Oko na design. Malwina Konopacka otwiera swój showroom w DOMOTECE
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Showroom Malwiny Konopackiej otwiera się w warszawskiej DOMOTECE. Na wystawie zobaczymy szeroki wachlarz obiektów – od premierowych kolekcji „Po drugiej stronie lustra”, po kultowe modele, takie jak wazony OKO, OKO Cyrk, kubki UCHO czy serie rzeźbiarskich totemów.
DOMOTEKA przyciąga do swej przestrzeni na warszawskim Targówku najciekawszych artystów w Polsce, otwierając się na spotkania z twórcami kształtującymi polski rynek wzorniczy. Dzięki tym inicjatywom odwiedzający poznają różnorodne formy sztuki użytkowej, od wybitnych debiutantów, po mistrzów rodzimego świata designu. Kolejny z zaproszonych przez DOMOTEKĘ gości, Malwina Konopacka, uznana polska projektantka i ilustratorka, już od dekady wzbogaca świat o swoje wyraziste formy ceramiczne. Jej prace, pełne charakterystycznych kształtów i subtelnych odniesień do modernistycznych form, redefiniują klasyczną sztukę ceramiczną.
Wazon OKO to przełomowy projekt - z charakterystycznymi, owalnymi wgłębieniami, stał się punktem wyjścia dla całej kolekcji. Od tego momentu Konopacka konsekwentnie rozwija swój styl, wprowadzając kolejne projekty do rodziny OKO, od prostych wazonów, przez miski, patery i kubki, aż po bardziej rozbudowane formy, jak totemy i modułowe konstrukcje. Wśród jej najbardziej rozpoznawalnych dzieł są kolekcje Kobalt, Jungle, CutOut czy Pop – każda z nich to wyraz niezwykłego kunsztu i spójności artystycznej wizji.
Artystka już niebawem zaprezentuje swoje dzieła w showroomie w DOMOTECE. 7 listopada, w ramach kolejnej odsłony cyklu spotkań DOMOpasje, Konopacka opowie na ul. Malborskiej 41 o historii swoich prac, które w dużej mierze czerpią z jej wcześniejszych doświadczeń ilustratorskich. Absolwentka Wzornictwa Przemysłowego warszawskiej ASP oraz Universität der Künste w Berlinie, początkowo poświęcała się ilustracji. Fascynacja grafiką i rysunkiem poprowadziła ją jednak na ścieżkę trójwymiarowego projektowania, gdzie zaczęła tworzyć pierwsze wazony, takie jak debiutancki wazon OKO, który narodził się w 2014 roku podczas Tokyo Design Days.
7 listopada, w czwartek o godz. 18:00, DOMOTEKA otworzy drzwi do fascynującego świata Konopackiej – umożliwiając nie tylko podziwianie jej kunsztownych dzieł, ale także osobiste spotkanie i rozmowę z artystką. To wyjątkowa okazja, by znaleźć się blisko twórczyni, odkrywając obiekty, które zmieniają nasze codzienne otoczenie. Z okazji dziesięciolecia swojego flagowego projektu, Malwina Konopacka zaprezentuje tego dnia swoją najnowszą kolekcję „Po drugiej stronie lustra”. W tej serii artystka po raz pierwszy odsłania ceramiczne obiekty pokryte lustrzaną warstwą. Kolekcja ta stanowi znaczący zwrot w podejściu artystki do formy i symboliki jej prac. – Moje pierwsze wazony bywały nonszalanckie. Zawłaszczały przestrzeń. Lustro to sygnał, że są gotowe wtopić się w otoczenie. Intryguje, pozostawiając wiele możliwości do interpretacji – wyjaśnia projektantka. Lustrzane powierzchnie dodają kolekcji subtelności i pozwalają odbiorcom na osobistą interpretację – stając się częścią przestrzeni i pozwalając, by użytkownicy nadali im własne barwy i znaczenie.
Więcej informacji: domoteka.pl
Luksus, który nie przytłacza
Klienci zaakceptowali naszą wizję architektoniczną
Pure Concept Natura i struktura w nowej kolekcji płytek ceramicznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.