OBCHODY ŚWIATOWEGO DNIA CUKRZYCY W POLSCE
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_554861275,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Materiały Prasowe
Materiały Prasowe
Warszawa
00-000 Warszawa
poczta|poczta.pl| |poczta|poczta.pl
000000000
Strona www
DEXCOM STWORZYŁ GALERIĘ PORTRETÓW,
ABY POKAZAĆ EMOCJONALNE WZLOTY I UPADKI ŻYCIA Z CUKRZYCĄ
- Firma Dexcom, producent systemów monitorowania glikemii w czasie rzeczywistym (rtCGM), kolejny raz angażuje się w działania na rzecz postrzegania problemu cukrzycy i w ramach globalnej kampanii #SeeDiabetes tworzy jedyną w swoim rodzaju galerię portretów, przedstawiającą twarze osób chorych na cukrzycę ze wszystkich środowisk i zakątków świata, w tym celebrytów: aktora i wokalistę Nicka Jonasa, piosenkarkę i aktorkę Patti LaBelle oraz aktora Jeremy’ego Irvine’a.
- W gronie sportretowanych diabetyków znalazł się Maciej Łysiak, popularny youtuber, edukator diabetologiczny i członek społeczności Dexcom Warriors w Polsce.
- Kampania #SeeDiabetes i galeria portretów wspierają ciągłe wysiłki firmy Dexcom mające na celu podnoszenie świadomości na temat potrzeby rozszerzenia dostępu do nowoczesnych technologii wspomagających zarządzanie cukrzycą, takich jak rtCGM.
- Od czasu ubiegłorocznej odsłony kampanii świadomościowej #SeeDiabetes firmy Dexcom, grupa diabetyków korzystających z rtCGM powiększyła się o 6 milionów osób na całym świecie, z 8 do 14 milionów.
- Niezwykłą galerię, inspirowaną obchodami tegorocznego Światowego Dnia Cukrzycy, można obejrzeć pod adresem www.SeeDiabetes.com, gdzie znalazły się portrety diabetyków, których zdjęcia odzwierciedlają wzloty i upadki towarzyszące życiu z niewidzialną chorobą.
Firma Dexcom, światowy lider w dziedzinie systemów ciągłego monitorowania stężenia glikemii w czasie rzeczywistym (rtCGM) przeznaczonych dla osób chorych na cukrzycę, łączy siły ze społecznością Dexcom Warriors z całego świata podczas Światowego Dnia Cukrzycy (14 listopada), aby wspierać działania na rzecz podnoszenia społecznej świadomości na temat potrzeby poprawy dostępu do nowoczesnych technologii diabetologicznych wspierających zarządzanie chorobą, a tym samym zmieniających życie pacjentów.
„Doskonale wiemy, jak ważne jest stałe podnoszenia jakości życia osób z cukrzycą. Technologia, która ułatwia i usprawnia leczenie cukrzycy, może mieć kluczowe znaczenie dla codziennego dobrostanu osób ją stosujących. Systemy rtCGM właśnie tak działają, dzięki czemu stosującym ją osobom z cukrzycą łatwiej żyć pełnią życia” – wyjaśnia Tomasz Borowy, Prezes Zarządu Proglikemia, oficjalnego dystrybutora Dexcom w Polsce.
Aby rzucić nowe światło na codzienną walkę z cukrzycą, firma Dexcom stworzyła jedyną w swoim rodzaju galerię portretów diabetyków z całego świata, która przedstawia szczere i pełne nadziei spojrzenie na osoby chore na cukrzycę na różnych etapach życia, podążające swoją własną ścieżką, które mają za sobą niejednokrotnie lepsze i gorsze doświadczenia pokonywania wyzwań stawianych przed nimi przez niewidzialną chorobę.
