Komunikaty PR

Ocieplenie domu „od stóp do głów”

2024-04-24  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Każdy z nas zna to powiedzenie, że „jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”. Wraz z postępem w rozwoju materiałów ociepleniowych staje się ono coraz prawdziwsze w odniesieniu do styropianu. Jeden dom, owszem, ale każdy jego element konstrukcyjny, to inna potrzeba.     

„Jeszcze chwilę i wybór styropianu będzie budził takie emocje, jak wybór glazury do łazienki albo koloru ścian do sypialni” - żartuje Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin. W tym żarcie jest jednak sporo prawdy. Ocieplenie domu przestało być bowiem jedynie koniecznym etapem budowy domu - trzeba to zrobić, to odhaczamy i idziemy dalej. Teraz to, jak izolować dom, stało się przedmiotem dyskusji i debat. Każdy ma jakieś zdanie na ten temat.

Jest to zrozumiałe. Ocieplenie domu bezpośrednio przekłada się na zużycie energii. Im mniej potrzebujemy energii do ogrzania domu, tym niższe są rachunki. W czasach drożejącej energii liczymy przecież każdą złotówkę. Do tego dochodzi kryzys klimatyczny i rosnąca świadomość, że zużycie energii, przede wszystkim tej pochodzącej ze źródeł kopalnych, ma wpływ na ocieplanie się klimatu. Do tego wszystkiego regularnie i stosunkowo często zmieniają się przepisy dotyczące poziomu energooszczędności materiałów budowlanych oraz nieruchomości.

„Te wszystkie powody napędzają także innowacyjność w firmach takich, jak Styropmin, czy produkujących nowoczesne i efektywne materiały budowlane. Dlatego w Styropminie dużą uwagę przykładamy do tego, by projektować specjalistyczne rodzaje styropianu” - mówi Dariusz Pruszkowski.

Na czym polega specjalizacja styropianu?

Najprostszą metodą ulepszania styropianu jest poprawa jego parametrów. Od tego się zaczęło i w konsekwencji powstał styropian pasywny. Jest lepszym izolatorem niż styropian uniwersalny, a w praktyce oznacza to, że cieńsza warstwa tego styropianu „pracuje” tak samo, jak grubsza warstwa płyt uniwersalnych. Styropian pasywny jest też dobrze rozpoznawalny wśród klientów i inwestorów. To dzięki charakterystycznemu ciemnoszaremu kolorowi.

„Nadal styropian pasywny, w Styropminie to seria Passive, jest najlepszym wyborem do ocieplania ścian zewnętrznych, zarówno w przypadku nowo budowanych domów, jak i starszych, które przechodzą termomodernizację” - wskazuje Dariusz Pruszkowski.

Jednak same parametry izolacyjne styropianu to nie wszystko. Każdy element domu ma bowiem swoją charakterystykę. Na przykład - fundamenty są zanurzone w ziemi, a więc nie tylko jest tam zimno i mokro, ale dochodzi także napór ziemi. Piwnice, cokoły, tarasy to także miejsca, gdzie bliskość ziemi zwiększa ryzyko wilgoci. W przypadku stropów trzeba brać pod uwagę obciążenie.

A skoro tak, to również styropian, warstwa ocieplenia, powinien odpowiadać na te konkretne potrzeby. Tak powstały różne rodzaje płyt styropianowych.

I wodoodporny, i akustyczny

Dla ułatwienia niektóre nazwy styropianu wskazują jego przeznaczenie, np. Fundamin czy Hydromin. To płyty przeznaczone do izolacji miejsc narażonych na wilgoć - fundamentów, piwnicy, podłóg na gruncie, ale też np. stropów pod zielone dachy. „Na uwagę zasługuje jeden z najnowszych naszych produktów, czyli materiał z serii XPS PRO. Sprawdzi się tam, gdzie uniwersalny styropian mógłby ulec uszkodzeniu, ma bowiem dwie kluczowe cechy: niską nasiąkliwość i dużą wytrzymałość. Osiągnęliśmy to, stosując inną technologię produkcji, XPS PRO ma bardziej jednorodną strukturę, „zamkniętokomórkową”, dzięki temu materiał jest twardy” - wyjaśnia  doradca techniczny w Styropminie.

Z kolei do izolacji elementów poziomych (podłogi, strop) co do zasady przeznaczone są styropiany o nazwie „podkładowe”. W Styropminie to seria DP. Co ciekawe, styropian podkładowy, czyli o większej wytrzymałości na obciążenie, może mieć też dodatkową cechę. Może pomagać wyciszyć dźwięki uderzeniowe takie, jak tupanie, odgłosy biegania, stukania obcasów, po upadku przedmiotów itd. To wszystkie te dźwięki, które mogą się przedostawać między kondygnacjami. I tu rozwiązaniem jest styropian akustyczny.

„Jeśli chodzi o rozwój jakości i specjalizacji styropianu, to nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Ale już jest w czym wybierać pod kątem konkretnych potrzeb poszczególnych części domu” - podsumowuje Dariusz Pruszkowski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie Biuro prasowe
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Dom Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli
2025-02-04 | 15:00

Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli

Pod lupę bierzemy łóżka kontynentalne, które najczęściej zamawiają ludzie w naszym regionie, a także w całym kraju. Przyglądamy się im z uwagą. Wymieniamy
Dom Proste przyjemności na zimowe wieczory
2024-12-30 | 15:40

Proste przyjemności na zimowe wieczory

Zima to idealna pora na spędzanie długich wieczorów w domu w „przytulny” sposób. Wygodne ubranie, pyszny rozgrzewający napój, nieskomplikowana rozrywka - to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.