Paraprobiotyk dla oczu
Wiosna – dla większości wyczekiwana z utęsknieniem pora roku, dla alergików – początek kolejnego, męczącego okresu w ich życiu. Katar sienny, kaszel, zaczerwienione, łzawiące oczy – różne objawy związane z uczuleniem dotykają już co czwartego Polaka. Immunodrop® to pierwsze na polskim rynku krople z paraprobiotykiem, służące do ochrony i stabilizacji powierzchni oka. Jego użycie jest szczególnie wskazane u pacjentów z sezonowymi i wieloletnimi objawami alergicznym.
Wiosenne miesiące to okres nasilonej odpowiedzi alergicznej na pyłki takich drzew, jak leszczyna, olsza, brzoza i dąb. Ogromne ilości pyłków, które są uwalniane w tym okresie, mogą powodować nasilone objawy alergicznego nieżytu nosa oraz świądu i łzawienia oczu. Uważa się, że alergiczne zapalenie spojówek to najczęstsza choroba alergiczna na świecie. Najprostsza metoda zapobiegania objawom alergii to unikanie alergenów. Niestety, jest to praktycznie niemożliwe, możemy jedynie próbować ograniczyć przebywanie na świeżym powietrzu w suche i słoneczne dni, gdy stężenie pyłków jest największe, a także planować wietrzenie mieszkania w dni deszczowe, gdy powietrze jest oczyszczone z pyłków.
Alergia a film łzowy
Ochronę oku zapewniają powieki, rzęsy, odruch mrugania, film łzowy oraz układ immunologiczny spojówki. Powieki i rzęsy chronią oko w sposób mechaniczny – zapobiegają dostawaniu się do worka spojówkowego zanieczyszczeń ze środowiska zewnętrznego, w tym alergenów. Mruganie powoduje, że powierzchnia oka jest oczyszczana i nawilżana przez film łzowy. Jest to cienka warstwa łez pokrywająca powierzchnię rogówki, pełniąca szereg istotnych dla oka funkcji. Między innymi zapewnia dostęp składników odżywczych oraz tlenu dla nieukrwionej rogówki, zwilża powierzchnię nabłonka rogówki, a także chroni oko przed czynnikami chorobotwórczymi i stanowi naturalną barierę fizjologiczną, chroniącą oko przed niekorzystnym wpływem środowiska zewnętrznego, na przykład przed alergenami.
Film łzowy sprzyja procesom naprawy powierzchni oka oraz utrzymuje i lub przywraca jej integralność strukturalną.
Na powierzchni oka trwale obecne są bakterie niepatogenne wraz z potencjalnymi patogenami. W warunkach fizjologicznych czynniki te pozostają w równowadze, a film łzowy zapobiega nadmiernemu rozwojowi zarówno bakterii Gram-dodatnich, jak i Gram-ujemnych.
Stany zapalne pochodzenia zakaźnego, alergicznego lub będące niekorzystnym dla pacjenta następstwem leczenia, podawanie miejscowych antybiotyków, używanie soczewek kontaktowych lub zespół suchego oka mogą powodować zmiany w naturalnym mikrobiomie powierzchni oka. Tymczasem optymalny stan tej powierzchni sprzyja prawidłowej odpowiedzi zapalnej oraz odporności wrodzonej i adaptacyjnej, a tym samym ochronie przed bakteriami chorobotwórczymi.
Chroni i stabilizuje
Lizat Lactobacillussakei jest paraprobiotykiem, który wspomaga przywracanie naturalnego mikrobiomu powierzchni rogówki i spojówki. Paraprobiotyki (inaczej: ukryte probiotyki, ang. ghostprobiotics) to lizaty komórek bakteryjnych lub nieaktywne biologicznie komórki mikroorganizmów wykazujące działanie regulujące lokalną odpowiedź immunologiczną, podobnie, jak ma to miejsce w przypadku probiotyków. Pojęcie „paraprobiotyk“ pojawiło się w wyniku najnowszych badań, w czasie których stwierdzono, że korzystne działanie immunomodulujące mogą mieć zarówno żywe (probiotyki), jak i martwe komórki bakterii, a także ich fragmenty.
Immunodrop® to środek medyczny, służący do ochrony i stabilizacji powierzchni oka. Jego użycie jest szczególnie wskazane u pacjentów z sezonowymi i wieloletnimi objawami alergicznymi, z dyskomfortem występującym po podawaniu leków (np. przeciw jaskrze) oraz z podrażnieniami wynikającymi z otarć, obecności ciał obcych, czy ZSO (zespołem suchego oka). W składzie Immunodrop® zawarta jest 4% mieszanina fosfolipidów z lizatu bakteryjnego Lactobacillussakei. Ten szczep niepatogennych bakterii został wyizolowany z kimchi, tradycyjnego dania kuchni koreańskiej z fermentowanych warzyw.
Immunodrop® jest preparatem w pełni naturalnym. Wykorzystanie aktywnych jonów miedzi i srebra w opakowaniu pozwoliło uniknąć stosowania konserwantów, które poprzez obecność w preparacie mogłyby dodatkowo podrażniać powierzchnię oka.

Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.