Ocet Kielecki od pokoleń w polskiej kuchni
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
Trudno byłoby znaleźć w Polsce osobę, która nigdy nie słyszała o Majonezie Kieleckim. Ten legendarny produkt już od ponad 60 lat podbija serca konsumentów zarówno w kraju, jak i poza jego granicami. Nie każdy jednak wie, że jego producent – Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” - rozpoczął swoją działalność przeszło 100 lat temu, tuż po I Wojnie Światowej. Jednym z pierwszych wytwarzanych tam wyrobów był ocet spirytusowy, którego historia sięga 1932 roku. I to właśnie ten ocet, powstający cały czas w tradycyjny sposób w wielkich dębowych kadziach, znajdziemy w Majonezie Kieleckim.
Ocet spirytusowy jest raczej niedocenianym produktem, tymczasem wykorzystuje się go w bardzo wielu popularnych potrawach, sosach czy przekąskach. Oprócz wspomnianego powyżej majonezu znajdziemy go także w musztardach, ketchupach oraz innych znanych i cenionych wyrobach, którym dodaje delikatnej kwasowości i głębi smaku. Co więcej, to właśnie z jego użyciem przygotowuje się rozmaite przetwory, które tak wielu z nas uwielbia. Wytwarzany przez firmę WSP „Społem” Ocet Kielecki może się poszczycić wyjątkowo długą historią produkcji. A od czego to wszystko się zaczęło?
90 lat Octu Kieleckiego
W 1932 roku w kieleckiej spółdzielni uruchomiono niezwykle nowoczesny generator do produkcji octu – jeden z pierwszych tego typu urządzeń w Polsce. To właśnie wtedy rozpoczęła się historia tej zasłużonej marki. Niedługo później na bazie octu powstały również musztardy, te zaś stanowiły podstawę dla Majonezu Kieleckiego. Nie byłoby to jednak możliwe bez olbrzymiej determinacji i chęci dalszego rozwoju pracowników firmy. Stale dążyli oni do innowacji i poprawienia wydajności produkcji, dlatego w 1961 r. sfinalizowano zakup przełomowego w tamtych czasach acetatora marki FRINGS, pierwszego i przez wiele następnych lat jedynego tego rodzaju urządzenia w Polsce. Pięć lat później w zakładzie uruchomiono kolejne, jeszcze bardziej nowoczesne rozwiązanie, tym razem skonstruowane przez własnych inżynierów i mechaników. Warto podkreślić, że nowatorska metoda wgłębnej fermentacji octowej była przez pewien czas stosowana jedynie w WSP „Społem”, a dopiero później trafiła do innych przedsiębiorstw. Stwierdzenie, że pochodząca z Kielc firma to prawdziwy pionier w temacie produkcji octu, nie będzie więc przesadzone.
Ocet w kuchni – najlepsze przetwory
Ocet to niezwykle uniwersalny składnik. Jest bardzo przydatny np. przy gotowaniu jajek w koszulce czy podczas przygotowywania barszczu czerwonego. To właśnie dzięki niemu zupa nie straci swojego głębokiego, patetycznego koloru. Niezastąpiony okazuje się również wtedy, gdy chcemy zająć się przygotowaniem własnych przetworów. Latem możemy zamknąć w słoikach z zalewą octową np. wiśnie, cukinię, ogórki lub paprykę, a jesienią – śliwki, dynię i grzyby. Możliwości jest bardzo wiele. Ciekawe przepisy na przetwory z wykorzystaniem Octu Kieleckiego znaleźć można na kanale na YouTube WSP „Społem”. Owocnych (i to dosłownie) kulinarnych eksperymentów!
Sugerowana cena Octu Kieleckiego spirytusowego 10%: ok. 2,3 zł brutto / 500 ml

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Lil Masti: Dużo się dzieje w moim życiu. Napędza mnie miłość do córki i jako matka kwitnę
Aniela Bogusz znana w sieci jako Lil Masti podkreśla, że po narodzinach córki w jej życiu dużo się zmieniło. Teraz spełnia się nie tylko w świecie cyfrowym, ale również na płaszczyźnie prywatnej. Jest dumna z tego, że udało jej się stworzyć szczęśliwą i pełną rodzinę. Wkrótce jej córeczka Aria będzie świętować drugie urodziny i z tej okazji rodzice szykują dla niej w ogrodzie przyjęcie z wieloma atrakcjami.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Podróże
Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach

Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka zmienna pogoda nie powinna nas jednak całkowicie zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Zdaniem Anny Dec trzeba korzystać z uroków lata i niezależnie od tego, czy świeci słońce, czy też pada, tak organizować czas wolny, by nie siedzieć w domu.