Nowy konkurs dla szkół „Supermoc – gojenie skaleczeń”!

Promocja
Polska Izba Mleka
ul. Mickiewicza 7/23
15-213 Białystok
promocja|izbamleka.pl| |promocja|izbamleka.pl
693260235
www.izbamleka.pl
Ruszyła kolejna edycja ogólnopolskiego konkursu edukacyjnego dla placówek biorących udział w projekcie „Mamy kota na punkcie mleka”, który jest finansowany z Funduszu Promocji Mleka. Uczniowie szkół biorących udział w akcji mają szansę na wygranie atrakcyjnych nagród, a sam konkurs potrwa do 30 maja 2022 roku.
Kot Mleczysław i Mleczna Kita to bohaterowie akcji edukacyjnej organizowanej przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Co wspólnego mają skaleczenia i mleko? W związku z nadejściem ciepłych dni, Kot Mleczysław wziął się na poważnie za codzienne treningi rowerowe. Wiadomo jednak, że koty najlepszymi rowerzystami nie są, więc Mleczysławowi zdarzają się wywrotki i powstające w ich skutku drobne skaleczenia. Nie zraża to jednak Mleczysława do treningów, bowiem jest on prawdziwym superbohaterem i uwielbia mleko, bogate we wspomagającą gojenie skaleczeń witaminę K. Właśnie dzięki jego doświadczeniom chcemy zachęcić najmłodszych do zwrócenia uwagi na ten ważny składnik diety.
Zasady konkursu
Zadaniem konkursowym jest stworzenie przepisu na danie na bazie mleka lub innych produktów mlecznych bogatych w witaminę K. Na podstawie stworzonego przepisu należy przygotować potrawę, nadać jej nazwę i zrobić zdjęcie. Przepis wraz ze zdjęciem wystarczy przesłać na adres mailowy: kampania@izbamleka.pl
Nagrodami w konkursie są workoplecaki, torby materiałowe ze wzorem do samodzielnego kolorowania oraz wyposażone piórniki, które przydadzą się każdemu uczniowi.
Konkurs przeznaczony jest dla klas szkół, które biorą udział w akcji „Mamy kota na punkcie mleka”. Każda klasa może przesłać tylko jedno zgłoszenie, a wszystkie informacje dotyczące konkursu dostępne są w regulaminie na stronie organizatora.
Placówki, które nie zgłosiły się jeszcze do akcji, wciąż mogą przystąpić do programu, wypełniając stosowną deklarację. Dokument jest do pobrania na stronie www.kochammleko.pl. Wypełnioną deklarację należy przesłać na adres kampania@izbamleka.pl lub tradycyjną pocztą: Polska Izba Mleka, ul. Mickiewicza 7/23 15-213 Białystok. Programem objęte są placówki z całej Polski, a udział w nim jest bezpłatny.
Więcej informacji o mleku i produktach mlecznych dowiesz się dzięki kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”, sfinansowanej z Funduszu Promocji Mleka.

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą
Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.
Polityka
Niemal 2 mln Polaków jest zagrożonych skrajnym ubóstwem. Są duże trudności w mierzeniu skali tego zjawiska

W 2024 roku w Polsce nastąpiło zmniejszenie zasięgu zagrożenia ubóstwem skrajnym o 1,4 pp. – z 6,6 proc. rok wcześniej do 5,2 proc. Jest to jednak mniejszy spadek niż wzrost odnotowany pomiędzy 2022 a 2023 rokiem – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W 2024 roku zwiększył się jednak zasięg zagrożenia ubóstwem relatywnym (do 13,3 proc.) i zmniejszył ubóstwem ustawowym – do poziomu 2,6 proc. Miliony Polaków wciąż nie realizują potrzeb na podstawowym poziomie, co może powodować konsekwencje polityczne i społeczne. Eksperci apelują o wprowadzenie obiektywnych miar ubóstwa, co ma pomóc w jego zwalczaniu.
Media
Edyta Herbuś: Ostatnio bardziej koncentrowałam się na aktorskim rozwoju w teatrze. Teraz znowu zawołała mnie telewizja i jest to czas fajnego odświeżenia

Tancerka robi sobie przerwę od teatralnej sceny i cieszy się, że teraz będzie jej więcej w telewizji. Ostatnie tygodnie spędza przede wszystkim na planie produkcji realizowanych dla Polsatu. Swoich sił próbuje między innymi w 22. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Będzie ją można oglądać również w nowych odcinkach serialu „Przyjaciółki”. Edyta Herbuś zaznacza jednak, że niezależnie od tego, jak bardzo jest zajęta, zawsze znajdzie chwilę, by potańczyć czy stworzyć spontaniczny układ choreograficzny.