2 - tygodniowy urlop w Japonii lub Korei Południowej za mniej niż 6000 zł?
Wraz z nowym otwarciem sezonu podróży do Azji, Kiwi.com przygląda się bliżej krajom, które wielu z nas ma na swojej liście marzeń, Japonii i Korei Południowej. Popularność Korei rośnie, jak wskazuje Kiwi.com, i z 22. miejsca w 2023 r. wskoczyła na 15. miejsce na liście top azjatyckich destynacji, odnotowując w tym roku wzrost zainteresowania wśród podróżnych z Polski o prawie 57%. Ikigai, kaizen czy bushido inspirują ludzi na całym świecie do lepszego i bardziej harmonijnego życia. Z kolei K-pop zdobywa gusta głównie najmłodszych pokoleń, które byłyby gotowe oddać wiele, aby wziąć udział w koncercie ukochanego zespołu z Korei Południowej, nie wspominając o odwiedzeniu kraju, z którego pochodzą. Kiwi.com podpowiada, co zrobić, aby marzenia stały się rzeczywistością, czyli kiedy i jak podróżować, aby podróż była przyjazna dla portfela. Ponadto polscy finaliści tegorocznej globalnej edycji World Travel Hacker, którzy minionego lata wybrali się w podróż życia, m.in. do Korei i Japonii, dysponując bardzo ograniczonym budżetem, obalają mity i przedstawiają gotowe rozwiązanie, jak spędzić w krajach z listy marzeń wymarzone wakacje, dysponując niewielkim budżetem.
Jesień to początek sezonu na podróż po Azji, gdzie pora deszczowa w wielu regionach dobiega końca i zaczyna się lokalne lato. Wśród najczęściej wybieranych kierunków azjatyckich wśród Polaków zwykle plasuje się Tajlandia, Wietnam, Indonezja czy Filipiny. Tej jesieni, wedle analizy Kiwi.com, podróżujący z Polski w pierwszej kolejności postawią na Tajlandię, Filipiny oraz Wietnam. Japonia czy Korea Południowa z roku na rok cieszą się rosnącą popularnością wśród turystów. Analiza rezerwacji dokonanych przez polskich podróżnych na platformie Kiwi.com przed 21 października na podróż w okresie październik-grudzień 2024 r. w porównaniu do tego samego okresu w 2023 r. pokazuje, że Japonia awansowała z 11 pozycji na 9 na liście najpopularniejszych azjatyckich destynacji, z kolei Korea Południowa z miejsca 22 wskoczyła na 15 pozycję, odnotowując niemal 57% wzrost zainteresowania wśród podróżujących w tym roku.
Kiedy najtaniej do Korei?
Jak wskazuje analiza Kiwi.com, popularność Korei na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy wzrosła wśród polskich podróżujących o niemal 57% i awansowała z 22 pozycji na 15 w zestawieniu top najpopularniejszych azjatyckich kierunków. Tej jesieni do Korei Południowej za bilet lotniczy zapłacimy od 2 245 zł.
“Korea Południowa choć pod kątem kulturowym jest z jednej strony bardzo podobna do Japonii, a z drugiej zupełnie różna. Dla wielu Korea, podobnie jak Japonia to kierunki, które zwykle pozostają w sferze fantazji i marzeń, bo z założenia uważa się je za bardzo drogie i nieprzyjazne dla ograniczonego portfela. A to nieprawda! Korea jest znacznie tańsza od Japonii, a ceny porównywalne bądź niższe niż w Polsce, zarówno jeśli chodzi o bazę noclegową, jak i życie na miejscu, w tym jedzenie.” - mówi Michał Hebel, świeżo upieczony absolwent medycyny i przyszły lekarz, niedawny absolwent medycyny i przyszły lekarz, który wraz ze swoją japońską przyjaciółką Yu Nagano został wybrany na World Travel Hackers dla Kiwi.com i przez cztery tygodnie podróżował między innymi po Japonii, Korei Południowej, Nowej Zelandii i Hawajach, dysponując budżetem w wysokości 10 000 euro.
Co warto zobaczyć w Korei?
Oczywiście tętniący życiem Seul i jego nocne życie, tradycje zabytkowego Gyeongju, jak również zapierające dech w piersiach wybrzeża, wyspy i parki narodowe. Korea Południowa podobnie jak pozostałe kraje Azji, słynie z ulicznej kuchni, a smakosze i miłośnicy lokalnej kuchni mogą liczyć na spróbowanie prawdziwego kimchi, bibimbapu i wielu innych delikatesów. Dodatkowo, fani metropolii, a tych jest szczególnie wielu wśród najmłodszych podróżników z generacji Z, jak wskazują badania przeprowadzone dla Kiwi.com*, powinni rozważyć Busan. to 3,5 milionowe miasto położone na południowym wybrzeży Korei Południowej, które słynie z pięknych plaż i świątyń.
Najlepszy czas na podróż do Japonii
Ci, którzy chcieliby odwiedzić oba kraje za jednym razem, powinni rozważyć najpierw odwiedzenie Korei, a z Korei udać się do Japonii, tym bardziej, że to w zasadzie rzut beretem. Ten ruch może znacznie obniżyć ostateczny koszt wakacji. Ceny z Seulu do Tokio ceny są porównywalne do cen na trasach europejskich, zaczynając się od 295 zł, podaje Kiwi.com.
Czy Japonia jest droga? Zasadniczo tak. Czy można spędzić na miejscu 2 tygodnie płacąc za wszystko mniej niż 6 000 zł? Tak, a Kiwi.com podpowiada jak.
“Japonia będzie najdroższa w okresie festiwalu Sakura, który przypada wiosną, zwykle pod koniec kwietnia. Kraj wygląda wtedy oszałamiająco, ponieważ jest to sezon kwitnienia wiśni i przyciąga uwagę turystów z całego świata. Poza obchodami Sakury, do Japonii można dostać się z Polski za około 2 600 zł. Takie oferty nie są rzadkością, jednak warto zrobić to z dużym wyprzedzeniem. Europejska jesień to świetny czas na podróż do Japonii, która będzie również przyjazna dla naszych portfeli.” - mówi Michał Hebel.
- Gdzie najtaniej, gdzie najdrożej?
Koszt zakwaterowania w Japonii zależy od regionu, a ceny potrafią różnić się ekstremalnie. Od np. 65 zł za noc na Fuji, po średnio ponad 340 zł za noc w Fukuoka. Co ciekawe, Tokyo uchodzące za jedno z najdroższych w Japonii miast jest tańsze od Kioto.
- Gdzie się stołować?
Azjatycki street-food cieszy się ogromną popularnością również w Japonii. Za stosunkowo niewielkie pieniądze, dużo mniejsze niż w Polsce - około 20 zł - można zjeść pyszny kilkudaniowy posiłek z napojem. W Japonii, jak relacjonuje finalista Kiwi.com World Travel Hacker, sushi jest około dwa razy droższe niż w Polsce, więc należy się liczyć z pokaźnym wydatkiem, jeśli w trakcie naszej japońskiej wyprawy chcemy się żywić tylko tym.
Ci, którzy planują podróż do Japonii tej jesieni za bilet lotniczy z Warszawy do Tokio zapłacą około 2900 zł w dwie strony, jak podaje Kiwi.com. Warto skorzystać z alertu cenowego, który będzie informował nas o każdej korzystnej dla nas zmianie ceny za bilet.
*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18-37, w dniach 13-18 maja 2024
* foto_Canva
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.
Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!
Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.
Konsument
Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.