Projekt #SeeDiabetes: The Faces of Diabetes Warriors, powołany do życia przez dyrektora kreatywnego Dexcom Warrior i australijską modelkę Bambi Northwood-Blyth, a zrealizowany przez znanego fotografa portretowego Fernando Sippela, przedstawia wybranych członków społeczności Dexcom Warriors z całego świata - chorych na cukrzycę typu 1 lub typu 2. Użytkownicy Dexcom CGM, których portrety pojawiają się w galerii, to między innymi:
- Nick Jonas, amerykański artysta nagrywający, autor tekstów, aktor i filantrop;
- Patti LaBelle, legendarna amerykańska artystka, aktorka, autorka i przedsiębiorczyni, zdobywczyni nagrody Grammy;
- Jeremy Irvine, angielski aktor;
- Victor Garber, kanadyjsko-amerykański aktor i piosenkarz;
- Christian Mansell, australijski kierowca wyścigowy w sportach motorowych;
- Leontine de Hollander, holenderska fotografka;
- Georgiana Dumitra, rumuńska autorka treści o stylu życia i urodzie;
- MiYeong Kim, koreańska autorka i działaczka na rzecz walki z cukrzycą;
- Laura Sabourin, kanadyjska nauczycielka w szkole średniej;
- Beth McDaniel i Ellen Watson, najlepsze przyjaciółki i studentki z Irlandii Północnej.
„Zaakceptowałem wyzwanie życia z cukrzycą, która towarzyszy mi już od 11 lat i cieszę się mogąc pokazywać to moje codzienne życie jako Dexcom Warrior. Wiem jakie to ważne zwłaszcza dla osób nowo zdiagnozowanych i ich rodzin. Moim zdaniem, im więcej wiesz o swojej cukrzycy, tym lepsze będą Twoje wyniki. W Internecie dziele się wiedzą, osobistymi doświadczeniami oraz moimi sposobami radzenia sobie z chorobą. Wiedza i motywacja to supermoce, ale dzięki systemowi Dexcom rtCGM, który służy poprawie zarządzania cukrzycą, życie z chorobą jest zdecydowanie łatwiejsze. W tym roku wpisując się w obchody Światowego Dnia Cukrzycy, miałem przyjemność wzięcia udziału w sesji zdjęciowej w ramach akcji #SeeDiabetes, poprzez którą włączyłem się w globalną dyskusję na temat potrzeby poprawy dostępu do opieki diabetologicznej i technologii. Mam nadzieję, że sytuacja osób chorujących będzie nadal się poprawiać” – podkreśla Maciej Łysiak, youtuber, edukator diabetologiczny, członek społeczności Dexcom Warriors reprezentujący Polskę w projekcie #SeeDiabetes.
„Społeczność Dexcom Warriors każdego dnia udowadnia, że cukrzyca nie musi ograniczać. Chcemy stale poszerzać grono osób, które pokazują, że można być aktywnym zawodowo, czerpać pełnię radości z życia rodzinnego i spełniać swoje marzenia. To ważna motywacja dla całej społeczności diabetologicznej do przezwyciężania codziennych trudności. Zachęcamy wszystkich do podzielenia się publicznie swoją historią w naszych mediach społecznościowych i wkroczenia na cukrzycową ścieżkę życia jako #DexcomWarrior” - wskazuje Justyna Tchorek, marketing manager Proglikemia, koordynatorka programu Dexcom Warriors w Polsce.
Zainicjowana w ubiegłym roku kampania #SeeDiabetes i jej tegoroczna odsłona w formie unikatowej wystawy portretów wzmacniają ogólnoświatowe zaangażowanie firmy Dexcom na rzecz poszerzania dostępu do nowoczesnych technologii diabetologicznych i są zgodne z hasłem Światowego Dnia Cukrzycy na lata 2021–2023: „Dostęp do opieki diabetologicznej”. Podnoszenie społecznej świadomości w zakresie najnowszych technologii leczenia cukrzycy jest zadaniem, które stanowi zasadniczą część ciągłych wysiłków firmy Dexcom na rzecz zwiększenia dostępu i refundacji systemów rtCGM na całym świecie.
