Po co architektom social media? Pasjonujące Domopasje z WZ Studio w Domotece
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Czy i jak media społecznościowe mogą pomóc architektom oraz pracowniom architektonicznym? I czy architekt faktycznie powinien tańczyć na TikToku, by przyciągnąć zainteresowanie klientów i wypromować swoje projekty? Na pytanie o to, jak specjaliści z branży architektonicznej, wnętrzarskiej i projektowej mogą budować swój profesjonalny wizerunek dzięki mediom społecznościowym odpowiedziały architektki Ada Skwira i Małgorzata Liebhart z pracowni WZ Studio. Spotkanie i warsztat odbyły się w ramach drugiej odsłony serii Domopasje, autorskiego cyklu wydarzeń Centrum Designu Domoteka.
WZ Studio jest jedną z najbardziej uznanych i rozpoznawalnych polskich pracowni projektowania wnętrz, która ma za sobą lata doświadczenia projektowego oraz dziesiątki zrealizowanych koncepcji. Poza niewątpliwym doświadczeniem projektowym, architektki Ada Skwira i Małgorzata Liebhart, założycielki WZ Studio, mają jeszcze jedno doświadczenie, które niezaprzeczalnie wyróżnia je wśród pozostałych polskich pracowni architektonicznych – doświadczenie budowania eksperckiego wizerunku dzięki profesjonalnej komunikacji w mediach społecznościowych. Architektki zdobyły je poprzez własną, wieloletnią, konsekwentną praktykę i na własnej skórze przekonały się, jakie korzyści mogą przynieść architektom umiejętnie prowadzone media społecznościowe. Dziś podczas cieszących się wielką popularnością szkoleń dzielą się tą wiedzą z innymi architektami.
Nic więc dziwnego, że spotkanie pod tytułem „Jak tworzyć zasięgowe rolki?”, będące drugą odsłoną autorskiego cyklu wydarzeń Centrum Designu Domoteka Domopasje, przyciągnęło tak liczną publiczność. Na spotkanie złożyły się pasjonujące warsztaty połączone z Q&A, których tematyka zdecydowanie wykraczała poza wskazówki dotyczące zasięgowych rolek. Podczas szkolenia Ada Skwira i Małgorzata Liebhart opowiedziały o tym, jak architekci i pracownie architektoniczne mogą dzięki mediom społecznościowym budować swoją markę osobistą, pokazywać swoje projekty odbiorcom oraz profesjonalnie komunikować się z klientami (oraz potencjalnymi klientami). Nie była to jednak tylko teoria, a praktyczne pomysły i zasady poparte własnym doświadczeniem. A jest ono niezaprzeczalne: profile WZ Studio w mediach społecznościowych śledzi prawie 75 tys. osób, w tym prawie 60 tys. na Instagramie, ponad 10 tys. na Facebooku i prawie 2,5 tys. na TikToku. Duet pokazał również, jak skuteczne mogą być ich porady w połączeniu z wartościowym contentem – nagrane przez architektki reelsy pokazujące ofertę Domoteki zdobyły ogromne zasięgi, generując w ciągu kilku dni milion wyświetleń.
Jak przyznały podczas spotkania w Domotece Ada Skwira i Małgorzata Liebhart, w mediach społecznościowych przede wszystkim liczą się jednak nie tyle cyferki, co faktyczna, konsekwentna i kreatywna komunikacja z odbiorcami. Dzielenie się m.in. profesjonalnymi wskazówkami dotyczącym prawidłowego projektowania wnętrz czy rozmaitymi problemami, z jakimi często można spotkać się na placu budowy oraz propozycjami ich rozwiązań – wszystko to pomogło założycielkom WZ Studio podkreślić ekspercki profil pracowni, a także przełożyło się na zainteresowanie ich projektami ze strony mediów, organizatorów branżowych wydarzeń oraz nowych klientów. I odpowiadając na pytanie zadane wyżej – architekt wcale nie musi tańczyć na TikToku, by zdobyć popularność w mediach społecznościowych (choć jak najbardziej może, jeśli ma na to ochotę!). Przede wszystkim jednak liczą się autentyczność oraz kreatywne, przyciągające zainteresowanie i merytoryczne treści. W połączeniu z konsekwencją i śledzeniem aktualnych trendów – nie tylko wnętrzarskich, ale też socialmediowych – są one kluczem do sukcesu. I jeszcze jedna zasada: „do not post and ghost”, czyli nigdy nie pozostawiaj pytań odbiorców bez odpowiedzi!
Scenografią dla szkolenia WZ Studio była nastrojowa przestrzeń salonu Primavera Furniture, wypełniona komfortowymi meblami tapicerowanymi polskiego producenta.
Domopasje to nowy, autorski cykl wydarzeń Centrum Designu Domoteka w Warszawie. Gościem spotkania inaugurującego cykl była znana projektantka biżuterii, Anna Orska. Ostatnie spotkanie było okazją do poznania historii założycielek pracowni WZ Studio, architektek Ady Skwiry i Małgorzaty Liebhart. Podczas każdego ze spotkań przedstawiane są najbardziej inspirujące postaci z branży architektonicznej, wnętrzarskiej i projektowej. Spotkaniom tym towarzyszą też kameralne rozmowy w otoczeniu najwyższej jakości designu.
Organizatorem wydarzenia jest Centrum Designu Domoteka w Warszawie i OKK! PR.
Po informacje na temat przyszłych spotkań z serii Domopasje zapraszamy na www.domoteka.pl
Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany designowi. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą. Właścicielem Domoteki oraz parków handlowych HOMEPARK jest fundusz Pradera European Retail Parks, który należy do Pradery – wiodącego na rynku specjalistycznym funduszu zarządzającego aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3,4 miliarda euro zawiera ponad 59 centrów i parków handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji, Turcji oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich posiadających łącznie 2,500 sklepów. (www.pradera.com). Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland. Za komercjalizację odpowiada Cushman & Wakefield.

ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Kiedyś niepotrzebnie uwierzyłam, że nie umiem śpiewać. Teraz już wiem, że to była nieprawda
Tancerka cieszy się, że wreszcie dała się namówić do udziału w programie „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, bo podczas nagrań przekonała się, że stać ją na więcej, niż myślała. Znalazła w sobie odwagę do tego, by przełamać pewne swoje wewnętrzne blokady, i teraz jest dumna z tego, co udało jej się osiągnąć. Wcześniej Edyta Herbuś bała się przede wszystkim tego, że nie poradzi sobie wokalnie. Teraz dzięki odpowiednim warsztatom staje już na scenie dużo pewniejsza siebie.
Handel
Polscy naukowcy pracują nad materiałami budowlanymi z roślin. Szerokie zastosowanie mogą mieć przede wszystkim konopie

W związku ze zmianami klimatycznymi i kurczącymi się zasobami naturalnymi naukowcy szukają nowoczesnych, odnawialnych materiałów budowlanych. Przyszłość budownictwa może należeć do roślin jednorocznych – przede wszystkim słomy i konopi. Naukowcy z Wydziału Leśnego i Technologii Drewna z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu pracują nad materiałami roślinnymi, które mogą zastąpić tradycyjne surowce.
Podróże
Tomasz Jacyków: Nie lubię uczestniczyć w wakacyjnym obłędzie migracji ludzi. Unikam jak ognia tego, na co inni czekają cały rok

Stylista zaznacza, że nieco na przekór w wakacje dużo pracuje, a po nich, kiedy kurorty świecą już pustkami, on odpoczywa. W tym roku jednak ze względu na nadmiar obowiązków zawodowych i nawiązanie współpracy z branżą filmową pod znakiem zapytania staje jego urlop, który planował na przełomie września i października.