Nowość z limitowanej serii Rarität od Tchibo: aromatyczna kawa z Gwatemali
Tchibo przedstawia kolejną nowość z kawowego segmentu premium. Räritat Santa Bárbara to kawa speciality prosto z Ameryki Łacińskiej. Wariant ten jest wyjątkowy, nie tylko ze względu na smak i jednolitość ziaren, ale i realny udział Tchibo w sukcesie upraw w regionie Santa Bárbara. Marka wraz z partnerami już kilka lat temu zaangażowała się w edukację rolników z gwatemalskiego regionu. Do dziś jest tam obecna, realizując szereg programów społecznych.
Nowość od Tchibo zdobywa podniebienia i kubki smakowe entuzjastów „małej czarnej“. Ziarna Räritat Santa Bárbara, tak jak wszystkich propozycji z tej ekskluzywnej serii, pochodzą z jednej plantacji. – Dzięki swojemu profilowi smakowemu Santa Bárbara już po pierwszym łyku przenosi konsumentów na latynoamerykańskie tereny, oferując nuty mlecznej czekolady i moreli. Najlepszym sposobem na wydobycie pełni aromatu jest zaparzenie jej z użyciem ręcznego dripa, lecz świetnie sprawdzi się również w ekspresach automatycznych i french pressie – mówi Julia Zasowska, Marketing Specialist w Tchibo Warszawa. – Nasz nowy Räritat jest wyjątkowy również ze względu na historię jego początków – dodaje.
Od zbieraczy kawy do właścicieli własnych plantacji
Historia kawy z Santa Bárbara rozpoczyna się od gestu wdzięczności. Rolnicy pochodzący z miasteczka o tej samej nazwie na co dzień pracowali na dużych, lokalnych plantacjach kawy. Któregoś razu, w ramach podziękowań za swoją ciężką pracę, od właścicieli tych plantacji, otrzymali sadzonki kawowca, by mogli uprawiać je na własnej ziemi.
Tchibo w tym samym czasie, wraz z organizacją Coffee Care, prowadziło w tej okolicy projekt społeczny o nazwie KITA. Kiedy tylko okazało się, że mieszkańcy Santa Bárbara nie posiadają wystarczającej wiedzy i umiejętności z zakresu uprawy kawy, marka z partnerami (Unitrade i Technoserve) zdecydowała się ich wesprzeć i odpowiednio przeszkolić.
Rolnicy wkrótce stali się właścicielami własnych upraw. Tchibo nadal jest aktywne w tym regionie, koncentrując się obecnie na technicznych szkoleniach agronomicznych, wspierających prowadzenie upraw w sposób bardziej zrównoważony. Dodatkowo, mieszkańcy Gwatemali mogą skorzystać z programu Abriendo Oportunidades, ułatwiającego kobietom dostęp do edukacji i umacniającego ich rolę w lokalnej społeczności czy Learn & Invest, którego celem jest wsparcie młodych ludzi m.in. w znalezieniu zatrudnienia.
Podróż dookoła pasa kawowego
Kawa pochodząca z Ameryki Łacińskiej jest dostępna w opakowaniach 500g w cenie 69,99 zł oraz na wagę – 500g, 250g i 125g – odpowiednio po 69,99 zł, 39,99 zł oraz 24,99 zł. Niezależnie od wyboru formatu, Rarität Santa Bárbara świetnie sprawdzi się jako prezent – dla bliskiej osoby, ale i dla siebie samego. To prawdziwa gratka dla każdego kawosza.
Limitowaną linię kaw specialty można nabyć tylko w sklepach własnych marki – stacjonarnie i online. Co roku na rynku pojawia się ok. 5 wariantów kaw z tej edycji, które są dostępne tylko do wyczerpania zapasów. Każdy Rarität pochodzi z innego regionu i posiada swoje charakterystyczne nuty smakowe. Delektowanie się pozycjami z tej serii jest więc jak kawowa podróż dookoła świata.

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.