Outdoor space – kiedy biuro wychodzi na zewnątrz
Współczesne projekty biur coraz częściej odpowiadają na realne potrzeby pracowników. Są wyciszone, wizualnie bardziej udomowione, z miejscem do pracy w grupie oraz solo. Pozwalają na swobodne wykonywanie zadań z dala od biurka, jak również zapewniają możliwość odpoczynku podczas przerwy, również na świeżym powietrzu. Czy warto zorganizować outdoor space w biurze? Jak najbardziej! Znacząco podniesie to wizerunek firmy i uczyni z niej bardziej atrakcyjne miejsce pracy.
Znów zawitała do nas wiosna, a słońce grzeje odczuwalnie mocniej. Już za chwilę, chętniej będziemy przesiadywać na świeżym powietrzu niż wewnątrz budynku. A co, gdyby oprócz strefy chillout wewnątrz biura, stworzyć miejsce do wypoczynku poza budynkiem - na tarasie, patio lub na dachu? To rozwiązanie może mieć więcej korzyści niż nam się wydaje.
Nie od dziś wiadomo, że wypoczęty pracownik, to bardziej produktywny pracownik. Z tego właśnie powodu na popularności zyskują chillout roomy, w których można się zrelaksować i oderwać na chwilę od zawodowych obowiązków. Jeśli mamy taką możliwość, warto w tym temacie pójść o krok dalej i zbudować przestrzeń wypoczynkową również na zewnątrz budynku. Taras z wygodnymi strefami do siedzenia może służyć nie tylko jako miejsce na lunch, ale również jako nieformalna przestrzeń pracy czy miejsce do spotkań biznesowych na świeżym powietrzu. Taka przestrzeń może mieć wiele różnych wcieleń. Oto ciekawe przykłady.
Meble do zadań specjalnych
Taras możemy zagospodarować na wiele sposobów, wszystko zależy od ilości miejsca jaką mamy do dyspozycji. Znajdujący się w ofercie HOOF szeroki wybór mebli outdoor, pozwoli stworzyć na tarasie strefę wypoczynkową na najwyższym poziomie. Do wyboru mamy nie tylko nowoczesne i wysokiej jakości sofy, tj. minimalistyczna Bolonia hiszpańskiej marki iSiMAR, czy designerska sofa Umomoku marki Prostoria, ale również wiele wygodnych foteli i krzeseł, wykonanych z trwałych materiałów odpornych na trudne warunki atmosferyczne.
Jeśli taras przez większość dnia jest mocno nasłoneczniony, warto pomyśleć o parasolach lub dodatkowym zadaszeniu, które zapewnią trochę cienia. Miejsce odpoczynku na tarasie będzie jeszcze atrakcyjniejsze, jeśli wstawimy do niego wygodne leżaki lub wolnostojące huśtawki. Naturalnie kojarzą nam się one z odpoczynkiem, beztroską i są chętnie używane przez pracowników. Dobrym przykładem takiej aranżacji jest biuro 3M we Wrocławiu. We współpracy z firmą Massive Design, która była odpowiedzialna za projekt, HOOF stworzył tam niezwykle atrakcyjną aranżację tarasu, pełniącą rolę strefy chill. Oprócz tradycyjnych miejsc do siedzenia, taras został wyposażony w leżaki Ibiza Vondom oraz huśtawki ogrodowe Bella Royal Garden Space. Nie zabrakło tu również przestrzeni, pozwalającej myślami przenieść się w zupełnie inne miejsce, a dokładnie na...plażę. Na tarasie zbudowano bowiem podest z prawdziwym piaskiem. Można tu usiąść i zatopić w nim bose stopy. Cały taras został podzielony na strefy - stricte wypoczynkową, jak również miejsce, gdzie można pracować na świeżym powietrzu lub zjeść posiłek z współpracownikami.
Miejsce do zabawy
Taras przy biurze to doskonałe miejsce do zorganizowania kreatywnej strefy dla pracowników. Nie tylko miejsca do odpoczynku z wygodnymi sofami czy nawet huśtawkami, ale przestrzeni, która pobudza wyobraźnię, angażuje pracowników do wspólnego działania i pozwala budować pozytywne relacje. Obecnie wiele firm inwestuje w akcesoria dla pracowników tj. stoły do bilardu, piłkarzyki, a nawet konsole do gier. Przestrzeń tarasu daje nam w tym zakresie jeszcze większe pole do popisu, czego przykładem jest biuro wrocławskiego Pyszne.pl. Pracownicy mają tu do dyspozycji 650-metrowy taras, który został wyposażony i zaaranżowany przez HOOF zgodnie z oczekiwaniami i pomysłami pracujących tam ludzi. Miał być on miejscem pełnym różnych aktywności, nie tylko tj. praca na świeżym powietrzu, ale też umożliwiać kreatywny odpoczynek. W tym celu na tarasie zbudowano m.in. plenerowe szachy czy mini golfa.
Jeszcze bliżej natury
Jednym z najgorętszych trendów w architekturze biurowej, jest przybliżenie człowieka do świata natury. Nie zamykamy się już w budynkach, lecz przeciwnie, otwieramy je na przyrodę i zapraszamy ją do środka. Dużą popularnością cieszy się w ostatnich latach budownictwo kaskadowe, zapewniające wnętrzom lepszy dostęp do naturalnego światła, dając jednocześnie każdemu z poziomów budynku swój własny taras. W trend zrównoważonej architektury doskonale wpisują się także zielone dachy. To nie tylko wysoce estetyczne rozwiązanie, ale przede wszystkim sposób na poprawę jakości powietrza czy zmniejszenia hałasu w miastach. To z kolei ma ogromny wpływ na poprawę zdrowia i samopoczucia pracowników. Trendy związane z zrównoważonym rozwojem i świadomością ekologiczną w zakresie produkcji, to także wielokrotnie poruszany temat podczas targów designu w Mediolanie. Śledzimy je i sukcesywnie wdrażamy, aby w ofercie HOOF można było znaleźć produkty nie tylko designerskie, ale też bezpieczne dla środowiska naturalnego. Możliwe do zastosowania wewnątrz biura, jak i na tarasach oraz wszelkich biurowych strefach zewnętrznych.
W gęstej zabudowie miasta warto wykorzystać każdą dodatkową powierzchnię, a tarasy są najlepszą z nich. To doskonała przestrzeń do stworzenia zielonej, pełnej pozytywnej energii przestrzeni – zarówno do pracy, jak i odpoczynku. Taras, patio czy odpowiednio zagospodarowany dach zdecydowanie zwiększą prestiż firmy, przyciągając nowych pracowników, ale też poprawią produktywność osób już zatrudnionych. To idealny sposób na stworzenie przyjaznej atmosfery w pracy.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.