Komunikaty PR

Ochrona drewna wewnętrznego

2024-08-06  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Szkutnik
Practum Consulting

Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl

Drewno we wnętrzach to trend, który nigdy nie odchodzi w zapomnienie. Podążając za aktualną modą na naturalność w świecie designu, wciąż chętnie sięgamy po wykonane z tego materiału elementy wykończenia i wyposażenia. Trudno się temu dziwić - drewno wnosi do wnętrz świeży powiew natury, wypełniając je przytulnym ciepłem i harmonią. By jego urok nie mijał, bardzo ważna jest jednak odpowiednia pielęgnacja tego surowca.

Drewniane powierzchnie w domu, w odróżnieniu od powierzchni na zewnątrz, nie muszą mierzyć się ze zmiennymi czynnikami pogodowym, ale użytkowane codziennie są narażone na różnego rodzaju plamy i zabrudzenia, a także uszkodzenia mechaniczne. Aby swym pięknem zdobiły domową przestrzeń, potrzebują więc właściwego zabezpieczenia. Na rynku dostępne są różnego rodzaju preparaty do ochrony drewna wewnątrz pomieszczeń, a ich dobór zależy od rodzaju malowanej powierzchni. 

Do pielęgnacji drewnianych podłóg w zależności od oczekiwanego efektu można wybrać olej, lakier lub farbę. Chcąc zachować jak najbardziej naturalny wygląd surowca, najlepsze będzie olejowanie, które zapewnia transparentne krycie, pięknie pogłębiając i podkreślając rysunek drewna. Jednocześnie olej pozwala zabezpieczyć podłogę przed wilgocią i zabrudzeniami. Jeśli chcemy postawić na kolor, interesującą alternatywę stanowi kryjąca farba, która pozwoli dopasować odcień podłogi nawet do najbardziej ekstrawaganckich upodobań. Szczególnie popularnym rozwiązaniem w Polsce jest jednak jej lakierowanie. Lakier, jak np. Tikkurila Pontti Floor Lacquer tworzy trwałą powierzchnię, która nie żółknie z czasem, ale przede wszystkim jest bardzej odporna na różnego rodzaju uszkodzenia mechaniczne. Pomalowana nim podłoga jest też stosunkowo łatwa w pielęgnacji, bowiem tego typu prepatat chroni drewno, zapobiegając wnikaniu zabrudzeń w jego strukturę. 

Na rynku jest też szereg produktów przeznaczonych do zabezpieczenia wykonanych z drewna mebli. W tym zakresie do wyboru mamy oleje, lakiery, a także woski i całkowicie kryjące emalie. Decydując się na olejowanie, tak jak w przypadku podłogi, zdecydowanym atutem będzie wyeksponowanie charakterystycznego rysunku drewna, co bardzo dobrze wpisuje się w aktualne, stawiające na swobodę i naturalność we wnętrzach trendy. Olej, taki jak Tikkurila Helmi Furniture Oil, odpycha brud i wodę, co ułatwia utrzymanie mebli w czystości, ale też pomaga zapobiegać zarysowaniom i pękaniu. Jest wchłaniany przez słoje drewna, przez co pomalowane nim blaty i stoły są bardziej odporne na plamy. Przed wilgocią i zanieczyszczeniami meble dobrze chronią też woski, np. Tikkurila Helmi Furniture Wax. Dzięki zawartości mikronizowanego wosku preparat zapewnia jednocześnie podwyższoną odporność na zarysowania i ścieranie. Dostępny jest on w kolorze białym, a także w szerokiej gamie odcieni do barwienia. 

Wśród transparentnych preparatów do mebli znajdują się również lakiery, np. Tikkurila Helmi Furniture Lacquer, który pozostawia drewno piękne na długi czas, nadając mu większą wytrzymałość mechaniczną i tworząc nieżółknącą z biegiem lat powierzchnię. Oprócz mebli z powodzeniem można nim pomalować także drewniane zabawki, drzwi i wyłożone panelami ściany czy sufity. Wysoką odporność na uszkodzenia, np. zarysowania, zmywanie i detergenty nada meblom także kryjąca uniwersalna emalia Tikkurila Everal Aqua. Niestraszne są jej także wysokie temperatury, farba polecana jest nawet do malowania kaloryferów. Na dodatek można ją zabarwić na tysiące barw, co umożliwia dopasowanie mebli do konwencji wnętrza i stworzenie efektownego, aranżacyjnego total looku. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Practum Consulting
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
2025-04-24 | 14:00

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Dom Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.