Komunikaty PR

1200 kandydatów z całego świata aplikowało na stanowisko World Travel Hackera

2023-06-27  |  14:00
Biuro prasowe

Kiwi.com, firma travel-tech, właśnie zakończyła rekrutację na stanowisko World Travela Hackera, czyli osoby, która z wybranym przez siebie kompanem przez 4 tygodnie wakacji będzie podróżować po świecie. Liczba aplikacji, które spłynęły potwierdziła, że World Travel Hacker to wymarzona praca, tym bardziej, że dwuosobowa drużyna otrzymuje na ten cel budżet w wysokości 10 000 EUR. Ogłoszenie Kiwi.com przykuło uwagę w sumie około 1200 kandydatów, w tym około 900 z Europy, z 73 krajów i 475 miast i miasteczek. Polska była drugim najpopularniejszym krajem tuż po Wielkiej Brytanii, z którego napłynęło najwięcej zgłoszeń. Spośród nadesłanych aplikacji wyłoniono 7 duetów: z Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Grecji i Wielkiej Brytanii. Z Polski w rolę World Travel Hackera wcieli się 25-letni Cezary, mówiący w 8 językach!

 

Znamy zwycięzcę z Polski!

W Polsce, ogłoszenie największym zainteresowaniem cieszyło się wśród mieszkańców Warszawy, Wrocławia i Bydgoszczy[1]. Lista przykładowych kandydatów, którzy zgłosili się do udziału jest dostępna tutaj.  Kiwi.com przedstawia zwycięzcę - 25-letniego Cezarego, który jest zapalonym podróżnikiem, dzielącym się z ludźmi pomocnymi travel hackami, dotyczącymi taniego podróżowania.

 

Mam 25 lat i podróże to całe moje życie. Od 15 roku życia podróżuję po świecie z niskim budżetem i na własną rękę. Z kolegą przejechaliśmy całe Bałkany tylko autostopem jako wyzwanie, jechaliśmy dwa miesiące i udało się (to było szaleństwo)! Jestem gotowy na wszystkie wyzwania, które wymyślisz, mogę skoczyć z mostu do rzeki, spać na świeżym powietrzu, uciec przed niedźwiedziami na Alasce i zrobić z tego świetny content. Mówię w 8 językach, polskim, angielskim, słowackim, czeskim, chorwackim, serbskim, litewskim i rosyjskim, to może się przydać! - mówi 25-letni Cezary. - Moim kompanem podróży będzie moja ukochana druga połówka Kat, która pochodzi ze Słowacji, a poznaliśmy się w naszym drugim domu, w Chorwacji. Wiem, że mogę na nią liczyć w każdej sytuacji, jest gotowa zrobić ze mną wszystkie szalone rzeczy i śmiać się przy tym, zawsze jest pozytywnie nastawiona i nigdy nie narzeka. Wspólnie prowadzimy naszego Instagrama, na którym pokazujemy jak tanio podróżować i gdzie szukać pięknych miejsc. Aby nasze życie i podróże były bardziej kolorowe, co pół roku robimy listę szalonych rzeczy, które chcemy zrobić i myślę, że to piękne. Poza tym lubi biwakować i spać w namiocie - kobieta marzeń.

 

Tylko w duecie

W ciągu czterech tygodni zwycięska siódemka i ich towarzysze podróży zmierzą się z zadaniami i wyzwaniami związanymi z podróżowaniem, przygotowanymi przez Kiwi.com we współpracy z Visa, światowym liderem w dziedzinie płatności cyfrowych. Wybrani kandydaci będą potrzebować umiejętności filmowania, fotografowania oraz dokumentowania i relacjonowania swoich przygód oraz najlepszych travel hacków w mediach społecznościowych. Wszystko, co uda im się zaoszczędzić z otrzymanego budżetu w wysokości 10 000 EUR po ukończeniu wszystkich wyzwań, trafi do ich kieszeni. 

