Po co architektom social media? Pasjonujące Domopasje z WZ Studio w Domotece
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Czy i jak media społecznościowe mogą pomóc architektom oraz pracowniom architektonicznym? I czy architekt faktycznie powinien tańczyć na TikToku, by przyciągnąć zainteresowanie klientów i wypromować swoje projekty? Na pytanie o to, jak specjaliści z branży architektonicznej, wnętrzarskiej i projektowej mogą budować swój profesjonalny wizerunek dzięki mediom społecznościowym odpowiedziały architektki Ada Skwira i Małgorzata Liebhart z pracowni WZ Studio. Spotkanie i warsztat odbyły się w ramach drugiej odsłony serii Domopasje, autorskiego cyklu wydarzeń Centrum Designu Domoteka.
WZ Studio jest jedną z najbardziej uznanych i rozpoznawalnych polskich pracowni projektowania wnętrz, która ma za sobą lata doświadczenia projektowego oraz dziesiątki zrealizowanych koncepcji. Poza niewątpliwym doświadczeniem projektowym, architektki Ada Skwira i Małgorzata Liebhart, założycielki WZ Studio, mają jeszcze jedno doświadczenie, które niezaprzeczalnie wyróżnia je wśród pozostałych polskich pracowni architektonicznych – doświadczenie budowania eksperckiego wizerunku dzięki profesjonalnej komunikacji w mediach społecznościowych. Architektki zdobyły je poprzez własną, wieloletnią, konsekwentną praktykę i na własnej skórze przekonały się, jakie korzyści mogą przynieść architektom umiejętnie prowadzone media społecznościowe. Dziś podczas cieszących się wielką popularnością szkoleń dzielą się tą wiedzą z innymi architektami.
Nic więc dziwnego, że spotkanie pod tytułem „Jak tworzyć zasięgowe rolki?”, będące drugą odsłoną autorskiego cyklu wydarzeń Centrum Designu Domoteka Domopasje, przyciągnęło tak liczną publiczność. Na spotkanie złożyły się pasjonujące warsztaty połączone z Q&A, których tematyka zdecydowanie wykraczała poza wskazówki dotyczące zasięgowych rolek. Podczas szkolenia Ada Skwira i Małgorzata Liebhart opowiedziały o tym, jak architekci i pracownie architektoniczne mogą dzięki mediom społecznościowym budować swoją markę osobistą, pokazywać swoje projekty odbiorcom oraz profesjonalnie komunikować się z klientami (oraz potencjalnymi klientami). Nie była to jednak tylko teoria, a praktyczne pomysły i zasady poparte własnym doświadczeniem. A jest ono niezaprzeczalne: profile WZ Studio w mediach społecznościowych śledzi prawie 75 tys. osób, w tym prawie 60 tys. na Instagramie, ponad 10 tys. na Facebooku i prawie 2,5 tys. na TikToku. Duet pokazał również, jak skuteczne mogą być ich porady w połączeniu z wartościowym contentem – nagrane przez architektki reelsy pokazujące ofertę Domoteki zdobyły ogromne zasięgi, generując w ciągu kilku dni milion wyświetleń.
Jak przyznały podczas spotkania w Domotece Ada Skwira i Małgorzata Liebhart, w mediach społecznościowych przede wszystkim liczą się jednak nie tyle cyferki, co faktyczna, konsekwentna i kreatywna komunikacja z odbiorcami. Dzielenie się m.in. profesjonalnymi wskazówkami dotyczącym prawidłowego projektowania wnętrz czy rozmaitymi problemami, z jakimi często można spotkać się na placu budowy oraz propozycjami ich rozwiązań – wszystko to pomogło założycielkom WZ Studio podkreślić ekspercki profil pracowni, a także przełożyło się na zainteresowanie ich projektami ze strony mediów, organizatorów branżowych wydarzeń oraz nowych klientów. I odpowiadając na pytanie zadane wyżej – architekt wcale nie musi tańczyć na TikToku, by zdobyć popularność w mediach społecznościowych (choć jak najbardziej może, jeśli ma na to ochotę!). Przede wszystkim jednak liczą się autentyczność oraz kreatywne, przyciągające zainteresowanie i merytoryczne treści. W połączeniu z konsekwencją i śledzeniem aktualnych trendów – nie tylko wnętrzarskich, ale też socialmediowych – są one kluczem do sukcesu. I jeszcze jedna zasada: „do not post and ghost”, czyli nigdy nie pozostawiaj pytań odbiorców bez odpowiedzi!
Scenografią dla szkolenia WZ Studio była nastrojowa przestrzeń salonu Primavera Furniture, wypełniona komfortowymi meblami tapicerowanymi polskiego producenta.
Domopasje to nowy, autorski cykl wydarzeń Centrum Designu Domoteka w Warszawie. Gościem spotkania inaugurującego cykl była znana projektantka biżuterii, Anna Orska. Ostatnie spotkanie było okazją do poznania historii założycielek pracowni WZ Studio, architektek Ady Skwiry i Małgorzaty Liebhart. Podczas każdego ze spotkań przedstawiane są najbardziej inspirujące postaci z branży architektonicznej, wnętrzarskiej i projektowej. Spotkaniom tym towarzyszą też kameralne rozmowy w otoczeniu najwyższej jakości designu.
Organizatorem wydarzenia jest Centrum Designu Domoteka w Warszawie i OKK! PR.
Po informacje na temat przyszłych spotkań z serii Domopasje zapraszamy na www.domoteka.pl
Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany designowi. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą. Właścicielem Domoteki oraz parków handlowych HOMEPARK jest fundusz Pradera European Retail Parks, który należy do Pradery – wiodącego na rynku specjalistycznym funduszu zarządzającego aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3,4 miliarda euro zawiera ponad 59 centrów i parków handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji, Turcji oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich posiadających łącznie 2,500 sklepów. (www.pradera.com). Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland. Za komercjalizację odpowiada Cushman & Wakefield.
![Konkurs Simon Living Places pod auspicjami Fundacji Miesa van der Rohe Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_2069339694,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Konkurs Simon Living Places pod auspicjami Fundacji Miesa van der Rohe
![Megaporcja inspiracji z katalogiem Galerii Wnętrz DOMAR](/files/_uploaded/glownekonf_1598407526,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Megaporcja inspiracji z katalogiem Galerii Wnętrz DOMAR
![Wakacyjny kącik do pracy](/files/_uploaded/glownekonf_289445394,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wakacyjny kącik do pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Gwiazdy
![](/files/1922771799/poplawska-boks-plany-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Aleksandra Popławska: Pomysł na trenowanie boksu zrodził się u mnie z fascynacji Sashą Sidorenko. Dyscyplina ta wymaga skupienia, a właśnie tego mi na co dzień brakuje
Aktorka zaznacza, że trenuje boks, bo pozwala jej nauczyć się trzeźwo myśleć, analizować i szybko podejmować decyzje. Z uprawiania tej dyscypliny czerpie sporą przyjemność, zwłaszcza że robi to pod okiem mistrzyni – Sashy Sidorenko. Aleksandra Popławska podkreśla, że dla niej nie tyle liczy się zwycięstwo na ringu, ile taktyka gry, jaką przyjmuje się wobec przeciwnika.
Konsument
Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji
![](/files/1922771799/wojtasik-regulacje-2-foto,w_133,r_png,_small.png)
– Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.
Teatr
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
![](/files/1922771799/czule-slowka-aktorzy,w_133,r_png,_small.png)
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.