ŁÓDŹ DESIGN FESTIVAL dla Ukrainy!
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Zespół Łódź Design Festival, w tym trudnym czasie, organizuje pomoc dla naszych ukraińskich sąsiadów, którzy w Polsce znaleźli schronienie. Wraz z Fabryką Sztuki, FotoFestiwalem, Stowarzyszeniem Teatralnym Chorea i rezydentami Art_Inkubatora podejmuje szereg działań takich jak: uruchomienie bawialni, prowadzenie zbiórek pieniędzy i rzeczy, udział w charytatywnych aukcjach na rzecz Ukrainy oraz wsparcie dla ukraińskich artystów i animatorów kultury.
PRZESTRZEŃ WYTCHNIENIA I ZABAWY
Bawialnia – przyjazne miejsce, w którym ukraińskie dzieci mogą spędzać czas, ucząc się i bawiąc, a ich opiekunowie znajdują pomoc i porady – powstała z inicjatywy zespołu Fabryki Sztuki oraz innych organizacji i firm działających przy Tymienieckiego 3, przy wsparciu zewnętrznych podmiotów i prywatnych darczyńców. W bawialni, czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 10-18, na małych gości czekają zabawki, książki, kolorowanki, stół do ping ponga i wiele innych atrakcji. Organizowane są również różnego rodzaju zajęcia kulturalno-edukacyjne, prowadzone przez animatorów w języku ukraińskim.
W specjalnie zaaranżowanym kąciku dla mam można wygodnie zatroszczyć się o niemowlaki, przewinąć je i nakarmić. Opiekunowie dzieci mają do dyspozycji własną przestrzeń, w której mogą dzielić się przydatnymi informacjami. Organizatorzy zapewniają im wsparcie psychologów i tłumaczy oraz bezpłatny dostęp do sprzętu komputerowego.
RAZEM DLA SĄSIADÓW W POTRZEBIE
Wsparcie udzielane jest na wielu płaszczyznach, także w formie przekazywania darów. Prowadzone są zbiórki rzeczy dystrybuowanych następnie wśród potrzebujących. Na terenie Art_Inkubatora powstał w tym celu specjalny magazyn działający w godzinach otwarcia bawialni. Ukraińskie rodziny mogą z niego pobrać artykuły dla dzieci, m.in. zabawki, ubranka, pieluchy, kosmetyki oraz środki higieny dla kobiet.
Na długoterminową pomoc o kompleksowym charakterze niezbędny jest stały dopływ środków, dlatego uruchomiona została zbiórka pieniędzy. Gromadzone fundusze przeznaczane są na bieżące wsparcie rodzin, organizację zajęć kulturalno-edukacyjnych prowadzonych w języku ukraińskim oraz stypendia dla ukraińskich artystów i animatorów kultury. Darczyńcy, chcący wesprzeć podejmowane inicjatywy, mogą przekazać środki, w złotówkach lub euro, na specjalnie utworzone konta.
SPOŁECZNOŚĆ ZAANGAŻOWANA
W działania włączane jest również środowisko artystów. Rezydentka utworzonego w ramach Fabryki Sztuki Art_Inkubatora, właścicielka marki Bechann, projektantka i twórczyni Anna Becherka, na zamówienie i koszt organizatorów festiwalu, uszyła kolekcję 50 unikatowych toreb. Pięć wybranych spośród nich ŁDF przeznacza na charytatywną aukcję na rzecz Ukrainy. Wyjątkowe artystyczne torby autorstwa Anny Becherka licytowane będą na jednej z aukcji ogłaszanych w grupie „Rzemieślnicy dla Ukrainy” na portalu społecznościowym Facebook, gdzie w szczytnym celu wystawiają swoje wytwory czołowi polscy rzemieślnicy. Anna Becherka, jako rezydentka Art_Inkubatora, wykonuje i prezentuje swoje prace przy Tymienieckiego 3. Artystka wykorzystuje jako tworzywo stare przewody i kable (głównie komputerowe), którym daje drugie życie. Powstają z nich m.in. asamblaże, mozaiki i płaskorzeźby.
„Przetwarzam setki metrów zużytych kabli, aby nadać im odmienną formę i wartość. Jest to działanie proekologiczne z uwagi na wykorzystanie zalewających nas komputero-śmieci. […] Chcę, aby moje prace zachęcały do zmiany schematu postrzegania odpadów jako bezużytecznego surowca, pokazując, że kreacja jest możliwa na bazie istniejących struktur” – wyjaśnia ideę swojej twórczości artystka. Torby na aukcję Anna Becherka wykonała z banerów pochodzących z jednej z ekspozycji prezentowanych podczas ubiegłorocznej edycji festiwalu. Artystka przetworzyła materiały pozostałe po wystawie fotograficznej „Mesydż”, której kuratorem był Dawid Furkot, od wielu lat współautor fotorelacji z Łódź Design Festival. Wykorzystanie przez Annę Becherka banerów z wystawy Dawida Furkota sprawia, że autorski komentarz do przekazywanego przez przestrzeń miejską „Mesydżu”, który był tematem ekspozycji, będzie dłużej słyszalny. Użytkownicy toreb nie tylko wesprą organizacje charytatywne działające na rzecz pomocy Ukrainie, ale także nieść będą „w miasto” idee, które wyraża tegoroczne hasło Łódź Design Festival – RE:GENERACJA.
NOWY WYMIAR RE:GENERACJI
Zgodnie z hasłem Łódź Design Festival 2022 wydarzenia tegorocznej edycji służą poszukiwaniu, jak wyjaśnia Michał Piernikowski, dyrektor festiwalu, „sposobów na zregenerowanie nie tylko środowiska naturalnego, ale i tkanki miejskiej, instytucji społecznych, a co najważniejsze – każdego z nas”. Stworzenie bawialni, zorganizowanie specjalistycznych porad w różnych dziedzinach, prowadzenie zajęć kulturalno-edukacyjnych, zbiórki i dystrybucja rzeczy, gromadzenie środków na długofalowe wsparcie, program stypendialny, udział w charytatywnych aukcjach – działania podejmowane przez Łódź Design Festival w odpowiedzi na potrzeby naszych ukraińskich sąsiadów, którzy w Polsce znaleźli schronienie – to ludzki wymiar RE:GENERACJI, procesu dokonującego się we wszystkich, którzy niosą pomoc.
Szczegółowe informacje o działaniach pomocowych można znaleźć na stronie: [KLIKNIJ]
Zgłoszenia potrzeb przyjmowane są pod adresem: wsparcie@fabrykasztuki.org
LINK DO AUKCJI TOREB ANNY BECHERKA: [KLIKNIJ]
Konta zbiórek:
Rachunek w PL
ING Bank Śląski
17 1050 1461 1000 0090 8155 9339
Rachunek w EUR
BIC (SWIFT) INGBPLPW
IBAN: PL 60 1050 1461 1000 0090 3008 5030

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.