Komunikaty PR

Pierogi z borowikami, wędzoną szynką i serkiem Twój Smak

2024-12-16  |  11:00
Biuro prasowe

Pierogi to kwintesencja świątecznego stołu, a ich aromatyczna wersja z borowikami, wędzoną szynką i kremowym serkiem Twój Smak to prawdziwa uczta dla zmysłów. Delikatne ciasto skrywa bogaty farsz, który łączy intensywny smak leśnych grzybów z wyrazistością szynki i subtelną nutą serka. Danie zyskuje dodatkowy wymiar dzięki aksamitnej emulsji śmietanowo-pietruszkowej oraz słodko-kwaśnej konfiturze z czerwonej cebuli i śliwek, które dodają pierogom wyjątkowego charakteru. To propozycja, która łączy tradycję z kulinarną kreatywnością, doskonale wpisując się w atmosferę świątecznego spotkania.

Pierogi z borowikami, wędzoną szynką i serkiem Twój Smak – przepis

 

Składniki:

  • 5 jajek
  • 1 kg mąki
  • 1 litr śmietany 30% z Piątnicy
  • 500 g borowików mrożonych
  • 150 g cebuli
  • 200 g ugotowanych ziemniaków
  • 60 g masła 83% z Piątnicy
  • 200 g szynki wędzonej
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • 200 g serka Twój Smak Piątnica
  • 4 cebule czerwone
  • 200 g powideł śliwkowych
  • 200 ml wina czerwonego
  • 80 g miodu gryczanego
  • 30 g świeżej mięty
  • tymianek świeży  - do smaku
  • sól, pieprz - do smaku

 

Sposób przygotowania:

Ciasto na pierogi:

Do 1 kg mąki dodaj 4 żółtka i 1 jajko. Zalej gorącą śmietaną (ok. 700 ml) i zagnieć ciasto.

Farsz:

Borowiki podsmaż na maśle, z pokrojoną w kostkę cebulą. Dodaj pokrojoną szynkę wędzoną. Wystudź farsz i dodaj ugotowane i zmielone ziemniaki oraz serek Twój Smak. Całość dopraw świeżym tymiankiem, solą i pieprzem.

Sos śmietanowo – pietruszkowy:

Pozostałe 300 ml śmietany zredukuj, dodaj pokrojoną natkę pietruszki i dopraw solą oraz pieprzem do smaku.

Konfitura cebulowo-śliwkowa:

Czerwoną cebulę pokrój w piórka, podsmaż na odrobinie masła, podlej czerwonym winem i dodaj powidła śliwkowe. Całość smaż do uzyskania konfitury, a na koniec dodaj posiekaną świeżą miętę.

Farsz nakładaj na wcześniej rozwałkowane ciasto. Formuj pierogi, a następnie gotuj w osolonej wodzie ok 4 minut. Smacznego!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd! Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Wraz z nowym rokiem OSM Piątnica powraca z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości
Żywienie Ciasta na sylwestrowy stół
2024-12-30 | 14:50

Ciasta na sylwestrowy stół

Ile ciast potrzeba na świąteczno-noworoczny stół, aby domownicy byli zadowoleni? Wszystko zależy od liczby zaproszonych gości, ale jesteśmy pewni, że często wystarczy jedno ciasto,
Żywienie Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
2024-12-23 | 12:00

Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]

Aż 83% Polaków wyrzuca jedzenie świąteczne między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. Choć najczęściej wyrzucaną kategorią

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.