Opera Wrocławska wychodzi do publiczności
Zespoły artystyczne działające w Operze Wrocławskiej – chór, balet oraz śpiewacy-soliści, w najbliższy piątek już po raz drugi wyjdą przed gmach opery, by w nietypowy sposób przedstawić sztukę przechodniom oraz zachęcić ich do odwiedzenia teatru w zbliżającym się sezonie.
Ostatnia próba plenerowa spotkała się z wielkim zainteresowaniem publiczności. Rodziny z dziećmi przystawały, by oglądać jak balet ćwiczy wybrane sceny z Giselle, a Chór śpiewa fragmenty m.in. z Halki.
– Próby na świeżym powietrzu, w obecnych warunkach wielu obostrzeń sanitarnych, pozwalają artystom na żywy kontakt z publicznością – mówi Halina Ołdakowska, dyrektor Opery Wrocławskiej. – Krótkimi występami przed budynkiem Opery przy ulicy Świdnickiej pragniemy pokazać, że bardzo intensywnie pracujemy nad przygotowaniem nowego programu. Chcemy także zaznaczyć, że po prostu tęsknimy za naszą wspaniałą Widownią, którą, mam nadzieję, już niedługo będziemy gościć w Teatrze – dodaje Ołdakowska.
Najbliższa otwarta próba już w piątek, 11 września o godz. 17:15 przed Operą Wrocławską. Wedle hasła przyświecającego wydarzeniu – „Zagraj z nami w operę!”, mieszkańcy Wrocławia będą mogli uczestniczyć w próbie chóralnej i baletowej oraz wsłuchać się w śpiew solistów operowych. To jedna z ostatnich szans na udział w wyjątkowym wydarzeniu przed premierą jesiennego repertuaru Opery.

W Dzień Dziecka wyruszcie razem do krainy Calineczki

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.