Nowość z limitowanej serii Rarität od Tchibo: aromatyczna kawa z Gwatemali
Tchibo przedstawia kolejną nowość z kawowego segmentu premium. Räritat Santa Bárbara to kawa speciality prosto z Ameryki Łacińskiej. Wariant ten jest wyjątkowy, nie tylko ze względu na smak i jednolitość ziaren, ale i realny udział Tchibo w sukcesie upraw w regionie Santa Bárbara. Marka wraz z partnerami już kilka lat temu zaangażowała się w edukację rolników z gwatemalskiego regionu. Do dziś jest tam obecna, realizując szereg programów społecznych.
Nowość od Tchibo zdobywa podniebienia i kubki smakowe entuzjastów „małej czarnej“. Ziarna Räritat Santa Bárbara, tak jak wszystkich propozycji z tej ekskluzywnej serii, pochodzą z jednej plantacji. – Dzięki swojemu profilowi smakowemu Santa Bárbara już po pierwszym łyku przenosi konsumentów na latynoamerykańskie tereny, oferując nuty mlecznej czekolady i moreli. Najlepszym sposobem na wydobycie pełni aromatu jest zaparzenie jej z użyciem ręcznego dripa, lecz świetnie sprawdzi się również w ekspresach automatycznych i french pressie – mówi Julia Zasowska, Marketing Specialist w Tchibo Warszawa. – Nasz nowy Räritat jest wyjątkowy również ze względu na historię jego początków – dodaje.
Od zbieraczy kawy do właścicieli własnych plantacji
Historia kawy z Santa Bárbara rozpoczyna się od gestu wdzięczności. Rolnicy pochodzący z miasteczka o tej samej nazwie na co dzień pracowali na dużych, lokalnych plantacjach kawy. Któregoś razu, w ramach podziękowań za swoją ciężką pracę, od właścicieli tych plantacji, otrzymali sadzonki kawowca, by mogli uprawiać je na własnej ziemi.
Tchibo w tym samym czasie, wraz z organizacją Coffee Care, prowadziło w tej okolicy projekt społeczny o nazwie KITA. Kiedy tylko okazało się, że mieszkańcy Santa Bárbara nie posiadają wystarczającej wiedzy i umiejętności z zakresu uprawy kawy, marka z partnerami (Unitrade i Technoserve) zdecydowała się ich wesprzeć i odpowiednio przeszkolić.
Rolnicy wkrótce stali się właścicielami własnych upraw. Tchibo nadal jest aktywne w tym regionie, koncentrując się obecnie na technicznych szkoleniach agronomicznych, wspierających prowadzenie upraw w sposób bardziej zrównoważony. Dodatkowo, mieszkańcy Gwatemali mogą skorzystać z programu Abriendo Oportunidades, ułatwiającego kobietom dostęp do edukacji i umacniającego ich rolę w lokalnej społeczności czy Learn & Invest, którego celem jest wsparcie młodych ludzi m.in. w znalezieniu zatrudnienia.
Podróż dookoła pasa kawowego
Kawa pochodząca z Ameryki Łacińskiej jest dostępna w opakowaniach 500g w cenie 69,99 zł oraz na wagę – 500g, 250g i 125g – odpowiednio po 69,99 zł, 39,99 zł oraz 24,99 zł. Niezależnie od wyboru formatu, Rarität Santa Bárbara świetnie sprawdzi się jako prezent – dla bliskiej osoby, ale i dla siebie samego. To prawdziwa gratka dla każdego kawosza.
Limitowaną linię kaw specialty można nabyć tylko w sklepach własnych marki – stacjonarnie i online. Co roku na rynku pojawia się ok. 5 wariantów kaw z tej edycji, które są dostępne tylko do wyczerpania zapasów. Każdy Rarität pochodzi z innego regionu i posiada swoje charakterystyczne nuty smakowe. Delektowanie się pozycjami z tej serii jest więc jak kawowa podróż dookoła świata.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.