Komunikaty PR

Nowy Lexus NX za półtora roku?

2020-02-26  |  14:00
Biuro prasowe

Najczęściej kupowany model Lexusa w Europie – SUV NX prawdopodobnie wkrótce doczeka się nowej, drugiej generacji. Najnowsze informacje sugerują obecność napędu hybrydowego plug-in i istotne zmiany we wnętrzu auta. Pojawia się również przybliżona data premiery.

 

Hybryda plug-in

Zdaniem portalu Motor1.com, który powołuje się na źródło wewnątrz Toyoty, nowy Lexus NX będzie dostępny z hybrydowym napędem plug-in, wyposażonym w benzynowy silnik o pojemności 2,5 litra. Taki układ ma zapewnić SUV-owi zasięg 40 mil, czyli niemal 65 km w trybie czysto elektrycznym. Wiele wskazuje na to, że NX stanie się pierwszą hybrydą plug-in japońskiej marki.

Nowy Lexus NX ma być dostępny również z czterema innymi jednostkami napędowymi do wyboru. Wśród nich powinniśmy spodziewać się tradycyjnego układu hybrydowego z motorem 2.5, a także klasycznych jednostek benzynowych – mówi się m.in. o silniku 2.0 znanym z modelu UX oraz nowym, turbodoładowanym motorze 2.5.

Spokrewniony z Toyotą RAV4

Bardzo prawdopodobne, że hybrydowy NX z wtyczką otrzyma układ napędowy zastosowany już w nowej Toyocie RAV4 Plug-in Hybrid. Napęd SUV-a Toyoty dysponuje mocą 306 KM, zapewnia zasięg w trybie elektrycznym wynoszący 65 km oraz przyspieszenie do setki w 6,2 sekundy – tak prezentują się dane przed ostateczną homologacją, bowiem auto nie trafiło jeszcze do salonów.

Nowego Lexusa NX z RAV4 będzie łączyła zapewne podobna platforma – oba modele mają zbliżone wymiary, a zastosowanie pokrewnej konstrukcji ułatwi wykorzystanie wspólnego napędu. Zresztą architektura TNGA w nowej Toyocie RAV4 sprawdza się bardzo dobrze – korzystnie wpływa na właściwości jezdne i pojemność wnętrza auta.

Nowe multimedia

Amerykanie donoszą również, że nowy NX otrzyma „wyjątkowy kokpit” z zupełnie nowym systemem multimedialnym. Układ będzie wyposażony w dotykowy ekran o przekątnej 14 cali. Japońska marka słynie obecnie z multimediów sterowanych zdalnie, za pomocą dotykowej płytki umieszczonej na tunelu centralnym. Ale Lexus już wcześniej zapowiadał, że zamierza powrócić do stosowania ekranów dotykowych. Odświeżony Lexus RX został wyposażony w nowy system multimedialny z właśnie takim wyświetlaczem. Chociaż nadal można nim sterować za pomocą gładzika.

Nowy NX może być zatem kolejnym autem Lexusa, które potwierdzi nową strategię japońskiej marki w kwestii multimediów. Do dyspozycji kierowcy mogą być także nawigacja satelitarna zintegrowana z chmurą obliczeniową i system zdalnego parkowania auta z wykorzystaniem aplikacji mobilnej.

Zdaniem amerykańskich mediów Lexus NX drugiej generacji zadebiutuje jesienią 2021 roku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas
Motoryzacja Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
2024-11-28 | 10:00

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday

Prido, polski producent wideorejestratorów samochodowych, przygotował ofertę promocyjną z okazji Black Week. Propozycja dotyczy flagowego wideorejestratora firmy – prido i9

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.