Komunikaty PR

Łódź Design Festival 2022 pod hasłem RE:GENERACJA – Zaczynamy odliczanie!

2022-05-11  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

We wtorek 10 maja odbyła się konferencja prasowa poświęcona 16. edycji Łódź Design Festival, która upływać będzie pod hasłem RE:GENERACJA. W konferencji wzięli udział: dyrektor festiwalu Michał Piernikowski, dyrektor Łódzkiego Centrum Wydarzeń Maciej Łaski oraz Tomasz Popielawski, rzecznik prasowy mecenasa festiwalu – Ceramiki Paradyż.

Z dziennikarzami spotkali się także zaproszeni goście:

Joanna Jurga – kuratorka wystawy „DOBRA/NOC” oraz gościni towarzyszącej wystawie konferencji

Adrianna Usarek – kuratorka wystawy „Słownik Ukrainizmów”

Anna Łaszkiewicz – Dyrektorka Akademickiego Centrum Designu, w którym mieszczą się trzy wystawy w ramach Łódź Design Festival: „Nie!Pokój – wystawa w procesie”, „ELVIN FLAMINGO. ROBOTY jako rozszerzone medium sztuki biologicznej” oraz „Elementarz Polskiego Dizajnu”

Magdalena Komborska – kuratorka dwóch wystaw mieszczących się w ACD

Marcin Wojdak – autor zdjęć i opowiadań do wystawy „OSTATNI TURNUS. Architektura ośrodków wypoczynkowych z czasów PRL-u”

Magdalena Różalska – kuratorka wystawy „Re:generacja. Wystawa Wydziału Architektury Wnętrz Akademii Sztuki w Szczecinie”

Oraz rezydenci przestrzeni Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki.

Tegoroczna edycja Łódź Design Festival 2022, pod hasłem RE:GENERACJA, jest zachętą do poszukania odpowiedzi na wyzwania, z jakimi mierzymy się na początku trzeciej dekady XXI w. Naszą ambicją jest, żeby festiwalowe hasła wzmacniały pozytywne trendy, które są szansą na to, że na nowo określimy kształt codzienności. Co roku staramy się, aby hasła nawiązywały do najważniejszych w danym czasie zjawisk. Tegoroczne przyszło dosyć naturalnie. "RE:GENERACJA" to z jednej strony wezwanie, abyśmy spróbowali się zregenerować fizycznie, psychicznie. Niezmiennie istotne są tematy związane z katastrofą klimatyczną. Spróbujemy zastanowić się, w jaki sposób możemy zregenerować naszą planetę, ale i nasze zachowania, sposoby, w jakie wytwarzamy przedmioty, kształtujemy nasze otoczeni, żyjemy. Na festiwalu zaprezentujemy działania, które sprzyjają odbudowie zarówno indywidualnej, jak i systemowej. Poszukamy sposobów na zregenerowanie nie tylko środowiska naturalnego, ale i tkanki miejskiej, instytucji społecznych, a co najważniejsze – każdego z nas. - tak o koncepcie 11-dniowego festiwalu mówił jego dyrektor Michał Piernikowski.

O bogatym programie tegorocznej edycji festiwalu, którzy przygotowali organizatorzy opowiedział Maciej Łaski, dyrektor Łódzkiego Centrum Wydarzeń, współorganizatora festiwalu: – Już od 12 maja przez 11 kolejnych dni na zwiedzających czekać będzie łącznie prawie 40 wydarzeń! Nie zabraknie oczywiście festiwalowych klasyków – międzynarodowego konkursu wzorniczego dla młodych projektantów make me! oraz plebiscytu must have na najlepsze polskie produkty. Do tego wystawy w przestrzeni Art_Inkubatora oraz w miejscach towarzyszących, debaty i panele dyskusyjne, jak również aktywności dla młodszej widowni. Zapraszamy na re:generację do Łodzi.

Na szczególną uwagę zasługuje wystawa poświęcona jednemu z najważniejszych twórców drugiej połowy XX wieku, Romanowi Modzelewskiemu. W 110. rocznicę urodzin i 25. rocznicę śmierci artysty organizatorzy Łódź Design Festival wspólnie z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi oraz Muzeum Miasta Łodzi zainicjowali Rok Romana Modzelewskiego 2022, a w jego ramach odbędzie się wystawa „RM. Roman Modzelewski. Sen o Łodzi”. Na terenie Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki zostanie zaprezentowana także wystawa poświęcona tegorocznym nagrodom Mies van der Rohe Award. Niezwykle ciekawą tematykę podejmuje z kolei wystawa „DOBRA/NOC”, która opowiada o tym, co składa się na dobry sen. Za sprawą dwóch innych wystaw cofniemy się w przeszłość. Zapoznamy się z "Elementarzem polskiego dizajnu" i architekturą ośrodków wypoczynkowych z czasów PRL–u, dzięki wystawie „Ostatni turnus”.

To zaledwie kilka poleceń festiwalowych! Nie sposób opowiedzieć o wszystkich wydarzeniach z tegorocznego programu. Zapewniamy jednak, że każde w równej mierze dostarczy estetycznych wrażeń i wyjątkowych emocji.

Jako ostatni głos zabrał Tomasz Popielawski, rzecznik prasowy mecenasa festiwalu – Ceramiki Paradyż: –  16. edycja Festiwalu pod hasłem RE:GENERACJA składnia nas do zatrzymania i zastanowienia się nad wyzwaniami współczesnego świata. W tym czasie zmienił się festiwal, zmieniła się też Ceramika Paradyż, ale niezmienne pozostało nasze przekonanie o wartości i zasadności wspierania młodych twórców oraz współtworzenia tego bardzo ważnego dla polskiego wzornictwa wydarzenia, pełniąc w tym roku ponownie zaszczytną rolę Mecenasa Festiwalu.

Wyjątkowe święto polskiego designu i wzornictwa – Łódź Design Festival potrwa od 12 do 22 maja. Pełna wersja programu oraz opisy wszystkich wydarzeń i wystaw dostępne są na stronie lodzdesign.com

Organizacja Łódź Design Festival jest możliwa dzięki wsparciu Łódzkiego Centrum Wydarzeń oraz Miasta Łódź. ŁDF dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Mecenasem festiwalu po raz 16. została marka Ceramika Paradyż. W gronie sponsorów znalazły się firmy INTERPRINT Polska oraz LPP. Zaś partnerami festiwalu są: Mazda, Cosentino, Manufaktura, Porta, Rado,  Art_Inkubator w Fabryce Sztuki.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęły: Architecture Snob, Architektura&Biznes, Architektura-murator, Architekt Wnętrz, BIZNES meble.pl, Bryla.pl, Czas na Wnętrze, DesignDoc, Dezeen, Design Alive, designteka.pl, Dobre Wnętrze, Domosfera.pl, Elle Decoration, Label, MAGAZIF, M jak mieszkanie, Onet, Vogue, WhiteMad, Urządzamy.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:15

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.