Nowa odsłona poznańskiego salonu kamienia naturalnego Interstone
Home Sweet Home PR
Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl
Od pierwszego wejrzenia
Świat się zmienia. Zwalniamy, dbamy o środowisko, stajemy się uważniejsi. Dostrzegamy piękno w naturalnych materiałach, doceniamy sztukę i rzemiosło. Autentyczność stała się największym walorem, także w dziedzinie architektury wnętrz. Uroda naturalnego kamienia wpisuje się w koncepcję domu ponadczasowego, który nie ulega modom i przelotnym trendom. To koncepcja, która bliska jest nie tylko trendsetterom, lecz również ekspertom marki Interstone i Jakubowi Wiśniewskiemu z JMW Architekci.
– Poznański showroom to nie pierwszy projekt, który przygotowaliśmy dla marki Interstone. Pracowaliśmy już wcześniej przy przestrzeniach ekspozycyjnych dla tej firmy, chociażby w Łodzi, czy w Warszawie – mówi architekt Jakub Wiśniewski. – Tym razem, w Poznaniu poproszeni zostaliśmy o modernizację istniejącej już siedziby – dodaje.
Salon kamienia naturalnego Interstone w Poznaniu znajduje się w bardzo ciekawym miejscu. To zrewitalizowana, postindustrialna przestrzeń. Gdy wchodzimy na teren kompleksu, obiekt, w którym mieści się Interstone zlokalizowany na głównej osi, jest pierwszym, który widzimy. Dlatego projekt zakładał także odnowienie elewacji budynku. Architekci wykorzystali do tego płyty spieku kwarcowego Laminam, marki, której Interstone jest oficjalnym dystrybutorem w Polsce. Nowa elewacja przyciąga wzrok i zachęca do wejścia. Wieczorem, pięknie podświetlona robi wyjątkowe wrażenie!
Dla inwestorów i architektów
Wnętrze salonu podzielone jest na dwie części. W pierwszej – wysokiej i przestronnej mieści się showroom kamienia naturalnego. Do drugiej części prowadzi przejście wybite
w ścianie konstrukcyjnej budynku. Tam prezentowane są spieki kwarcowe marki Laminam.
– Architektura wnętrz showroomu miała na celu pokazać możliwości aranżacyjne materiału wykończeniowego, jakim jest kamień naturalny – mówi architekt Jakub Wiśniewski.
Dlatego kamień wykorzystany został dosłownie wszędzie. Wykończono nim zarówno podłogę, jak i ściany. Podświetlone tafle onyksu dekorują przestrzeń strefy wejściowej, a z granitów, kwarcytów i marmurów wykonano lady recepcyjne, blaty do eksponowania oferty, blaty stolików i komód z próbkami. Chociaż całość zaaranżowana została bardzo spójnie, a motywem przewodnim przestrzeni są dynamiczne trójkąty, to salon podzielono ze względu na funkcję. Przy wejściu przewidziano miejsce dla architektów – duży okrągły stół, przy którym wraz z inwestorami mogą pracować nad projektami i wybierać kamienne wykończenia z bogatej oferty Interstone. W przestrzeni wydzielono również biuro dla pracowników z dwoma stanowiskami pracy oraz specjalny przeszklony pokój z ekranem przeznaczony do prowadzenia narad, spotkań oraz szkoleń. Kamieniem wykończone zostało też pomieszczenie socjalne – kuchnia i jadalnia.
Prawdziwy loft
Wysokość postindustrialnej przestrzeni pozwoliła na zaprojektowanie antresoli, na której zaaranżowano kolejne miejsce do spotkań, pracy koncepcyjnej i twórczej. Stalowa konstrukcja nawiązuje do loftowego klimatu wnętrza, który dodatkowo podkreślają poprowadzone natynkowo kable elektryczne, wyeksponowane belki konstrukcyjne i pomalowany na czarno sufit pamiętający lata 70. XX wieku. Techniczne oświetlenie – czarne reflektory umieszczone na szynach podkreślają urodę kamienia i wydobywają jego fakturę.
Sofy, rośliny i dekoracyjne lampy
Z surowym, ciemnym wystrojem kontrastuje część wypoczynkowa showroomu. Pikowane sofy typu Chesterfield umieszczono naprzeciwko dużego ekranu, na którym klienci obejrzeć mogą filmy prezentujące ofertę Interstone, reportaże z kamieniołomów, a także inspiracje – gotowe realizacje domów prywatnych i przestrzeni publicznych, które powstały we współpracy z marką. Industrialny charakter przestrzeni łagodzą także tropikalne palmy, powoje, monstery oraz lampy dekoracyjne – podłogowa przy welurowych sofach oraz wisząca nad stołem spotkań przewidzianym dla architektów i ich klientów. Na szczególną uwagę zasługuje potężnych rozmiarów (6×5 m) ekspozytor kamienia. Zajmuje on praktycznie całą ścianę szczytową w głębi showroomu. To projekt pracowni JMW Architekci we współpracy z Interstone, wykonany specjalnie na potrzeby poznańskiego salonu. Co istotne, poszczególne elementy konstrukcji zostały zaprojektowane jako modułowe i można je wymieniać wraz ze zmieniającą się ofertą marki. Firma Interstone działa na terenie całego kraju. Jej magazyny znajdują się w Adamowicach k. Mszczonowa, Chrzanowie, Poznaniu, Wrocławiu, Pruszczu Gdańskiem i Stargardzie. Każdy z nich zaprasza zarówno architektów czy projektantów wnętrz, jak i klientów indywidualnych, by na miejscu łatwo i wygodnie wybrali konkretną płytę upatrzonego kamienia, spieku kwarcowego (Laminam, Interlite) lub kwarcogranitu z oferty Interstone. Prócz bogato zatowarowanych magazynów, w oddziałach firmy znajdują się biura sprzedaży oraz przestrzenie zaprojektowane z myślą o spotkaniach architektów i projektantów oraz kamieniarzy z inwestorami czy klientami indywidualnymi, choćby w związku z aranżacją lub remontem kuchni. Na miejscu czekają też eksperci marki, którzy chętnie doradzą osobom prywatnym zainteresowanym wprowadzeniem kamienia naturalnego lub spieku kwarcowego do swojego domu.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.