Nowoczesne i praktyczne okno dachowe Designo R7 marki Roto z markizą Screen
Właściwy wybór okien dachowych to wbrew pozorom jeden z ważniejszych etapów projektowania czy remontowania domu. Idealnie dobrane stanowią doskonały sposób na znaczne doświetlenie poddasza światłem dziennym oraz uzyskanie swobody aranżacyjnej – możemy je umieścić w dowolnym miejscu. Ważna jest także ich konstrukcja oraz sposób otwierania. Na te wszystkie aspekty zwróciła uwagę firma Roto poszerzając ofertę o nowoczesne, funkcjonalne okno dachowe Designo R7 z wmontowaną markizą zewnętrzną Screen.
Podstawowymi zadaniami okna dachowego jest nie tyko zapewnienie komfortu użytkowania poddasza poprzez dostęp do światła naturalnego. To także odpowiednia izolacja, odporność na warunki atmosferyczne czy energooszczędność. Za pomocą nowoczesnego technologicznie okna możemy zapewnić sobie przyjazną dla funkcjonowania przestrzeń, nawet w letnie upały czy chłodne, zimowe wieczory.
Z oknem dachowym wysokoosiowym Designo R7 stworzymy komfortową przestrzeń na naszym poddaszu. Innowacyjna oś obrotu, proponowana przez firmę Roto, umieszczona jest w ¾ wysokości okna, dzięki czemu zapewnia większy kąt otwarcia i wygodne otwieranie z pozycji wyprostowanej. Ponadto, otwarte skrzydło nie “wchodzi” do pomieszczenia, co pozwala zaoszczędzić miejsce. Energooszczędny pakiet 3-szybowy, w tym system izolacji termicznej Termo-blok WD i folia paroizolacyjna, zapewniają doskonałą izolację okna oraz ochronę przed utratą zimna. Przekłada się to na oszczędność energii zużywanej do nagrzewania poddasza oraz szczelność.
Ochronę przed nagrzewaniem się pomieszczeń i promieniami słonecznymi w sezonie letnim dopełnia wbudowana markiza zewnętrzna Screen – dzięki zaawansowanej technologicznie tkaninie zatrzymuje ona ciepło na zewnątrz, jednocześnie przepuszczając odpowiednią ilość światła do pomieszczenia. Prosty mechanizm działania umożliwia szybkie zwijanie i rozwijanie markizy.
Wybór okna Roto Designo R7 z wbudowaną markizą Screen to także oszczędność kosztów i czasu, bez konieczności zakupu i montowania tych dwóch elementów osobno. Praktyczne okno dachowe Designo R7 z markizą Screen znajdziemy w sieci sprzedaży 4D Grupa – zintegrowanej sieci hurtowni i producentów dachowych, zrzeszających hurtownie dachowe na terenie całego kraju. Ścisła współpraca Roto z siecią 4D zagwarantuje dostępność produktów oraz fachowe doradztwo techniczne.

ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Sylwia Butor: Badania profilaktyczne powinny być częścią naszej codzienności. Jak zrobienie paznokci czy koloryzacja włosów
Influencerka uważa, że nawet o tak trudnym temacie jak choroby nowotworowe można mówić w social mediach w taki sposób, żeby nie straszyć, ale skutecznie przekonywać chociażby do profilaktyki. Raport „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” pokazuje, że kobiety w tej kwestii coraz częściej sięgają po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych, webinarów czy warsztatów. Dlatego też Sylwia Butor w swoich rolkach zamierza w sposób przystępny i niebudzący niepotrzebnego lęku jak najczęściej zachęcać swoje obserwatorki do badań profilaktycznych.
Prawo
Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.
Ochrona środowiska
Lasy Państwowe wywiozły w zeszłym roku z lasów 820 tirów śmieci. Kosztowało to 34 mln zł

Lasy traktowane są nierzadko jak dzikie wysypiska śmieci, gdzie można bezkarnie wyrzucać różne odpady, nie tylko resztki jedzenia czy plastikowe torby, butelki czy puszki, ale też elektrośmieci i toksyczne substancje. Z wyliczeń Lasów Państwowych wynika, że w ubiegłym roku wywóz śmieci kosztował spółkę 34 mln zł. Każda wycieczka do lasu wymaga przestrzegania podstawowych zasad, a nieśmiecenie jest jedną z nich. Leśnicy przestrzegają także przed wjeżdżaniem do lasów samochodami, płoszeniem dzikich zwierząt czy rozpalaniem ogniska czy grilla.