Playlista Spotify Fresh Finds Polska zaowocowała w 2023 roku niemal 1,5 mln muzy
W drugim roku funkcjonowania playlisty z utworami niezależnych polskich artystów Spotify zaprezentowało 469 talentów, a użytkownicy platformy dokonali muzycznych odkryć niemal 1,5 miliona razy.
Programy i playlisty Spotify promujące lokalnych twórców obejmują inicjatywy takie jak RADAR, skupiający się na wschodzących talentach, EQUAL, koncentrujący się zwiększeniu widoczności kobiet-artystek i w końcu Fresh Finds, uruchomiony na początku 2022 roku i promujący niezależnych muzyków na samym początku ich kariery.
W 2023 roku na playliście Fresh Finds pojawiło się łącznie 469 polskich artystów reprezentujących różne gatunki muzyczne, co konsekwentnie przyczyniało się do znacznego zwiększenia ich słuchalności zarówno w Polsce, jak i na świecie. Jeśli spojrzymy na słuchalność wszystkich 469 twórców, to w pierwszym miesiącu obecności na playliście odnotowali oni wzrost miesięcznej liczby słuchaczy średnio o ponad 870%.
Do grona artystów o wyjątkowym wzroście słuchalności można zaliczyć chociażby Sarę Kordowską, reprezentująca indie i alternatywną część polskiej sceny muzycznej, znaną z singli takich jak “Oko” czy “Juki”, która w ciągu pół roku od dołączenia do playlisty Fresh Finds Polska zanotowała imponujący wzrost liczby miesięcznych słuchaczy o blisko 62 800%. Warto również przybliżyć sukces niezależnego wokalisty i twórcy tekstów Jana Marczewskiego, który w ciągu zaledwie miesiąca od dołączenia do programu odnotował wzrost miesięcznej liczby słuchaczy na Spotify o ponad 1500%, a dodany do playlisty utwór “Dotyk” osiągnął do tej pory ponad 600 tysięcy odtworzeń na platformie. Warto też wspomnieć o elektro-popowym duecie Zuta, viralowym raperze Eryku Moczce, zespole Chłodno, hyperpopowej Lotcie, Julii Przybylskiej, rapowym składzie KEIK.O. czy rockowej cafetraumie – to tylko niektórzy z artystów, którzy pojawili się na playliście Fresh Finds w 2023 roku.
"Cieszy nas, że artyści Fresh Finds rozwijają skrzydła i są zauważani przez cenione wytwórnie o globalnym zasięgu czy doświadczonych profesjonalistów z branży muzycznej. Liczby, takie jak wzrost miesięcznej liczby słuchaczy, całkowitej liczby streamów lub obserwujących, nie mogą kłamać. Jesteśmy dumni, że zbudowaliśmy przestrzeń, gdzie użytkownicy Spotify odkrywają tak zróżnicowane i barwne młode, lokalne talenty. Miło jest również słyszeć, że partnerzy branżowi śledzą naszą playlistę w poszukiwaniu potencjalnych artystów, którzy mogliby wystąpić podczas przyszłych showcase’ów"
– mówi Mateusz Smółka, Music Team Lead w Spotify Polska.
Sprawdź playlistę Fresh Finds Polska i odkryj niezależnych polskich artystów, zanim zrobią to inni.
O Spotify:
Misją Spotify jest uwolnienie potencjału ludzkiej kreatywności poprzez umożliwianie milionom twórców utrzymywania się ze sztuki, a miliardom fanów czerpania z niej radości i inspiracji. W 2008 roku, w momencie uruchomienia platformy, Spotify na zawsze zrewolucjonizowało sposób, w jaki słuchamy muzyki. Obecnie, więcej słuchaczy niż kiedykolwiek może odkrywać, zarządzać i cieszyć się ponad 100 milionami utworów, 5 milionami podcastów i 350 000 audiobooków na Spotify. Jesteśmy najpopularniejszym na świecie serwisem subskrypcji streamingu audio z ponad 574 milionami użytkowników, w tym 226 milionami subskrybentów na ponad 180 rynkach.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.