NOWOŚCI! Oświetlenie w Twoim stylu - nowości w ofercie Nowodvorski Lighting
Od kilku sezonów obserwujemy kierunek, który hołduje naturze, a także docenia kolor i odwagę łączenia różnych kierunków projektowych. Tegoroczna oferta Nowodvorski Lighting to odpowiedź na potrzeby dynamicznie zmieniających się wnętrz. O szczegółowych zaletach poszczególnych kolekcji opowiada Małgorzata Nowodworska, Dyrektor Kreatywny Nowodvorski Lighting.
Zmiana – to prawo rządzące rynkiem, również tym oświetleniowym. Aby być na nim widocznym, umacniać pozycję, należy cały czas badać potrzeby, szukać odpowiedzi na trendy, pogłębiać wiedzę na temat oczekiwań projektantów, a także pracować nad rozwiązaniami, które oferują nowe możliwości zarówno w kontekście designu, jak i montażu. Nowodvorski Lighting to marka, która od 30 lat konsekwentnie zdobywa zaufanie nie tylko polskich, ale i zagranicznych odbiorców. To w dużej mierze zasługa naszego zespołu projektowego, a także zaplecza technologicznego. Tworzone przez nas produkty są autorskie, jeżeli chodzi o wzór i dopracowane pod kątem detalu. Nie inaczej jest z naszymi tegorocznymi nowościami. Zależało nam na przygotowaniu propozycji, które zaskoczą, ujmą efektem i wprowadzą do przestrzeni pożądany klimat, niezależnie od stylu, w którym są urządzone, mówi Małgorzata Nowodworska.
Asortyment Nowodvorski Lighting obejmuje ponad 2000 produktów oświetleniowych dedykowanych przestrzeniom domowym, komercyjnym oraz sektorowi HoReCa i każdego roku uzupełniany jest o około 300 pozycji. W pierwszym kwartale w ofercie pojawią się m.in. nowości premierowo zaprezentowane podczas targów Warsaw Home & Contract 2023. Obecność na targach umożliwia nam bezpośredni kontakt z klientami, wśród których sporą grupę stanowią projektanci. Ich znajomość potrzeb rynkowych, opinie są dla nas istotne i często stanowią podwaliny dla nowych konceptów projektowych. Dzięki takim konsultacjom wprowadziliśmy do oferty serie produktów w klimacie Boho, m.in. kolekcję HAITI w kolorze czarnym, która cieszyła się szczególnym zainteresowaniem podczas wspomnianego wydarzenia, dodaje ekspertka marki. W klimacie Boho czy orientalnym utrzymane są również lampy z kolekcji DROPS i MOON XL. W obu przypadkach design oparty jest na motywie koła. W nurt eko wpisują się dzięki wykończeniu ze sklejki, oddającej różnorodność słojów, fakturę i naturalne barwy drewna. Kolekcja DROPS dzięki liniowej formie wynikającej z harmonijnego połączenia kilku elementów subtelnie podkreśla charakter wnętrza, natomiast MOON XL o średnicy 75 cm stanowi zdecydowany akcent dekoracyjny, przykuwający uwagę również dzięki efektowi gry świateł w promieniu 360 stopni.
Styl Japandi to mieszanka japońskiej i skandynawskiej estetyki. Rolą oświetlenia jest nadanie odpowiedniej oprawy przestrzeni bez przytłaczania zbędną dekoracją kloszy. Kolekcje wpisujące się w ten nurt to m.in. HERMANOS I ZENITHdostępne od niedawna również w rozszerzonej palecie kolorów. W przypadku lamp HERMANOS jest to total black, natomiast w ZENITH umbra grey i silk grey, mówi Małgorzata Nowodworska.
Style nowoczesne – skandynawski czy minimalistyczny – w dalszym ciągu cieszą się dużą popularnością, natomiast często ich surowa forma przełamywana jest kontrastowymi dodatkami. Idealną ozdobą takich przestrzeni są lampy z serii LASER MULTICOLOUR, które przyciągają uwagę oryginalnym designem opartym na kompozycji rur w najmodniejszych w tym sezonie odcieniach – satine: chocolate, copper i gold. W przypadku, kiedy akcent kolorystyczny wprowadzają inne elementy wyposażenia albo kiedy stylistyka wnętrza pozostaje typowo minimalistyczna, oświetlenie może przybierać formę subtelnej oprawy. Tu harmonijnie wpisze się kolekcja FOURTY w nowych odcieniach silk grey oraz umbra grey, a także BAR LED, której surowy wygląd opiera się na połączeniu dyskretnych linek z horyzontalnie umiejscowioną podłużną oprawą.
Nowocześnie oznaczać może również „z nutką szaleństwa”. Tu odpowiedzią jest oświetlenie, które pozwala na zabawę efektem, takie jak np. z kolekcji CIRCOLO LED. To modele lamp wiszących z dwoma i trzema obręczami, które pozwalają tworzyć dowolne kompozycje przestrzenne i regulować ich wysokość, dodaje ekspertka.
Niezależnie od stylu panującego we wnętrzu najważniejszy będzie jego klimat. Minimalistyczna, liniowa forma lampy VERTIC LED przywodzi na myśl przestrzenną rzeźbę i emituje delikatne, rozproszone światło o temperaturze barwowej 3000 lub 4000 K. To oświetlenie sprawdzi się wszędzie tam, gdzie światło ma działać kojąco i otulać efektem gry światła i cienia, podkreśla Małgorzata.
*Wszystkie kolekcje przytoczone w materiale pochodzą z oferty Nowodvorski Lighting.
Ceny kolekcji:
Kolekcja HAITI – brak ceny do II kwartału 2024
Kolekcja DROPS – od 339 zł
Kolekcja HEMANOS – od 99 zł
Kolekcja ZENTH – od 199 zł
Kolekcja MOON XL – brak ceny do II kwartału 2024
Kolekcja LASER MULTICOLOUR – od 629 zł
Kolekcja FOURTY – od 59 zł
Kolekcja BAR LED – od 679 zł
Kolekcja CIRCOLO LED – od 299 zł
Kolekcja VERTIC LED - 549 zł
NOWOŚCI – JAPANDI, BOHO, RATTAN, HAVANA, HAITI, DROPS, MOON XL – przewidywana dostępność – drugi kwartał 2024
Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli
Proste przyjemności na zimowe wieczory
Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.