Komunikaty PR

Po pierwsze: człowiek

2021-06-29  |  15:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

 

Magdalena Federowicz-Boule, architekt, prezes i dyrektor kreatywna pracowni Tremend, wielokrotnie nagradzanej w międzynarodowych konkursach na przebudowy hoteli m.in. w Paryżu, w Budapeszcie czy na Ukrainie jest jednym z jurorów 23. edycji konkursu KOŁO „Projekt Łazienki 2021”. W krótkiej rozmowie opowiada, co jest dla niej ważne w zawodzie architekta oraz w projektowaniu.

Architektura zaangażowana społecznie. Czy projektując, można odmienić czyjeś życie na lepsze?

Architektura powinna podążać za stylem życia człowieka, a co za tym idzie, spełniać jego oczekiwania. Jeśli projektując nowe obiekty myślimy o ludziach, odpowiadamy na ich potrzeby, dopasowujemy rozwiązania do wymagań – zmieniamy ich życie na lepsze. Człowiek szuka tego, co jest mu bliskie, z czym się dobrze czuje, co wywołuje u niego wrażenie komfortu.

Jakie według Pani trzeba mieć umiejętności i cechy charakteru, żeby zostać dobrym architektem i osiągnąć sukces w branży?

Przede wszystkim trzeba umieć słuchać i być doskonałym obserwatorem – przyglądać się ludziom, trendom w życiu, rozpoznawać potrzeby użytkowników. Trzeba pamiętać o tym, że tworzymy dla ludzi.

Jakie rozwiązania warto wprowadzać, aby realizacje były przyjazne dla środowiska?

Wszystkie rozwiązania technologiczne, które sprawiają, że budynki są pasywne, czyli mające na celu zminimalizowanie zużycia energii w czasie eksploatacji, takie jak panele fotowolotaiczne, pompy ciepła, ściany kumulujące energię, odzyski ciepła itp. Warto pamiętać także o skali obiektów, planie względem stron świata, poszanowaniu krajobrazu.

Dlaczego warto próbować swoich sił w konkursach?

Konkursy to oczywiście przygoda, która daje szansę na wygraną, spełnienie marzeń i ambicji. Ale to też nauka – dzięki udziałowi w konkursach mamy szanse zobaczyć, jak myślą inni, jak analizują przestrzeń wokół siebie, jakie rozwiązania stosują. To może być bardzo pouczające i motywujące do dalszego rozwoju.

Na co zwraca Pani uwagę jako juror w konkursach architektonicznych, takich jak „Projekt Łazienki 2021” organizowany przez firmę Geberit?

Poza zgodnością pracy z obowiązującym regulaminem i spełnieniem wszystkich wytycznych konkursowych, zwracam uwagę na relację danej koncepcji z otoczeniem oraz akcept funkcjonalny – dostępność dla różnych grup użytkowników – dzieci, dorosłych, osób z niepełnosprawnościami, osób starszych itp. Istotne dla mnie jest także zastosowanie ekologicznych rozwiązań.

***

Konkurs KOŁO „Projekt Łazienki 2021” organizowany przez firmę Geberit budzi ogromne zainteresowanie wśród początkujących architektów i studentów architektury, których zadaniem jest stworzenie projektu toalety publicznej. Partnerem tegorocznej edycji został Tatrzański Park Narodowy, który na miejsce projektu wybrał Dolinę Chochołowską.

Konkurs zwraca uwagę na deficyt toalet publicznych w Polsce oraz na często pozostawiające wiele do życzenia warunki panujące w ogólnodostępnych ubikacjach. Przez ponad dwadzieścia lat, dzięki organizatorowi, partnerom, a także autorom najciekawszych zgłoszeń powstały nowoczesne, funkcjonalne i estetyczne toalety w wielu miejscach w Polsce.

Laureatów 23. edycji wyłoni znakomite jury, w którego gronie zasiadają eksperci z branży projektowej. Pula nagród wynosi ponad 50 tys. złotych. Termin przesyłania zgłoszeń 11.10.2021.

Wszelkie informacje, wytyczne projektowe, harmonogram oraz regulamin są dostępne na stronie  https://konkurskolo.pl/

Partnerzy:

Tatrzański Park Narodowy, SARP, Instytut Wzornictwa Przemysłowego

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.