Komunikaty PR

1200 kandydatów z całego świata aplikowało na stanowisko World Travel Hackera

2023-06-27  |  14:00
Biuro prasowe

Kiwi.com, firma travel-tech, właśnie zakończyła rekrutację na stanowisko World Travela Hackera, czyli osoby, która z wybranym przez siebie kompanem przez 4 tygodnie wakacji będzie podróżować po świecie. Liczba aplikacji, które spłynęły potwierdziła, że World Travel Hacker to wymarzona praca, tym bardziej, że dwuosobowa drużyna otrzymuje na ten cel budżet w wysokości 10 000 EUR. Ogłoszenie Kiwi.com przykuło uwagę w sumie około 1200 kandydatów, w tym około 900 z Europy, z 73 krajów i 475 miast i miasteczek. Polska była drugim najpopularniejszym krajem tuż po Wielkiej Brytanii, z którego napłynęło najwięcej zgłoszeń. Spośród nadesłanych aplikacji wyłoniono 7 duetów: z Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Grecji i Wielkiej Brytanii. Z Polski w rolę World Travel Hackera wcieli się 25-letni Cezary, mówiący w 8 językach!

 

Znamy zwycięzcę z Polski!

W Polsce, ogłoszenie największym zainteresowaniem cieszyło się wśród mieszkańców Warszawy, Wrocławia i Bydgoszczy[1]. Lista przykładowych kandydatów, którzy zgłosili się do udziału jest dostępna tutaj.  Kiwi.com przedstawia zwycięzcę - 25-letniego Cezarego, który jest zapalonym podróżnikiem, dzielącym się z ludźmi pomocnymi travel hackami, dotyczącymi taniego podróżowania.

 

Mam 25 lat i podróże to całe moje życie. Od 15 roku życia podróżuję po świecie z niskim budżetem i na własną rękę. Z kolegą przejechaliśmy całe Bałkany tylko autostopem jako wyzwanie, jechaliśmy dwa miesiące i udało się (to było szaleństwo)! Jestem gotowy na wszystkie wyzwania, które wymyślisz, mogę skoczyć z mostu do rzeki, spać na świeżym powietrzu, uciec przed niedźwiedziami na Alasce i zrobić z tego świetny content. Mówię w 8 językach, polskim, angielskim, słowackim, czeskim, chorwackim, serbskim, litewskim i rosyjskim, to może się przydać! - mówi 25-letni Cezary. - Moim kompanem podróży będzie moja ukochana druga połówka Kat, która pochodzi ze Słowacji, a poznaliśmy się w naszym drugim domu, w Chorwacji. Wiem, że mogę na nią liczyć w każdej sytuacji, jest gotowa zrobić ze mną wszystkie szalone rzeczy i śmiać się przy tym, zawsze jest pozytywnie nastawiona i nigdy nie narzeka. Wspólnie prowadzimy naszego Instagrama, na którym pokazujemy jak tanio podróżować i gdzie szukać pięknych miejsc. Aby nasze życie i podróże były bardziej kolorowe, co pół roku robimy listę szalonych rzeczy, które chcemy zrobić i myślę, że to piękne. Poza tym lubi biwakować i spać w namiocie - kobieta marzeń.

 

Tylko w duecie

W ciągu czterech tygodni zwycięska siódemka i ich towarzysze podróży zmierzą się z zadaniami i wyzwaniami związanymi z podróżowaniem, przygotowanymi przez Kiwi.com we współpracy z Visa, światowym liderem w dziedzinie płatności cyfrowych. Wybrani kandydaci będą potrzebować umiejętności filmowania, fotografowania oraz dokumentowania i relacjonowania swoich przygód oraz najlepszych travel hacków w mediach społecznościowych. Wszystko, co uda im się zaoszczędzić z otrzymanego budżetu w wysokości 10 000 EUR po ukończeniu wszystkich wyzwań, trafi do ich kieszeni. 

Jak podaje Kiwi.com aplikanci do udziału najczęściej chcieli zaprosić najlepszego przyjaciela - aż 64%, co piąty kandydat chłopaka/dziewczynę, a 12% kandydatów w tej roli widziało swoje rodzeństwo. Jedna z wyłonionych kandydatek, z Czech, udział w projekcie zaoferowała swojej mamie. 

 

O jakie wyzwania chodzi?

Wyłonieni kandydaci, pełniąc rolę World Travel Hackera, będą musieli stawić czoła wielu wyzwaniom, takim jak podróżowanie w oparciu o rezerwację kilku najtańszych lotów do dowolnego miejsca znalezionego w aplikacji Kiwi.com; znalezienie planu podróży z 24-godzinnym postojem w przypadkowym/dowolnym mieście i udział w jak największej liczbie lokalnych atrakcji, czy podróżowanie przez wiele dni jedynie z bagażem podręcznym, korzystając ze sprytnych hacków dotyczących pakowania.

 

Najnowsze badania pokazują, że bycie influencerem lub youtuberem jest jednym z wymarzonych zawodów wśród młodych ludzi, zwłaszcza z pokolenia Z. Według badania
z 2019 r. bycie influencerem w mediach społecznościowych (17%) i youtuberem (14%) były najczęstszym drugim i trzecim wyborem kariery zawodowej wśród mieszkańców Wielkiej Brytanii. Wyniki badań opartych na danych z zapytań Google wykazały, że bycie YouTuberem i Influencerem należy do 10 najbardziej pożądanych zawodów na świecie. W niektórych krajach, w tym w Czechach, Słowacji i Hiszpanii, są to zawody najczęściej poszukiwane. Polscy nastolatkowie nie odbiegają od globalnych trendów - marzą o karierze tiktokera, youtubera czy influencera.

 

Praca i podróżowanie

Łączenie pracy z podróżami to trend, który szybko zyskał na popularności. Ankieta konsumencka przeprowadzona w krajach Europie Środkowej* w tym w Polsce,  na zlecenie Kiwi.com wykazała, że dwóch na trzech respondentów uważa, że jednoczesne podróżowanie i praca miałyby pozytywny wpływ na ich zdrowie psychiczne. 38,6% stwierdziło, że odkrywanie nowego miejsca pomaga im uwolnić się od stresu i sprawia, że są szczęśliwsi, co pozytywnie wpływa na ich pracę, a 30,3% odpowiedziało, że podróżowanie otwiera nowe perspektywy, dostarcza bodźców i inspiracji do działania.

 

*Dane zostały zebrane między 14 a 24 października 2022 r. w ramach badania przeprowadzonego przez STEM/MARK dla Kiwi.com. Grupę docelową stanowią osoby w wieku 18 - 59 lat, które w ciągu ostatnich 6 lat co najmniej dwukrotnie były na wakacjach za granicą, z Rumunii (n=1010), Czech (n=1012), Słowacji (n=1008), Węgry (n=1014), Polska (n=1010). Stosowaną metodą jest wywiad wspomagany komputerowo (CAWI).

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

 


[1] Dane pochodzą z portalu pracy Rocketjobs.pl, jednego z tych, na którym ogłoszenie zostało opublikowane

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.