Ocet jabłkowy przed snem dobry na cukrzycę
Agencja Face it!
Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
j.gniadzik|agencjafaceit.pl| |j.gniadzik|agencjafaceit.pl
+48 510 189 848
https://agencjafaceit.pl/
Badania pokazują, że regularne picie octu jabłkowego przed snem obniża poziom cukru w naszym organizmie. Jeśli masz problemy z cukrem, insulinooporność, hipoglikemię czy hiperglikemię, czyli zbyt wysoki cukier, lub jeśli masz wysoki cukier z rana (mimo że wieczorem nie dostarczyłeś cukru do organizmu), tzw. efekt brzasku, może pomóc ocet jabłkowy.
Jak to możliwe? Przede wszystkim zawarty w nim kwas octowy jest antyglikemiczny. Oznacza to, że blokuje enzymy rozkładające skrobię, tym samym obniżając poziom cukru nie tylko po posiłku, ale i redukując efekt brzasku. Skrobia nie jest korzystna dla cukrzyka, dlatego warto odstawić ziemniaki i nie gotować warzyw, które mogą mieć dużą zawartość skrobi. Jeśli jednak zjemy te produkty, i napijemy się octu jabłkowego, to sprawi on, że skrobia łatwiej przedostanie się przez nasz organizm.
Ocet jabłkowy redukuje możliwości wątroby do produkcji glukozy. Co jednak najważniejsze, ocet jabłkowy tworzy naszą insulinę bardziej wrażliwą. Znaczy to, że będziemy potrzebować insuliny w mniejszej ilości. Jeśli zażywamy leki, to również będziemy potrzebować ich mniej. Jeśli mamy insulinooporność, wrażliwa insulina będzie lepiej działać.
Należy pić jedną łyżkę octu jabłkowego na pół szklanki wody przed każdym posiłkiem, aby zwiększyć wchłanialność składników odżywczych z pokarmu. Dodatkowo cukrzycy mogą pić dwie łyżki octu jabłkowego na szklankę wody po posiłku i dwie łyżki octu jabłkowego na szklankę wody przed snem.
Należy zawsze szukać octu, który jest ekologiczny lub oznaczony jako „bio”. Musi on być niepasteryzowany i najlepiej, by zawierał matkę, czyli substancję złożoną z celulozy i bakterii octowych.
Tekst przygotował Mariusz Budrowski
Mariusz Budrowski to współautor projektu „Odmładzanie na Surowo” – jego aktywność na facebooku obserwuje ponad 400 tys. osób, a kanał na YT subskrybuje prawie 300 tys. oglądających. Mariusz jest witarianinem, autorem bestsellera: „#Moje90Dni”, „Surowe Zdrowie”, książki kulinarnej: „Na Surowo Przepisy” i książki dla dzieci „Wierszykowo na Surowo”. Dodatkowo jest także pomysłodawcą programów na odchudzanie, festiwalu Witariada, oraz konferencji Surowe Życie. Swoimi działaniami Mariusz chce inspirować Polaków do zmiany ich stylu życia i diety na takie, które przyniosą im zdrowie i poprawią jakość ich codziennego funkcjonowania.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.