Komunikaty PR

Nowy Lexus NX za półtora roku?

2020-02-26  |  14:00
Biuro prasowe

Najczęściej kupowany model Lexusa w Europie – SUV NX prawdopodobnie wkrótce doczeka się nowej, drugiej generacji. Najnowsze informacje sugerują obecność napędu hybrydowego plug-in i istotne zmiany we wnętrzu auta. Pojawia się również przybliżona data premiery.

 

Hybryda plug-in

Zdaniem portalu Motor1.com, który powołuje się na źródło wewnątrz Toyoty, nowy Lexus NX będzie dostępny z hybrydowym napędem plug-in, wyposażonym w benzynowy silnik o pojemności 2,5 litra. Taki układ ma zapewnić SUV-owi zasięg 40 mil, czyli niemal 65 km w trybie czysto elektrycznym. Wiele wskazuje na to, że NX stanie się pierwszą hybrydą plug-in japońskiej marki.

Nowy Lexus NX ma być dostępny również z czterema innymi jednostkami napędowymi do wyboru. Wśród nich powinniśmy spodziewać się tradycyjnego układu hybrydowego z motorem 2.5, a także klasycznych jednostek benzynowych – mówi się m.in. o silniku 2.0 znanym z modelu UX oraz nowym, turbodoładowanym motorze 2.5.

Spokrewniony z Toyotą RAV4

Bardzo prawdopodobne, że hybrydowy NX z wtyczką otrzyma układ napędowy zastosowany już w nowej Toyocie RAV4 Plug-in Hybrid. Napęd SUV-a Toyoty dysponuje mocą 306 KM, zapewnia zasięg w trybie elektrycznym wynoszący 65 km oraz przyspieszenie do setki w 6,2 sekundy – tak prezentują się dane przed ostateczną homologacją, bowiem auto nie trafiło jeszcze do salonów.

Nowego Lexusa NX z RAV4 będzie łączyła zapewne podobna platforma – oba modele mają zbliżone wymiary, a zastosowanie pokrewnej konstrukcji ułatwi wykorzystanie wspólnego napędu. Zresztą architektura TNGA w nowej Toyocie RAV4 sprawdza się bardzo dobrze – korzystnie wpływa na właściwości jezdne i pojemność wnętrza auta.

Nowe multimedia

Amerykanie donoszą również, że nowy NX otrzyma „wyjątkowy kokpit” z zupełnie nowym systemem multimedialnym. Układ będzie wyposażony w dotykowy ekran o przekątnej 14 cali. Japońska marka słynie obecnie z multimediów sterowanych zdalnie, za pomocą dotykowej płytki umieszczonej na tunelu centralnym. Ale Lexus już wcześniej zapowiadał, że zamierza powrócić do stosowania ekranów dotykowych. Odświeżony Lexus RX został wyposażony w nowy system multimedialny z właśnie takim wyświetlaczem. Chociaż nadal można nim sterować za pomocą gładzika.

Nowy NX może być zatem kolejnym autem Lexusa, które potwierdzi nową strategię japońskiej marki w kwestii multimediów. Do dyspozycji kierowcy mogą być także nawigacja satelitarna zintegrowana z chmurą obliczeniową i system zdalnego parkowania auta z wykorzystaniem aplikacji mobilnej.

Zdaniem amerykańskich mediów Lexus NX drugiej generacji zadebiutuje jesienią 2021 roku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.