Komunikaty PR

Odczarować linoleum

2021-03-29  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Materiał naturalny, ekologiczny, atrakcyjny wzorniczo, a ponadto wytrzymały i odporny na zabrudzenia. Czy takie są nasze pierwsze skojarzenia, kiedy słyszymy nazwę linoleum? Niestety nie! Aby walczyć ze stereotypem i głęboko zakorzenionym w nas obrazem tego materiału, marka Forbo zorganizowała w zeszłym roku konkurs „Linoleum od nowa” dla architektów, projektantów i wykonawców. Dziś śmiało możemy powiedzieć, że było warto – widzimy, że linoleum cieszy się zainteresowaniem projektantów wnętrz prywatnych i publicznych. Codziennie zyskuje kolejnych zwolenników, zwłaszcza że można go używać również do wykończenia mebli.

O tym, że linoleum meblowe jest materiałem chętnie używanym przez projektantów świadczyć może kilkadziesiąt zgłoszeń, które wpłynęły na konkurs „Linoleum od nowa”. – Bardzo nas cieszy coraz większe zainteresowanie tym produktem. Organizując konkurs, chcieliśmy odczarować linoleum. To przecież naturalny, przyjazny środowisku materiał, który oferuje wiele zalet zarówno użytkownikom, jak i projektantom – mówi Monika Framska, Marketing Manager Forbo Flooring. Wśród nadesłanych prac znajdowały się projekty pojedynczych mebli, jak i całych wnętrz. Jurorzy mieli twardy orzech do zgryzienia. Poza głównymi nagrodami w dwóch kategoriach (Najlepszy Projekt i Najlepsze Wykonanie) przyznali wyróżnienia trzem projektom, w których linoleum meblowe miało wpływ na estetykę i funkcjonalność.

Specjalne wyróżnienie za wysokie oceny w obydwu kategoriach zdobyło MOWO Studio, czyli Monika Elikowska-Opala i Wojciech Opala, za projekt kolekcji mebli dziecięcych Nino, wyprodukowanych przez firmę Fameg. – To nasz pierwszy projekt z użyciem linoleum meblowego Forbo. Oprócz walorów dekoracyjnych przekonało nas naturalne pochodzenie materiału oraz właściwości praktyczne. Linoleum meblowe jest bakteriostatyczne, jego powierzchnię łatwo utrzymać w czystości i zdezynfekować, co w przypadku mebli dziecięcych i przestrzeni publicznych ma duże znaczenie – mówi Monika Elikowska-Opala. – Wysoka odporność materiału to dodatkowy atut, meble dziecięce muszą być wytrzymałe. Ponadto linoleum meblowe tłumi uderzenia i hałas, co jest również bardzo istotne, biorąc pod uwagę jak dynamicznie dzieci potrafią się bawić.

Wyróżnienie w kategorii Najlepszy Projekt otrzymali Jan Strumiłło i Julia Jankowska z pracowni Jan Strumiłło Architekt, za wykorzystanie linoleum na froncie dużej zabudowy meblowej. Materiał został naklejony na powierzchnię sklejki, a następnie całą płaszczyznę poddano frezowaniu tak, że powstał wzór siatki. – Chcieliśmy mieć regularną siateczkę podziałów, trochę inspirowaną japońszczyzną. Naszym zamiarem było ukrycie podziałów szafy w regularnym rastrze, dlatego frezy są dość szerokie. Ostateczny efekt bardzo pozytywnie nas zaskoczył, nie mieliśmy pojęcia co się kryje wewnątrz płyty – opowiada Jan Strumiłło. – Gdy stolarz przywiózł gotowe fronty, bardzo się sumitował, że całość wygląda brzydko. Pamiętam, że szedłem na budowę z niepokojem, a kiedy zobaczyłem efekt, byłem zachwycony. Linoleum meblowe Forbo w cielistym odcieniu, skontrastowane z trochę organicznymi, strupowato-siniakowatymi wzorami z wnętrza sklejki. Niepokojące, fajne, oryginalne. Pozostało tylko jedno wyzwanie: wytłumaczyć stolarzowi dlaczego nam się to podoba. Chyba pomimo wysiłków nie udało mi się pana Grzegorza do końca przekonać, ale za to klientka doceniła i używa z dumą – przytacza historię z realizacji architekt. Ta anegdota doskonale pokazuje, że linoleum daje duże możliwości aranżacji i jej odbioru, a dzięki kreatywności projektantów może zamienić wydawałoby się zwykły element wnętrza w charakterystyczny akcent budzący emocje.

Kolejne wyróżnienie otrzymali inż. arch. Emilia Durka-Zielińska i inż arch. Walenty Durka, właściciele manufaktury domów modułowych DOM ARCHITEKTÓW. – Linoleum w naszych projektach używamy od 2007 roku. Wówczas zastosowaliśmy je po raz pierwszy, nie tylko do wykończenia podłóg, ale także do wykończenia mebli we własnym, pionierskim, ekologicznym budynku. Użytkujemy go zatem z zadowoleniem od wielu już lat i stosujemy w realizacjach ekologicznych budynków dla naszych klientów. Wybór padł na linoleum meblowe Forbo, gdyż jest to materiał przede wszystkim naturalny, tworzący piękne matowe wykończenie, wpisujące się w każdą stylistykę. Udowadniamy to zaprezentowaną w konkursie realizacją kuchni, w której uzyskaliśmy subtelne połączenie nowoczesności z antykami – mówi inż. arch. Emilia Durka-Zielińska.

Wszyscy laureaci konkursu zgodnie podkreślają, jak ważne jest dla nich używanie materiałów naturalnych, bezpiecznych dla środowiska. Wybierają linoleum Forbo także ze względu na wyjątkową estetykę. – Moją uwagę zwróciła świetnie dobrana gama kolorystyczna, właściwie każdy odcień mi się podoba, rezonuje z moimi osobistymi preferencjami. Myślę, że te kolory dokładnie wyznaczają granicę odrobiny szaleństwa, na które może zdobyć się osoba konserwatywna, taka jak ja – mówi Jan Strumiłło. Podobne cechy są ważne dla inż. arch. Emilii Durki-Zielińskiej – linoleum meblowe Forbo to materiał naturalny, niezwykle trwały, miły i ciepły w dotyku, tworzący piękne matowe wykończenie dowolnych powierzchni, mebli czy ścian. Bogactwo kolorystyczne i powyższe zalety stawiają go w czołówce nowoczesnych materiałów ekologicznych.

Współpraca z architektami oraz uświadamianie i edukacja, jak ważne jest wybieranie materiałów dobrej jakości, a także pokazywanie użytkownikom szerokich możliwości, jakie daje stosowanie linoleum, to jeden z priorytetów marki Forbo. – Konkurs sam w sobie wyłonił niesamowite projekty. Osobiście nie spodziewałem się takiej różnorodności form, a niekiedy i funkcji – podsumowuje Maciej Kloc, International Key Account Manager EE Industry Forbo Flooring. – Z mojej perspektywy ważne jest widoczne zainteresowanie rynku (projektantów form przemysłowych, architektów oraz szeroko pojętego przemysłu meblarskiego), które – parafrazując nazwę konkursu – z pewnością mogę nazwać „zainteresowaniem od nowa”.

https://www.forbo.com/flooring/pl-pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.