan, segmenty zdefiniowane przez Danone (Prawa autorskie © 2024, NielsenIQ).

[2] GFK, Panel Gospodarstw Domowych, penetracja produktów roślinnych w okresie sierpień-lipiec 2024.

[3] Danone za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Indeks spożywczy), Zmiana sprzedaży wartościowej i wolumenowej w % w okresie Tydzień 1-Tydzień 30 2023 i odpowiednio Tydzień 1-Tydzień 30 2024, Kategoria: Produkty roślinne - napoje roślinne i roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan, segmenty zdefiniowane przez Danone (Prawa autorskie © 2024, NielsenIQ).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.