Komunikaty PR

Pod Warszawą przybyło 600 nowych drzew tlenowych

2020-06-26  |  12:30
Biuro prasowe

Ostatnio coraz głośniej o takich ekologicznych inicjatywach. Ciekawym przykładem jest Wiedeń, który w poprzednim miesiącu ogłosił, że zrywa asfalt z jednej z ulic, gdzie będzie tworzył park oraz dalej walczył z tzw. „wyspami ciepła”. Akcje sadzenia drzew pojawiają się również w naszym kraju. W marcu i kwietniu tego roku, leśnicy ze Szczecina zasadzili 40 000 000 nowych drzew. Gdyby te drzewka wysadzić na równiku, w odstępach 1 metrowych, to starczyłoby ich na obsadzenie dookoła całej Ziemi.
 
Warto przypomnieć, że jedno drzewo pochłania rocznie 6–7 kg CO2, a jeden hektar lasu równoważy roczną emisję spalin czterech samochodów osobowych. Dlatego szczególnie ciekawą odmianą są tzw. drzewa tlenowe, które pochłaniają 10 razy więcej CO2 oraz produkują 10x więcej tlenu niż inne drzewa liściaste. To także drzewa o bardzo szybkim przyroście i dużych liściach. Taka „sadzonka” po 6 latach osiąga wysokość 16 metrów, ma średnicę pnia ok. 35 cm.

W podwarszawskim Ożarowie Mazowieckim właśnie zasadzono ponad 620 takich drzew na powierzchni jednego hektara. Pracownicy firmy Brita Polska wspólnie sadzili drzewa na nieużywanym terenie w pobliżu swojej firmy. Według przeprowadzonej kalkulacji hektar plantacji drzew tlenowych zredukuje 111 ton CO2, a także potencjalnie może ochronić przed wycinką 4 hektary rodzimych drzew. Ta akcja to nie tylko lokalny projekt pro-ekologiczny. Jest to również działanie integrujące zespół wokół spraw istotnych dla najbliższego środowiska. To nie jest też koniec inicjatyw, ponieważ w planach pojawia się również zamiana klasycznych trawników wokół firmy na łąki kwietne. Tego typu rozwiązanie to szereg zalet, m.in. łagodzenie skutków suszy, wspomaganie retencji wody, zwiększenie bioróżnorodności czy redukcja zanieczyszczeń powietrza. Dzięki temu ma powstać naturalne schronienie i miejsce pozyskania pożywienia dla wielu owadów np. pszczół i trzmieli.
       
– To akcja dla nas, dla naszych sąsiadów i dla planety. Doskonale wiemy, że aby dokonać wielkich zmian, trzeba zacząć od małych kroków. Dziś mieliśmy wolny hektar ziemi i sadzonki drzew fantastycznych właściwościach, więc wzięliśmy sprawy w swoje ręce. Jutro to może być inna firma z naszego otoczenia lub kraju. Wspólnie możemy osiągnąć wiele, pomóc sobie i pomóc środowisku. Gorąco do tego zachęcamy – mówi Tomasz Zawora, Dyrektor Zarządzający Brita Polska. –  Tematy ekologiczne są nam bliskie od lat, nie tylko teraz, gdy to stało się modne. Specjalizujemy się w filtracji wody i sprzedaży wkładów filtracyjnych, promujemy ograniczanie plastiku. W najbliższych tygodniach chcemy wykonać kolejny krok i rozpocząć zbieranie zużytych filtrów w celach recyclingowych – dodaje.
 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.