Odwiedzamy hotel Rosewood w Monachium

Arkadiusz Kaczanowski
Home Sweet Home PR
Łowicka 51
02-535 Warszawa
arek|designbiznes.pl| |arek|designbiznes.pl
+48503355998
www.hshpr.pl
Święto. Tak można określić moment, w którym gość wchodzi do hotelu Rosewood Monachium. Każdy centymetr tego obiektu to celebracja monachijskiej przeszłości i teraźniejszości.
Hotel mieści się pomiędzy dwoma zabytkowymi budynkami – dawną siedzibą Banku Państwowego Bawarii i arystokratyczną rezydencją Palais Neuhaus-Preysing. To samo centrum Starego Miasta w Monachium, dla wielu osób miejsca kultowego. Powstanie hotelu rozpoczęło nowy rozdział nowoczesnego luksusu w stolicy Bawarii i poza nią.
Za staranną renowację i projekt wnętrz nastawiony na przyszłość odpowiadali światowej sławy projektanci i architekci Tara Bernerd & Partners. Wszystkie 74 pokoje i przestrzenie wspólne w Rosewood powstały na deskach kreślarskich tej pracowni, a architekci pieczołowicie zaplanowali każdy detal we wnętrzu.
Tygiel wpływów
Monachijski tygiel kultur zainspirował studio Bernerda do twórczego, współczesnego podejścia do architektury barokowej. Stworzyli „przyjemny dla zmysłów” design, który łączy się z historycznymi elementami budynku i nadaje mu wyraźnie nowoczesny, bawarski charakter.
Projektantom udało się zrównoważyć oryginalne elementy przywodzące na myśl historyczną wielkość tego miejsca (sklepione sufity i ozdobne freski) meblami wykonanymi na zamówienie. Odwołują się one do wpływów modernistycznych od Bauhausu po Space Age. W efekcie Rosewood Munich wita gości różnorodną mieszanką aranżacji, zarówno eleganckich jak i bardziej swojskich. Bernerd nazywa je po prostu „wyrafinowanym stylem mieszkalnym".
Ten spójny eklektyzm, którego kuratorem stał się Bernerd, rozciąga się również na łazienki w całym Rosewood Munich. Nowy styl zaakcentowano poprzez mieszankę produktów marki AXOR z różnych kolekcji. W centrum odnowy biologicznej w hotelu Rosewood, obejmującym basen i spa, doskonale korelują ze sobą AXOR Starck, AXOR ShowerSolutions i AXOR Citterio E w kolorze szczotkowanego złota. Harmonijnie uzupełniają modernistyczny design, minimalistyczną architekturę i tętniące życiem strefy prysznicowe wyłożone zielonymi kafelkami.
Bernerd z kolei w łazienkach przy Bar Montez postawił na radykalną prostotę AXOR Uno. Wykończenie szczotkowanego brązu pasuje do wyrafinowanego wzornictwa drewnianych listew i niebieskiej ceramiki.
Elegancki świat
W wyłożonych marmurem i drewnem dębowym łazienkach duch kontrastów Rosewood Monachium znajduje swój punkt kulminacyjny. Kropką nad i są wykonane na zamówienie baterie AXOR Citterio.
Baterie umywalkowe, opracowane we współpracy z AXOR Signature (usługą indywidualizacji marki AXOR), charakteryzują się stylową mieszanką komponentów. Składają się na nią zakrzywiona wylewka ze zmysłowej serii AXOR Citterio M oraz indywidualne podwójne uchwyty krzyżowe z geometrycznej kolekcji AXOR Citterio E.
Szczególnym minimalistycznym akcentem są specjalne oznaczenia temperatury pin-drop na środku rękojeści. Takie drobne akcenty podkreślają wyrafinowaną paletę wykorzystanych w łazience materiałów: marmuru, drewna dębowego i polerowanego metalu.
Dla marki AXOR realizacja w Rosewood to demonstracja elastyczności i możliwości personalizacji przez design.
W komplecie z dobrym wykończeniem
Oprócz standardowego chromu, wybrane baterie marki AXOR w Rosewood Monachium są wykończone w kolorze szczotkowanego złota i szczotkowanego mosiądzu, dwóch z wielu ekskluzywnych powierzchni AXOR FinishPlus.
Luksusowe, promienne i wyróżniające się wykończenia doskonale reprezentują wyjątkową osobowość każdej z hotelowych przestrzeni. Doskonale dopełniają atmosferę tego miejsca - przepełnionego współczesnym luksusem. Takie przebłyski designerskiego kunsztu sprawiają, że Rosewood Hotel Munich jest niezapomnianym miejscem.
Zdjęcia: © Tom Hegen for AXOR / Hansgrohe SE

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.