Komunikaty PR

Pakowanie próżniowe – czym jest i jak dobrać odpowiedni system

2020-01-31  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.35 MB )

Marnowanie żywności to ogromny problem nie tylko społeczny, ekonomiczny, ale przede wszystkim ekologiczny. Każdy Polak wyrzuca ponad 200 kilogramów żywności rocznie, głównie z powodu przekroczenia jej terminu przydatności do spożycia. Tymczasem istnieje łatwy i tani sposób walki z tym problemem – pakowanie próżniowe. Tego typu zabezpieczenie wydłuża datę spożycia np. mięsa z 6 miesięcy do nawet 3 lat!

Czym jest pakowanie próżniowe?

Pakowanie próżniowe jest bezpieczną alternatywą dla tradycyjnych metod przechowywania żywności. Tlen i wilgoć sprawiają, że żywność traci smak i szybko się psuje. Pakowanie próżniowe pozwala dłużej zachować świeżość produktów spożywczych. Po usunięciu powietrza ze specjalnie zaprojektowanych worków, pojemników i folii, żywność zostaje szczelnie zamknięta w próżni, dzięki czemu okres jej przechowywania wydłuża się wielokrotnie.

Jakie korzyści płyną z wykorzystania systemów próżniowych?

Pakowanie próżniowe przede wszystkim usuwa powietrze, które przyspiesza proces psucia się żywności. Tlen, który ma kontakt z żywnością wpływa na procesy związane z jełczeniem tłuszczu oraz utlenianiem. Dlatego takie produkty spożywcze jak mięso, sery, warzywa, owoce czy pieczywo zamknięte w próżni, chronione są przed rozwojem bakterii i pleśni. Jedzenie nie obsycha i dłużej nadaje się do spożycia. Używając zgrzewarki próżniowej zachowamy dłużej kolor, smak i świeżość artykułów spożywczych. Zdecydowanie na plus jest również brak ograniczeń ze względu na rodzaj pakowanej próżniowo żywności. Pakować można niemal wszystko od ryb przez owoce, a kończąc na ciastach. Korzystanie z systemu próżniowego przekłada się na oszczędności, które związane są z redukcją ilości wyrzucanej żywności.

System pakowania próżniowego to również idealne rozwiązanie dla osób, które chcą w łatwy sposób w kilkanaście minut zamarynować mięso lub warzywa, unikając tym samym wielu godzin czekania na osiągnięcie zadowalającego efektu. Amatorów gotowania metodą sous-vide ucieszy również fakt, że za sprawą odpowiednio zaprojektowanych worków i folii, możemy poczuć się jak prawdziwy szef kuchni i korzystać do woli z tej metody przygotowywania potrawy.

Jaki system pakowania próżniowego wybrać?

Na rynku dostępnych jest kilku producentów oferujących zgrzewarki i inne systemy pakowania próżniowego, dlatego znalezienie odpowiedniej dla siebie opcji może okazać się nie lada wyzwaniem.

Jeżeli zależy nam na pakowaniu domowym, a nie przemysłowym powinniśmy zwrócić uwagę na zgrzewarki proste w obsłudze, wykonane z wysokiej jakości materiałów, zajmujące mało miejsca w kuchni, ale również ciekawe pod względem designu. Istotny jest również mechanizm, który przeprowadza proces usuwania powietrza. Warto wybierać zgrzewarki mające odsysającą pompę próżniową zamiast prostego wentylatora ciśnieniowego. Te drugie często oferowane są w popularnych dyskontach. Ważne, aby producent oprócz samych urządzeń oferował również akcesoria, folie, worki oraz inne pojemniki, które wolne są od niebezpiecznych dla zdrowia składników m.in. BPA (Bisfenol A).

Jednym z takich producentów jest FoodSaver. To lider pakowania próżniowego, którego produkty dostępne są w Polsce od wielu lat. Oferuje on bogatą gamę urządzeń i akcesoriów, które utrzymują świeżość produktów spożywczych nawet 5 razy dłużej w porównaniu do tradycyjnego przechowywania żywności. Na korzyść FoodSaver względem innych producentów przemawia również fakt, że firma posiada ogromne doświadczenie – istnieje na rynku od 1987 r. To pierwszy na świecie sprzedawany system do próżniowego przechowywania żywności!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
2025-04-24 | 14:00

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Dom Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.