Piękno stworzone przez naturę
Kamionka to rękodzieło, które towarzyszy ludziom od tysięcy lat. Nie bez przyczyny mówi się, że jest materiałem „z duszą”. Doskonale odzwierciedla piękno natury i zachwyca subtelnością, która łączy się tu harmonijnie z wyjątkową trwałością. Kamionkowe serwisy stanowią idealną propozycję dla wszystkich wielbicieli prostych form i nowoczesnej elegancji.
Kolekcje stoneware Fyrklövern to trzy oryginalne serwisy: WAVE, SHELL i PEPPER. Zaprojektowane z miłości do natury, są wytwarzane w Portugalii, w jednej z czołowych fabryk kamionki, działającej zgodnie z zasadami zrównoważonej produkcji. Są ręcznie wykonane. Wypalanie w wysokich temperaturach nadaje im niezwykłą wytrzymałość, natomiast szkliwienie zapewnia unikalne wykończenie, które nosi charakterystyczne ślady tradycyjnego rzemiosła. Dzięki takim technikom, efekt jest prawdziwy i żywy!
Ponadczasowy design, naturalne tonacje, niepowtarzalne emalie i organiczne kształty – to wyróżniki wszystkich kamionkowych kolekcji Fyrklövern. Warto pamiętać, że ze względu na określony sposób produkcji, każdy z elementów tych serwisów jest niepowtarzalny – jedyny w swoim rodzaju i stanowi małe dzieło sztuki. Razem tworzą jednak niezwykle harmonijną kompozycję, pełną przyjemnej równowagi. Taka stylizacja daje poczucie komfortu i spokoju. Jest idealna na wiosenno-letnie pikniki i spotkania przy stole.
Kolekcja SHELL to kamionka w kolorze złamanej bieli. To, co ją wyróżnia, to nieregularne kształty z elementami beżu i jasnej szarości oraz ręcznie malowane złote krawędzie, którymi zdobione są kubki, miseczki, dzbanek i talerze obiadowe. Serwis WAVE jest inspirowany morzem. Jego niepowtarzalne szkliwo, które mieni się odcieniami morskich fal, przywodzi na myśl odcisk słonej, spienionej wody. W skład kolekcji wchodzą talerze obiadowe i sałatkowe, salaterki w różnych rozmiarach, kubki, półmisek i dzbanek. Kolekcja PEPPER jest utrzymana w odcieniach szarości, z ciemniejszymi elementami. Krawędzi wybranych, jasnoszarych elementów są ręcznie malowane prawdziwym złotem. Dzięki takiej różnorodności, można dobrać naczynia tak, by idealnie odpowiadały naszym upodobaniom.
Serwisy stoneware Fyrklövern są nie tylko piękne, ale i bardzo funkcjonalne. Można je myć w zmywarce (poza elementami ze złotymi krawędziami) i cieszyć się nimi każdego dnia.
Z czym zestawiać kamionkowe kolekcje? Najlepszym wyborem będą naturalne materiały – drewniane dodatki, miękkie, lniane tkaniny, świeże kwiaty, muszelki, kamyki czy gałązki. To kompozycja idealna do wiosenno-letnich spotkań przy stole z bliskimi.
Wszystkie kolory jesieni
Smaki jesieni w kuchni. Wypróbuj Suszone pomidory z pestkami dyni w oleju z zioł
Kamień naturalny w architekturze wczesnej jesieni. Poznaj najnowsze inspiracje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Enej: Przygotowujemy się do świątecznej trasy koncertowej. Kiedyś tradycja kolędowania była naturalna, a dzisiaj młodzież się tego wstydzi
Za muzykami zespołu Enej niezwykle pracowite miesiące – premiera nowego albumu, imprezy promocyjne, dziesiątki koncertów. Ale i pod koniec roku Piotr Sołoducha i Mirosław Ortyński nie zamierzają próżnować. Już teraz przygotowują się bowiem do świątecznej trasy, podczas której będzie można usłyszeć autorskie aranżacje najpiękniejszych polskich i ukraińskich kolęd okraszone ciekawymi opowieściami.
Moda
Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.
Edukacja
Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.