1200 kandydatów z całego świata aplikowało na stanowisko World Travel Hackera
Kiwi.com, firma travel-tech, właśnie zakończyła rekrutację na stanowisko World Travela Hackera, czyli osoby, która z wybranym przez siebie kompanem przez 4 tygodnie wakacji będzie podróżować po świecie. Liczba aplikacji, które spłynęły potwierdziła, że World Travel Hacker to wymarzona praca, tym bardziej, że dwuosobowa drużyna otrzymuje na ten cel budżet w wysokości 10 000 EUR. Ogłoszenie Kiwi.com przykuło uwagę w sumie około 1200 kandydatów, w tym około 900 z Europy, z 73 krajów i 475 miast i miasteczek. Polska była drugim najpopularniejszym krajem tuż po Wielkiej Brytanii, z którego napłynęło najwięcej zgłoszeń. Spośród nadesłanych aplikacji wyłoniono 7 duetów: z Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Grecji i Wielkiej Brytanii. Z Polski w rolę World Travel Hackera wcieli się 25-letni Cezary, mówiący w 8 językach!
Znamy zwycięzcę z Polski!
W Polsce, ogłoszenie największym zainteresowaniem cieszyło się wśród mieszkańców Warszawy, Wrocławia i Bydgoszczy[1]. Lista przykładowych kandydatów, którzy zgłosili się do udziału jest dostępna tutaj. Kiwi.com przedstawia zwycięzcę - 25-letniego Cezarego, który jest zapalonym podróżnikiem, dzielącym się z ludźmi pomocnymi travel hackami, dotyczącymi taniego podróżowania.
Mam 25 lat i podróże to całe moje życie. Od 15 roku życia podróżuję po świecie z niskim budżetem i na własną rękę. Z kolegą przejechaliśmy całe Bałkany tylko autostopem jako wyzwanie, jechaliśmy dwa miesiące i udało się (to było szaleństwo)! Jestem gotowy na wszystkie wyzwania, które wymyślisz, mogę skoczyć z mostu do rzeki, spać na świeżym powietrzu, uciec przed niedźwiedziami na Alasce i zrobić z tego świetny content. Mówię w 8 językach, polskim, angielskim, słowackim, czeskim, chorwackim, serbskim, litewskim i rosyjskim, to może się przydać! - mówi 25-letni Cezary. - Moim kompanem podróży będzie moja ukochana druga połówka Kat, która pochodzi ze Słowacji, a poznaliśmy się w naszym drugim domu, w Chorwacji. Wiem, że mogę na nią liczyć w każdej sytuacji, jest gotowa zrobić ze mną wszystkie szalone rzeczy i śmiać się przy tym, zawsze jest pozytywnie nastawiona i nigdy nie narzeka. Wspólnie prowadzimy naszego Instagrama, na którym pokazujemy jak tanio podróżować i gdzie szukać pięknych miejsc. Aby nasze życie i podróże były bardziej kolorowe, co pół roku robimy listę szalonych rzeczy, które chcemy zrobić i myślę, że to piękne. Poza tym lubi biwakować i spać w namiocie - kobieta marzeń.
Tylko w duecie
W ciągu czterech tygodni zwycięska siódemka i ich towarzysze podróży zmierzą się z zadaniami i wyzwaniami związanymi z podróżowaniem, przygotowanymi przez Kiwi.com we współpracy z Visa, światowym liderem w dziedzinie płatności cyfrowych. Wybrani kandydaci będą potrzebować umiejętności filmowania, fotografowania oraz dokumentowania i relacjonowania swoich przygód oraz najlepszych travel hacków w mediach społecznościowych. Wszystko, co uda im się zaoszczędzić z otrzymanego budżetu w wysokości 10 000 EUR po ukończeniu wszystkich wyzwań, trafi do ich kieszeni.
Jak podaje Kiwi.com aplikanci do udziału najczęściej chcieli zaprosić najlepszego przyjaciela - aż 64%, co piąty kandydat chłopaka/dziewczynę, a 12% kandydatów w tej roli widziało swoje rodzeństwo. Jedna z wyłonionych kandydatek, z Czech, udział w projekcie zaoferowała swojej mamie.
O jakie wyzwania chodzi?
Wyłonieni kandydaci, pełniąc rolę World Travel Hackera, będą musieli stawić czoła wielu wyzwaniom, takim jak podróżowanie w oparciu o rezerwację kilku najtańszych lotów do dowolnego miejsca znalezionego w aplikacji Kiwi.com; znalezienie planu podróży z 24-godzinnym postojem w przypadkowym/dowolnym mieście i udział w jak największej liczbie lokalnych atrakcji, czy podróżowanie przez wiele dni jedynie z bagażem podręcznym, korzystając ze sprytnych hacków dotyczących pakowania.
Najnowsze badania pokazują, że bycie influencerem lub youtuberem jest jednym z wymarzonych zawodów wśród młodych ludzi, zwłaszcza z pokolenia Z. Według badania
z 2019 r. bycie influencerem w mediach społecznościowych (17%) i youtuberem (14%) były najczęstszym drugim i trzecim wyborem kariery zawodowej wśród mieszkańców Wielkiej Brytanii. Wyniki badań opartych na danych z zapytań Google wykazały, że bycie YouTuberem i Influencerem należy do 10 najbardziej pożądanych zawodów na świecie. W niektórych krajach, w tym w Czechach, Słowacji i Hiszpanii, są to zawody najczęściej poszukiwane. Polscy nastolatkowie nie odbiegają od globalnych trendów - marzą o karierze tiktokera, youtubera czy influencera.
Praca i podróżowanie
Łączenie pracy z podróżami to trend, który szybko zyskał na popularności. Ankieta konsumencka przeprowadzona w krajach Europie Środkowej* w tym w Polsce, na zlecenie Kiwi.com wykazała, że dwóch na trzech respondentów uważa, że jednoczesne podróżowanie i praca miałyby pozytywny wpływ na ich zdrowie psychiczne. 38,6% stwierdziło, że odkrywanie nowego miejsca pomaga im uwolnić się od stresu i sprawia, że są szczęśliwsi, co pozytywnie wpływa na ich pracę, a 30,3% odpowiedziało, że podróżowanie otwiera nowe perspektywy, dostarcza bodźców i inspiracji do działania.
*Dane zostały zebrane między 14 a 24 października 2022 r. w ramach badania przeprowadzonego przez STEM/MARK dla Kiwi.com. Grupę docelową stanowią osoby w wieku 18 - 59 lat, które w ciągu ostatnich 6 lat co najmniej dwukrotnie były na wakacjach za granicą, z Rumunii (n=1010), Czech (n=1012), Słowacji (n=1008), Węgry (n=1014), Polska (n=1010). Stosowaną metodą jest wywiad wspomagany komputerowo (CAWI).
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.
[1] Dane pochodzą z portalu pracy Rocketjobs.pl, jednego z tych, na którym ogłoszenie zostało opublikowane

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.