Jak podaje Kiwi.com aplikanci do udziału najczęściej chcieli zaprosić najlepszego przyjaciela - aż 64%, co piąty kandydat chłopaka/dziewczynę, a 12% kandydatów w tej roli widziało swoje rodzeństwo. Jedna z wyłonionych kandydatek, z Czech, udział w projekcie zaoferowała swojej mamie. 

 

O jakie wyzwania chodzi?

Wyłonieni kandydaci, pełniąc rolę World Travel Hackera, będą musieli stawić czoła wielu wyzwaniom, takim jak podróżowanie w oparciu o rezerwację kilku najtańszych lotów do dowolnego miejsca znalezionego w aplikacji Kiwi.com; znalezienie planu podróży z 24-godzinnym postojem w przypadkowym/dowolnym mieście i udział w jak największej liczbie lokalnych atrakcji, czy podróżowanie przez wiele dni jedynie z bagażem podręcznym, korzystając ze sprytnych hacków dotyczących pakowania.

 

Najnowsze badania pokazują, że bycie influencerem lub youtuberem jest jednym z wymarzonych zawodów wśród młodych ludzi, zwłaszcza z pokolenia Z. Według badania
z 2019 r. bycie influencerem w mediach społecznościowych (17%) i youtuberem (14%) były najczęstszym drugim i trzecim wyborem kariery zawodowej wśród mieszkańców Wielkiej Brytanii. Wyniki badań opartych na danych z zapytań Google wykazały, że bycie YouTuberem i Influencerem należy do 10 najbardziej pożądanych zawodów na świecie. W niektórych krajach, w tym w Czechach, Słowacji i Hiszpanii, są to zawody najczęściej poszukiwane. Polscy nastolatkowie nie odbiegają od globalnych trendów - marzą o karierze tiktokera, youtubera czy influencera.

 

Praca i podróżowanie

Łączenie pracy z podróżami to trend, który szybko zyskał na popularności. Ankieta konsumencka przeprowadzona w krajach Europie Środkowej* w tym w Polsce,  na zlecenie Kiwi.com wykazała, że dwóch na trzech respondentów uważa, że jednoczesne podróżowanie i praca miałyby pozytywny wpływ na ich zdrowie psychiczne. 38,6% stwierdziło, że odkrywanie nowego miejsca pomaga im uwolnić się od stresu i sprawia, że są szczęśliwsi, co pozytywnie wpływa na ich pracę, a 30,3% odpowiedziało, że podróżowanie otwiera nowe perspektywy, dostarcza bodźców i inspiracji do działania.

 

*Dane zostały zebrane między 14 a 24 października 2022 r. w ramach badania przeprowadzonego przez STEM/MARK dla Kiwi.com. Grupę docelową stanowią osoby w wieku 18 - 59 lat, które w ciągu ostatnich 6 lat co najmniej dwukrotnie były na wakacjach za granicą, z Rumunii (n=1010), Czech (n=1012), Słowacji (n=1008), Węgry (n=1014), Polska (n=1010). Stosowaną metodą jest wywiad wspomagany komputerowo (CAWI).

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

 


[1] Dane pochodzą z portalu pracy Rocketjobs.pl, jednego z tych, na którym ogłoszenie zostało opublikowane

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Termy Karkonosze Resort & Spa – oaza spokoju i równowagi Biuro prasowe
2024-07-22 | 17:00

Termy Karkonosze Resort & Spa – oaza spokoju i równowagi

Kompleks hotelowo-rekreacyjny, Termy Karkonosze Resort & Spa to oaza spokoju i równowagi, skomponowana z dwóch unikatowych stref – kameralnych willi i luksusowego hotelu.
Podróże Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży
2024-07-22 | 12:00

Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży

To nie pierwszy rok, kiedy trend coolcationing jest widoczny wśród podróżujących, w tym m.in z Polski. Jednak rekordowe wysokie temperatury za oknem,
Podróże Elegancka kuchnia na jachcie
2024-07-22 | 08:00

Elegancka kuchnia na jachcie

Współczesne wyposażenie jachtu musi łączyć w sobie elegancję, funkcjonalność, kompaktowość oraz bezpieczeństwo. Każdy element, zarówno na pokładzie, jak i pod nim,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.