W ciągu ostatniego roku, od czasu gdy po raz pierwszy wystartowała świadomościowa kampania #SeeDiabetes, wśród diabetyków na całym świecie grono użytkowników systemów CGM na preferencyjnych warunkach wzrosło o 6 milionów, z 8 do 14 milionów, odnotowując znaczący przyrost w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Francji i Japonii. Od stycznia 2023 r. również w Polsce pacjenci z cukrzycą typu 1 lub 3, wymagający intensywnej insulinoterapii i z nieświadomością hipoglikemii, mogą korzystać z refundowanych systemów monitorowania glikemii w czasie rzeczywistym, oferowanych przez Dexcom G6. W niemal 20 krajach na całym świecie, w ciągu ostatnich 12 miesięcy firma Dexcom wprowadziła na rynek niedostępne wcześniej systemy CGM.
Pomimo tego znaczącego postępu kolejne miliony pacjentów chorych na cukrzycę w dalszym ciągu stoją przed wyzwaniami związanymi z dostępnością do systemów CGM, które pozwoliłyby im na lepszą kontrolę swojej choroby. Tegoroczna odsłona kampanii #SeeDiabetes: The Faces of Diabetes Warriors zapewnia osobom chorym na cukrzycę wyjątkową platformę do kontynuowania globalnej dyskusji na temat potrzeby poprawy dostępu do krytycznej opieki i technologii diabetologicznych. Aby wziąć udział w tej globalnej dyskusji, Dexcom zachęca do odwiedzenia platformy www.SeeDiabetes.com i podzielenia się portretem oraz historią wpływu cukrzycy na życie – własnymi lub bliskich osób, oznaczając je hasztagiem #SeeDiabetes.
***
Informacje o firmie Dexcom
DexCom, Inc. umożliwia kontrolowanie cukrzycy w czasie rzeczywistym dzięki innowacyjnym systemom ciągłego monitorowania glikemii (rtCGM). Firma Dexcom z siedzibą w San Diego w Kalifornii, prowadząca działalność w całej Europie i wybranych częściach Azji/Oceanii, stała się liderem w wykorzystaniu technologii na potrzeby opieki diabetologicznej. Wsłuchując się w potrzeby użytkowników, opiekunów i dostawców, Dexcom upraszcza i poprawia zarządzanie cukrzycą na całym świecie. Więcej informacji o Dexcom rtCGM można znaleźć na stronie https://www.dexcom.com/pl-PL.
***
![Aktywność fizyczna i trening umysłowy podczas wakacji – klucz do zdrowia Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_419033805,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Aktywność fizyczna i trening umysłowy podczas wakacji – klucz do zdrowia
![AKCJA ZIKO DAYS POWRACA, A WRAZ Z NIĄ DNI ATRAKCYJNYCH PROMOCJI NA DERMOKOSMETY](/files/_uploaded/glownekonf_404650135,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
AKCJA ZIKO DAYS POWRACA, A WRAZ Z NIĄ DNI ATRAKCYJNYCH PROMOCJI NA DERMOKOSMETY
![Testy na HIV dla uczestników Pol’and’Rock Festival](/files/_uploaded/glownekonf_496218488,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Testy na HIV dla uczestników Pol’and’Rock Festival
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Media
![](/files/1922771799/zawierucha-aktorstwo-foto-tam,w_274,_small.jpg)
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.
Nauka
Sztuczna inteligencja wspiera lekarzy przy leczeniu niepłodności. Z rozwiązań polskiej firmy korzystają kliniki na całym świecie
![](/files/1922771799/sankowski--ai-nieplodnosc-foto,w_133,r_png,_small.png)
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia niepłodność może dotyczyć ok. 17,5 proc. dorosłej populacji. To oznacza, że średnio jedna osoba na sześć doświadcza problemów z niepłodnością. W Polsce to może być ok. 1,5 mln par, z których część decyduje się na procedurę in vitro. Z pomocą lekarzom w jej trakcie przychodzi sztuczna inteligencja. Polska firma MIM Fertility opracowała aplikacje, które optymalizują pracę embriologów i lekarzy. – Sztuczna inteligencja nie zastąpi lekarzy, ale wspiera ich w podejmowaniu decyzji – mówi ich współtwórca prof. Piotr Sankowski.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
![](/files/1922771799/pge-projekt-warszawa-bb-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.