Komunikaty PR

Nowoczesne rozwiązania na podłogi, ściany i drzwi

2021-03-01  |  10:10
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Po czym będziemy stąpać?

Jak się okazuje, w 2021 roku również i nasze podłogi będą zdobić rozwiązania w kolorystyce ziemi, wykonane z naturalnych materiałów. Jak mówi Aldona Mioduszewska z Galerii Wnętrz DOMAR, w najbliższym czasie będą królować rozwiązania wykonane z drewna, jednak nie w głębokim połysku tak jak w poprzednich sezonach, lecz o fakturze matowej lub chropowatej z widoczną słojowatością:

- „Modne stanie się na pewno drewno szczotkowane, nie do końca wygładzone, „surowe" choć, oczywiście, spełniające wszystkie standardy użytkowania . Ta sama tendencja będzie widoczna również w przypadku paneli, które imitować będą naturalne kolory i faktury drewna ale także przypominające kafle, beton, marmur. Popularne będzie drewno mahoniowe lub  w kolorze mahoniu, tym samym nawiązujące do stylu vintage, kochającego kolorystykę czereśni, wiśni i wspomnianego mahoniu. Mówiąc o odcieniach ziemi - podłogi w 2021 roku będą także współgrać z  aranżacjami w stylu eko oraz rozwiązaniami rustykalnymi, wzbogacając je kolorami brązu, mocnej kawy, czekolady i cynamonu, jednocześnie odchodząc od królujących w ostatnich sezonach szarości lub beży."

Oprócz kolorystyki, w przypadku podłóg liczyć się będzie także sposób ułożenia. Aldona Mioduszewska wskazuje, że tym razem trendy stawiają na jodełki w stylu lat 70 i 80 - „Styl vintage widoczny będzie nie tylko w samej kolorystyce. Dzięki dobrze nam znanej „jodełce", podłoga nie tylko nabierze ciekawego oraz nostalgicznego charakteru, ale także stworzy iluzję powiększenia dostępnej przestrzeni w danym wnętrzu.".   

Wejście w modę

Żadna aranżacja wnętrz nie może się obyć bez dobrania odpowiednich drzwi wewnętrznych, wzbogacających pomieszczenie odpowiednią estetyką i funkcjonalnością. Jak mówi Dyrektor Marketingu w Galerii Wnętrz DOMAR, choć faworytem nieustannie są drzwi drewniane, popularne będą także drzwi laminowane imitujące drewno, te przypominające beton lub w kolorystyce złota i miedzi:

„Aktualnie producenci drzwi specjalizują się w absolutnej synchronizacji laminatu z drewnem lub betonem. Drzwi laminowane nie tylko fotograficznie odzwierciedlają słojowatość drewna, ale są także o wiele praktyczniejsze. W tym sezonie warto zwrócić uwagę na drzwi „betonowe" w stylu loftowym. Dzięki prostemu i surowemu designowi, doskonale dopasowują się do wszelkich minimalistycznych aranżacji. Nie zapominajmy także o drzwiach w kolorze złota czy miedzi, idealnie wzbogacających, na przykład, wystrój rustykalny czy modern."

Ekspertka Galerii Wnętrz DOMAR wspomina także, że trendem w 2021 roku będą również drzwi ukryte, czyli posiadające wbudowane, niewidoczne  ościeżnice: „Drzwi ukryte są totalnym hitem w aranżacjach minimalistycznych. Dzięki swej specyfice, tego typu rozwiązania nie widać, a przy tym jest doskonale dopasowane do ściany - gdzie możemy zauważyć tylko delikatne obramowanie oraz  klamkę. Jest to zupełne odejście od dotychczasowych i znanych nam standardów, gdzie stawiano na modele drewniane z przeszkleniami lub całkowicie białe. Tego typu rozwiązań już nie stosujemy - chyba, że mamy mieszkanie w stylu paryskim, w którym drzwi (bez przeszkleń) stylizowane, rzeźbione i fryzowane to prawdziwy must have - wtedy mogą być one w kolorze bieli lub ecru".

Oprócz tego, w przypadku drzwi wewnętrznych w 2021 roku, modne będą także półprzezroczyste, drobne przeszklenia, które stosowane są na całej wysokości drzwi -  pionowe okienka na drzwiach, bulaye czyli małe okienka okrętowe.

Skały, dżungla i Morze Egejskie

Nowoczesne rozwiązania 2021 roku dotyczące ścian można podzielić na dwie kategorie - trendy związane z farbami oraz kwestie wzornictwa i kolorystyki tapet czy murali. W przypadku tej pierwszej, ponownie najbardziej modne staną się odcienie nawiązujące do natury. Jak mówi Aldona Mioduszewska, Dyrektor Marketingu w Galerii Wnętrz DOMAR, doskonałym potwierdzeniem tego jest ustalony przez ekspertów Dulux dominujący kolor roku 2021 - „moc ziemi": 

„Nie chodzi tu o zwykłe, „mnisie" brązy, lecz ciepłe odcienie związane z ziemią, kolorem piasku, pustyni, skał lub... miejskie nawiązujące do cynamonu, czekolady lub świeżo palonej kawy. Tym brązom towarzyszyć będzie także odcień o nazwie „Głęboka Śliwka", doskonale łączący się z naturalnymi kolorami ziemi. Pamiętajmy jednak, że odcienie te są wyjątkowo mocne i ciężkie, dlatego zaleca się, aby stosować je tylko w pewnej części aranżacji."

Ekspertka mówi także, że według Benjamina Moora, innym z kolorów, który będzie dominował we wnętrzach i za którym tak naprawdę tęsknimy jest odcień „Tafla Morza Egejskiego". Kolor delikatnie przypomina odcień „Millennial Blue", a postrzegany jest jako optymistyczny i łagodny, nawiązujący do morskich akcentów i tęsknoty za podróżą.

W przypadku motywów na ścianach, w 2021 roku stawiamy na olbrzymie wzory 1:1 czerpiące z natury, czyli różnego rodzaju liście, kwiaty oraz rodzime lasy świerkowe:

„Wielkie objętościowo motywy to ukłon w stronę fresków i malowideł, które zapełniają całą przestrzeń ściany. Co więcej, trend ten łączy się z innym popularnym rozwiązaniem, czyli muralami, zajmującymi w aranżacjach ścian ogromne powierzchnie z wielkim, dominującym motywem. Z drugiej strony, 2021 rok to także styl vintage oraz motywy „babcine" nazywane Grunny Chic - modne w krajach anglosaskich w latach 50 wzory w różyczki, girlandki i inne kwiatowe wzory. Warto wspomnieć, że tego typu rozwiązanie bardzo dobrze łączy się z obiciami żakardowymi."

Nowoczesne rozwiązania dotyczące podłóg, drzwi wejściowych i ścian, które obecne będą we wnętrzach w 2021 roku, będą ciepłe, naturalne i nostalgiczne. Inspiracje będziemy czerpać z kolorów, materiałów i kształtów, które daje nam natura. Tego typu asortyment znajdziemy we wrocławskiej Galerii Wnętrz DOMAR - jednym z największych tego typu obiektów w Polsce.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.