Komunikaty PR

Obrotny jak Polak? Kiwi.com sprawdza triki Polaków na tanie podróżowanie!

2024-09-19  |  12:00
Biuro prasowe

Jak się okazuje, rosnące ceny i napięty budżet wcale nie muszą być barierą w podróżowaniu, a czynnikiem motywującym, by nadal móc to robić, ale inaczej niż dotychczas. Jak pokazują wyniki badań* konsumenckich przeprowadzonych przez agencję StemMark dla Kiwi.com, w tym roku niemal 40% ankietowanych z Polski swoje podróże planowała dużo uważniej niż w roku ubiegłym, a 17% szukała jedynie najtańszych okazji. Jednocześnie niemal co czwarty (23%) deklarował, że nie musiał niczego zmieniać, aby w pełni cieszyć się wakacjami. Okazuje się, że Polacy nie tylko znają, ale i chętnie sięgają po travel-hacki, dzięki którym nie muszą rezygnować z urlopowych planów.  Kochamy porównywać ceny, chętnie rezerwujemy z dużym wyprzedzeniem czy nierzadko korzystamy z opcji “gdziekolwiek”, gdzie to budżet definiuje kierunek podróży. W 2024 roku w ten sposób wykonano 27,3 mln wyszukiwań.

 

Podróżnicze nawyki

 

Wyniki badań konsumenckich przeprowadzonych na zlecenie Kiwi.com pokazały, że ankietowani Polacy (23%) tuż za Czechami (33%) w tym roku nie musieli zmieniać swoich nawyków podróżniczych, aby w pełni korzystać z zaplanowanych wakacji. Dla porównania odsetek ten jest najniższy w Hiszpanii (11%) i na Węgrzech (12%).

Jednocześnie, niemal 40% respondentów z Polski przyznała, że tegoroczny urlop planowała rozważniej niż jeszcze rok wcześniej, a niemal co piąty (17%) wybierał tylko najtańsze opcje. Jak się okazuje, rosnące ceny nie muszą być barierą w podróżowaniu, a czynnikiem, który skłania do zmiany dotychczasowych nawyków i umiejętnego wyszukiwania najkorzystniejszych dla portfela ofert.

 

Sprawdzone przez Polaków metody

 

Jednym z rosnących trendów, które Kiwi.com zauważył w ostatnich latach jest korzystanie przez podróżujących z opcji wyszukiwania “gdziekolwiek”. Po pierwsze ma ona spełniać parametry finansowe i być przyjazna dla naszego portfela, pozostawiając cel podróży na drugim miejscu.  W 2024 roku w ten sposób wykonano 27,3 mln wyszukiwań.

 

Rezerwujemy z wyprzedzeniem: Jak wskazują wyniki badań przeprowadzonych dla Kiwi.com, 48% ankietowanych z Polski, dokonuje rezerwacji lotu z wyprzedzeniem, podobnie jak Rumuni (50%) i Hiszpani (49%).

Porównujemy oferty: Chcąc dokonać najlepszego wyboru ankietowani z Polski wskazali na porównywanie ofert różnych wyszukiwarek i porównywarek podróży. Co trzeci korzysta z tej opcji - to najmniej spośród wszystkich narodowości objętych badaniem. Dla porównania na Węgrzech po to rozwiązanie sięga 44% ankietowanych, na Słowacji 45%, w Czechach i w Hiszpanii 41%, a w Rumunii 38%.

Jesteśmy wyjątkowo elastyczni: niemal co trzeci ankietowany z Polski (28%) wskazał, że jest gotowy zmienić swój kierunek podróży na rzecz tańszej opcji, a 26% termin podróży. Jeśli chodzi o zmianę destynacji, najmniej elastyczni są Rumuni (18%) oraz Słowacy (19%).

Korzystamy z promocji: co czwarty ankietowany z Polski wskazuje, że jest gotów dokonać rezerwacji na podróż w konkretne dni, kiedy obowiązuje promocja lotnicza i bilety są najtańsze.

Podróżujemy z podręcznym: niemal co piąty respondent (19%) wskazał, że w celu zaoszczędzenia podróżuje jedynie z małym plecakiem - to najmniej spośród pozostałych narodowości, wśród których z tego rozwiązania średnio korzysta co trzeci ankietowany.

Wybieramy nietypowe godziny lotów: jak się okazuje, respondenci z Polski są skłonni zrezygnować z komfortu pod postacią lotu w dogodnych dla siebie godzinach na rzecz tańszego w godzinach nocnych lub wczesno porannych (17%)

 

Z jakich travel hacków warto skorzystać?

 

  • Podróżuj z pobliskich lotnisk lub na pobliskie lotniska zamiast wybierać największe porty w regionie. Te mniejsze mogą oferować lepsze ceny, czasem nawet dwukrotnie tańsze! Wprowadzając miasto wylotu i/lub przylotu na Kiwi.com, możesz wybrać lotniska w promieniu 250 km w miejscu wylotu i/lub przylotu, aby uzyskać najlepsze połączenie.

 

  • Jeśli możesz, to zamiast szukać konkretnych dat podróży, wybierz tydzień lub miesiąc/miesiące, w których chcesz podróżować, i dodaj, ile dni chcesz spędzić w miejscu docelowym. W ten sposób możesz uzyskać tańsze opcje podróży.

 

  • Virtual interlining: podróżowanie z własnym transferem sprawia, że przemieszczanie się jest tańsze, a łącząc oddzielne loty tworzymy unikalne plany podróży. Ta sztuczka pomaga otrzeć do dowolnego miejsca docelowego, nawet jeśli linia lotnicza nie uwzględnia go jako istniejącego w planie podróży. Wybierz „gdzie” i „kiedy” chcesz lecieć, a Kiwi.com utworzy plan podróży z oddzielnych lotów różnych linii lotniczych.

 

  • Alerty dotyczące cen lotów śledzą lot, który Cię interesuje, i powiadamiają Cię o zmianach kosztów podróży, dzięki czemu możesz dokonać rezerwacji, gdy zobaczysz cenę, która przypadnie Ci do gustu.

 

 

*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18-37,  w dniach 13-18 maja 2024

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.