Komunikaty PR

O HIV w pełnym makijażu

2022-04-06  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania docx ( 0.47 MB )

Dziś w mediach społecznościowych rusza kampania „DQ Plus” Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy. Do końca roku 14 performerek – drag queens – będzie mówić o zagrożeniu HIV i profilaktyce zakażenia tym wirusem m.in. na Facebooku, Instagramie i TikToku. To bardzo potrzebna akcja. Zgodnie z danymi NIZP PZH – PIB liczba odnotowywanych w Polsce zakażeń HIV ciągle rośnie. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku wirusa wykryto u 290 osób. W tym samym okresie w roku 2020 nowo wykrytych zakażeń było 242, a w 2018 – 223. Akcja realizowana jest dzięki grantowi otrzymanemu przez organizatorów w konkursie Pozytywnie Otwarci.

Poprzez filmy, posty graficzne, memy, informacje na temat ryzykownych zachowań i tego, jak ich unikać oraz promowanie koncepcji N=N (niewykrywalny = niezakażający) drag queens będą nakłaniać swoich fanów do bezpieczniejszych zachowań, testowania w kierunku HIV, a w razie konieczności – podejmowania skutecznego leczenia.

Projekt rozpoczyna Adelon, która już dziś opublikuje na swoich profilach na Facebooku (LucasAdelonRembas), Instagramie (LucasAdelon) oraz TikToku (Lucas_Adelon_Rembas) podstawowe informacje na temat HIV: co to jest,  dlaczego należy leczyć to zakażenie, jak może do niego dojść i jak go unikać. W kolejnych tygodniach i miesiącach w akcję będą włączały się kolejne performerki w tym m.in. Elektroda, Ka Katharsis i Lula La Polaca, czyli najstarsza polska drag queen.

„Osobiste zaangażowanie tak wielu performerek umożliwia dotarcie do odbiorców w całej Polsce, ponieważ każda z nich ma inną grupę fanów, często skupioną w poszczególnych regionach, czy miastach” – powiedział koordynator projektu, Robert Piotr Łukasik ze Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy. – „To pierwsza kampania w Polsce, w której o profilaktyce HIV mówią artystki drag queen. Idąc z duchem czasu, zamierzamy wykorzystać możliwości, jakie dają media społecznościowe. Wierzę, że nasza akcja przyniesie wymierne efekty”.

„Od lat ludzi z HIV traktuje się, jak osoby z marginesu. To niesprawiedliwe. Zaangażowałam się w kampanię Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy, ponieważ nie akceptuję wykluczania i piętnowania. Zawsze staję po stronie człowieka. HIV to tylko choroba, a nie człowiek” – wyjaśnia swój udział Electroda.

Akcja toczy się w przestrzeni wirtualnej, ale testowanie na HIV jest w pełni realne. Bez skierowania, bezpłatnie i anonimowo można wykonać test w Punktach Konsultacyjno-Diagnostycznych, których adresy można znaleźć m.in. na stronie Krajowego Centrum ds. AIDS oraz na portalu leczhiv.pl Jeden z PKD prowadzony jest przez Zjednoczenie Pozytywni w Tęczy w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 34.

„Liczby mówią za siebie – nie pokonaliśmy jeszcze HIV. Dlatego tak ważna jest edukacja kierowana do wszystkich grup społecznych, w tym do fanów polskich drag queens. Zbyt wielu Polaków nie wie, że każde ryzykowne zachowanie jest powodem do zrobienia testu, ani że w razie wykrycia zakażenia należy natychmiast zgłosić się do lekarza, ponieważ dziś, dzięki nowoczesnym terapiom, z tym wirusem można normalnie żyć. Jestem pewien, że projekt Pozytywnych w Tęczy przyniesie wiele dobrego w tym obszarze” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

***

Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich jedenastu lat przeznaczyła ponad 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Dodatkowych informacji udziela:

Mariola Sarnowska

Biuro Organizacyjne Pozytywnie Otwarci

tel: +48 502 213 047

biuro@pozytywnieotwarci.pl

www.pozytywnieotwarci.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie „Nie gadaj, tylko się zbadaj!” – PZU zachęca do profilaktyki onkologicznej Biuro prasowe
2024-10-04 | 12:30

„Nie gadaj, tylko się zbadaj!” – PZU zachęca do profilaktyki onkologicznej

PZU rusza z kampanią prewencyjną poświęconą profilaktyce onkologicznej, by zachęcić Polaków do zadbania o to co w życiu najważniejsze, czyli o zdrowie swoje
Zdrowie Marka alessandro wspiera Różowy Październik
2024-10-04 | 09:20

Marka alessandro wspiera Różowy Październik

    Marka alessandro wspiera Różowy Październik i przeznacza 20 proc. ze sprzedaży różowego lakieru HAPPY PINK na rzecz Fundacji OnkoCafe razem
Zdrowie Leczenie alignerami - jak osiągnąć najlepszy rezultat?
2024-10-04 | 09:00

Leczenie alignerami - jak osiągnąć najlepszy rezultat?

Przezroczyste nakładki zrewolucjonizowały podejście do leczenia ortodontycznego, zapewniając skuteczną, komfortową i dyskretną alternatywę dla tradycyjnych aparatów na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Moda

Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać

Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.

Edukacja

Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne

Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.