ODKRYWAJ, KUPUJ, WYMIENIAJ SIĘ. GIEŁDA WINYLI W SPALONYCH SŁOŃCEM
ODKRYWAJ, KUPUJ, WYMIENIAJ SIĘ. GIEŁDA WINYLI W SPALONYCH SŁOŃCEM
Najpierw wyjęcie płyty z okładki, potem ułożenie na niej igły i kilkusekundowe oczekiwanie na pierwszy dźwięk – jak przekonują fani winyli, tylko czarne krążki gwarantują tak niezwykłe muzyczne doznania. Nic więc dziwnego, że społeczność kolekcjonerska rośnie, a już w tę niedzielę (28 stycznia) na winylowej mapie Łodzi zaznaczy się kolejne miejsce. Pub Spaleni Słońcem w OFF Piotrkowska Center organizuje swoją pierwszą Giełdę Winyli w najbliższą niedzielę w godzinach 11.00-18.00.
Na całym świecie grupa miłośników winylowych płyt wciąż rośnie. Największą popularnością cieszą się te oryginalne z pierwszej serii produkcyjnej, dla kolekcjonerów mające większą wartość niż obecnie wydawane reedycje. Modę tę dostrzegli też artyści, którzy coraz częściej wydają premierowy materiał w formie winyli.
– Chcemy, żeby nasza giełda rozrastała się, stając się nie tylko przestrzenią zakupów czy wymiany płyt dla osób, które chcą rozbudować lub przeciwnie – odchudzić – własną kolekcję, ale też okazją do spotkania z innymi miłośnikami analogowego dźwięku, wymiany doświadczeń, dzielenia się pasją i poszerzania muzycznych horyzontów. Dlatego liczymy na to, że wśród łowców perełek płytowych pojawią się również kolekcjonerzy taśm czy sprzętu w stylu retro – mówi Krzysztof Dembski, organizator giełdy.
Giełda Winyli odbędzie się w najbliższą niedzielę. Rozpocznie się o godzinie 11:00 i potrwa do godziny 18.00. Udział w niej zarówno dla wystawców jak i kupujących jest bezpłatny, jednak przestrzeń pubu jest ograniczona, dlatego organizatorzy proszą osoby zainteresowane wystawieniem swoich kolekcji o zarezerwowanie miejsca poprzez wiadomość na profilu facebook Spaleni Słońcem. (www.facebook.com/spalenisloncem)
O muzyczną oprawę wydarzenia zadba Dj Lizard.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.