Komunikaty PR

O padaczce w galerii handlowej. Zbliża się dzień solidarności z chorymi

2024-03-22  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

W Galerii Północnej będzie można dowiedzieć się więcej o padaczce. Wszystko w ramach obchodów „Lawendowego Dnia”, który już od 16 lat zwraca uwagę na sytuacje osób dotkniętych tą chorobą.


Na świecie na epilepsję choruje ponad 50 milionów ludzi. W Polsce około 400 tysięcy – podaje NFZ. Co roku diagnozę słyszy natomiast niemal 27 tys. osób. Mimo to wokół tej choroby wciąż krąży wiele mitów i krzywdzących stereotypów, które wykluczają chorych. W ich pokonaniu pomaga od lat „Lawendowy Dzień”, obchodzony 26-go marca. Jego ideą jest popularyzacja wiedzy na temat tego schorzenia, a także uświadomienie społeczeństwu, z jakimi przeciwnościami każdego dnia mierzą się osoby z padaczką.

W tym roku wydarzenia towarzyszące dniu zawitają także do Galerii Północnej w Warszawie. W ramach „Lawendowych Dni 2024” Fundacja EPI-BOHATER już 24 marca zorganizuje tam wydarzenie, którego celem jest popularyzacja wiedzy o padaczce, a także okazanie solidarności z chorymi. Wydarzenie wypełnią atrakcje związane z kolorem fioletowym, który jest symbolem wsparcia i zrozumienia dla osób chorych na epilepsję.

W ramach akcji w Północnej będzie można dowiedzieć więcej się o padaczce: jak postępować w przypadku ataku u kogoś w otoczeniu, jak żyje się z tą chorobą na co dzień oraz jakie są najpowszechniejsze przekłamania związane z epilepsją. Całości towarzyszyć będą natomiast warsztaty, w których motywem przewodnim będzie kolor fioletowy – symbolizujący nadzieję, współczucie i wsparcie dla chorych. W Północnej będzie można m.in. stworzyć lawendowe mydełko i tzw. gniotek, czyli zabawkę antystresową. Nie zabraknie także okazji do wspólnego malowania płóciennych toreb – oczywiście na kolor fioletowy. Na scenie natomiast wystąpi dziecięcy zespół. Najmłodsi będą mogli też zrobić sobie zdjęcie z 2-metrowym Lawendowym Misiem.

– Organizowane w Północnej wydarzenie to nasz wyraz solidarności z chorymi na epilepsję, ale także wydarzenie, które ma przypomnieć o tym, że osoby z tą chorobą żyją w naszym społeczeństwie i każdego dnia walczą ze stygmatyzacją i stereotypami – mówi Barbara Andrzejewska, marketing manager Galerii Północnej w Warszawie. – W ten sposób, razem z Fundacją EPI-BOHATER, chcemy zwrócić uwagę na schorzenie, a przede wszystkim zwiększyć świadomość, przełamać powszechne mity i zachęcić do tego, aby każdy poszerzył swoją wiedzę o tym zaburzeniu neurologicznym, które dotka tak wiele osób w Polsce i na świecie – dodaje.

Pomóc ma w tym jeszcze jedno. Podczas organizowanych przez Fundację EPI-BOHATER „Lawendowych Dni 2024” będzie można zobaczyć nowy symbol walki z padaczką i wsparcia dla chorych. Jest nim fioletowa kokarda. – Padaczka to choroba, która jest dobrze poznana medycznie. Tymczasem społeczeństwo wciąż ma głowie niewłaściwy jej obraz, zwłaszcza dotyczący objawów i przebiegu. W efekcie chorzy czują się niezrozumiani przez pracodawców czy przyjaciół – mówi Alicja Lisowska, prezes Fundacji EPI-BOHATER. – „Lawendowe Dni 2024”, które w tym roku odbywają się także w Północnej, mają pomóc w zmianie jej postrzegania. Wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z tego, że padaczka to najczęściej diagnozowana dziś przewlekła choroba neurologiczna, która może dotknąć każdego – dodaje.

Wydarzenie przygotowane w Północnej rozpocznie się o godz. 14.00. A już 26 marca w ramach akcji Fundacji EPI-BOHATER na fioletowo podświetlone zostaną m.in. Pałac Kultury i Nauki w Warszawie i Most Śląsko-Dąbrowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie Biuro prasowe
2025-05-08 | 17:00

Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie

Kampania edukacyjna „Sto żyć. ALS” Stowarzyszenia Dignitas Dolentium przedstawia poruszającą historię Barbary Gołubowskiej, pacjentki z SOD1-ALS. Stwardnienie zanikowe
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.