Oko na design. Malwina Konopacka otwiera swój showroom w DOMOTECE
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Showroom Malwiny Konopackiej otwiera się w warszawskiej DOMOTECE. Na wystawie zobaczymy szeroki wachlarz obiektów – od premierowych kolekcji „Po drugiej stronie lustra”, po kultowe modele, takie jak wazony OKO, OKO Cyrk, kubki UCHO czy serie rzeźbiarskich totemów.
DOMOTEKA przyciąga do swej przestrzeni na warszawskim Targówku najciekawszych artystów w Polsce, otwierając się na spotkania z twórcami kształtującymi polski rynek wzorniczy. Dzięki tym inicjatywom odwiedzający poznają różnorodne formy sztuki użytkowej, od wybitnych debiutantów, po mistrzów rodzimego świata designu. Kolejny z zaproszonych przez DOMOTEKĘ gości, Malwina Konopacka, uznana polska projektantka i ilustratorka, już od dekady wzbogaca świat o swoje wyraziste formy ceramiczne. Jej prace, pełne charakterystycznych kształtów i subtelnych odniesień do modernistycznych form, redefiniują klasyczną sztukę ceramiczną.
Wazon OKO to przełomowy projekt - z charakterystycznymi, owalnymi wgłębieniami, stał się punktem wyjścia dla całej kolekcji. Od tego momentu Konopacka konsekwentnie rozwija swój styl, wprowadzając kolejne projekty do rodziny OKO, od prostych wazonów, przez miski, patery i kubki, aż po bardziej rozbudowane formy, jak totemy i modułowe konstrukcje. Wśród jej najbardziej rozpoznawalnych dzieł są kolekcje Kobalt, Jungle, CutOut czy Pop – każda z nich to wyraz niezwykłego kunsztu i spójności artystycznej wizji.
Artystka już niebawem zaprezentuje swoje dzieła w showroomie w DOMOTECE. 7 listopada, w ramach kolejnej odsłony cyklu spotkań DOMOpasje, Konopacka opowie na ul. Malborskiej 41 o historii swoich prac, które w dużej mierze czerpią z jej wcześniejszych doświadczeń ilustratorskich. Absolwentka Wzornictwa Przemysłowego warszawskiej ASP oraz Universität der Künste w Berlinie, początkowo poświęcała się ilustracji. Fascynacja grafiką i rysunkiem poprowadziła ją jednak na ścieżkę trójwymiarowego projektowania, gdzie zaczęła tworzyć pierwsze wazony, takie jak debiutancki wazon OKO, który narodził się w 2014 roku podczas Tokyo Design Days.
7 listopada, w czwartek o godz. 18:00, DOMOTEKA otworzy drzwi do fascynującego świata Konopackiej – umożliwiając nie tylko podziwianie jej kunsztownych dzieł, ale także osobiste spotkanie i rozmowę z artystką. To wyjątkowa okazja, by znaleźć się blisko twórczyni, odkrywając obiekty, które zmieniają nasze codzienne otoczenie. Z okazji dziesięciolecia swojego flagowego projektu, Malwina Konopacka zaprezentuje tego dnia swoją najnowszą kolekcję „Po drugiej stronie lustra”. W tej serii artystka po raz pierwszy odsłania ceramiczne obiekty pokryte lustrzaną warstwą. Kolekcja ta stanowi znaczący zwrot w podejściu artystki do formy i symboliki jej prac. – Moje pierwsze wazony bywały nonszalanckie. Zawłaszczały przestrzeń. Lustro to sygnał, że są gotowe wtopić się w otoczenie. Intryguje, pozostawiając wiele możliwości do interpretacji – wyjaśnia projektantka. Lustrzane powierzchnie dodają kolekcji subtelności i pozwalają odbiorcom na osobistą interpretację – stając się częścią przestrzeni i pozwalając, by użytkownicy nadali im własne barwy i znaczenie.
Więcej informacji: domoteka.pl

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.