Komunikaty PR

2 - tygodniowy urlop w Japonii lub Korei Południowej za mniej niż 6000 zł?

2024-10-24  |  14:00
Biuro prasowe

Wraz z nowym otwarciem sezonu podróży do Azji, Kiwi.com przygląda się bliżej krajom, które wielu z nas ma na swojej liście marzeń, Japonii i Korei Południowej. Popularność Korei rośnie, jak wskazuje Kiwi.com, i z 22. miejsca w 2023 r. wskoczyła na 15. miejsce na liście top azjatyckich destynacji, odnotowując w tym roku wzrost zainteresowania wśród podróżnych z Polski o prawie 57%. Ikigai, kaizen czy bushido inspirują ludzi na całym świecie do lepszego i bardziej harmonijnego życia. Z kolei K-pop zdobywa gusta głównie najmłodszych pokoleń, które byłyby gotowe oddać wiele, aby wziąć udział w koncercie ukochanego zespołu z Korei Południowej, nie wspominając o odwiedzeniu kraju, z którego pochodzą. Kiwi.com podpowiada, co zrobić, aby marzenia stały się rzeczywistością, czyli kiedy i jak podróżować, aby podróż była przyjazna dla portfela. Ponadto polscy finaliści tegorocznej globalnej edycji World Travel Hacker, którzy minionego lata wybrali się w podróż życia, m.in. do Korei i Japonii, dysponując bardzo ograniczonym budżetem, obalają mity i przedstawiają gotowe rozwiązanie, jak spędzić w krajach z listy marzeń wymarzone wakacje, dysponując niewielkim budżetem.

 

Jesień to początek sezonu na podróż po Azji, gdzie pora deszczowa w wielu regionach dobiega końca i zaczyna się lokalne lato. Wśród najczęściej wybieranych kierunków azjatyckich wśród Polaków zwykle plasuje się Tajlandia, Wietnam, Indonezja czy Filipiny. Tej jesieni, wedle analizy Kiwi.com, podróżujący z Polski w pierwszej kolejności postawią na Tajlandię, Filipiny oraz Wietnam. Japonia czy Korea Południowa z roku na rok cieszą się rosnącą popularnością wśród turystów. Analiza rezerwacji dokonanych przez polskich podróżnych na platformie Kiwi.com przed 21 października na podróż w okresie październik-grudzień 2024 r. w porównaniu do tego samego okresu w 2023 r.  pokazuje, że Japonia awansowała z 11 pozycji na 9 na liście najpopularniejszych azjatyckich destynacji, z kolei Korea Południowa z miejsca 22 wskoczyła na 15 pozycję, odnotowując niemal 57% wzrost zainteresowania wśród podróżujących w tym roku.

 

Kiedy najtaniej do Korei?

Jak wskazuje analiza Kiwi.com, popularność Korei na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy wzrosła wśród polskich podróżujących o niemal 57% i awansowała z 22 pozycji na 15 w zestawieniu top najpopularniejszych azjatyckich kierunków. Tej jesieni do Korei Południowej za bilet lotniczy zapłacimy od 2 245 zł.

 

Korea Południowa choć pod kątem kulturowym jest z jednej strony bardzo podobna do Japonii, a z drugiej zupełnie różna. Dla wielu Korea, podobnie jak Japonia to kierunki, które zwykle pozostają w sferze fantazji i marzeń, bo z założenia uważa się je za bardzo drogie i nieprzyjazne dla ograniczonego portfela. A to nieprawda! Korea jest znacznie tańsza od Japonii, a ceny porównywalne bądź niższe niż w Polsce, zarówno jeśli chodzi o bazę noclegową, jak i życie na miejscu, w tym jedzenie.” - mówi Michał Hebel, świeżo upieczony absolwent medycyny i przyszły lekarz, niedawny absolwent medycyny i przyszły lekarz, który wraz ze swoją japońską przyjaciółką Yu Nagano został wybrany na World Travel Hackers dla Kiwi.com i przez cztery tygodnie podróżował między innymi po Japonii, Korei Południowej, Nowej Zelandii i Hawajach, dysponując budżetem w wysokości 10 000 euro.

 

Co warto zobaczyć w Korei?

Oczywiście tętniący życiem Seul i jego nocne życie, tradycje zabytkowego Gyeongju, jak również zapierające dech w piersiach wybrzeża, wyspy i parki narodowe. Korea Południowa podobnie jak pozostałe kraje Azji, słynie z ulicznej kuchni, a smakosze i miłośnicy lokalnej kuchni mogą liczyć na spróbowanie prawdziwego kimchi, bibimbapu i wielu innych delikatesów. Dodatkowo, fani metropolii, a tych jest szczególnie wielu wśród najmłodszych podróżników z generacji Z, jak wskazują badania przeprowadzone dla Kiwi.com*, powinni rozważyć Busan. to 3,5 milionowe miasto położone na południowym wybrzeży Korei Południowej, które słynie z pięknych plaż i świątyń.

 

Najlepszy czas na podróż do Japonii

Ci, którzy chcieliby odwiedzić oba kraje za jednym razem, powinni rozważyć najpierw odwiedzenie Korei, a z Korei udać się do Japonii, tym bardziej, że to w zasadzie rzut beretem. Ten ruch może znacznie obniżyć ostateczny koszt wakacji. Ceny z Seulu do Tokio ceny są porównywalne do cen na trasach europejskich, zaczynając się od 295 zł, podaje Kiwi.com.

Czy  Japonia jest droga? Zasadniczo tak. Czy można spędzić na miejscu 2 tygodnie płacąc za wszystko mniej niż 6 000 zł? Tak, a Kiwi.com podpowiada jak.

“Japonia będzie najdroższa w okresie festiwalu Sakura, który przypada wiosną, zwykle pod koniec kwietnia. Kraj wygląda wtedy oszałamiająco, ponieważ jest to sezon kwitnienia wiśni i przyciąga uwagę turystów z całego świata. Poza obchodami Sakury, do Japonii można dostać się z Polski za około 2 600 zł. Takie oferty nie są rzadkością, jednak warto zrobić to z dużym wyprzedzeniem. Europejska jesień to świetny czas na podróż do Japonii, która będzie również przyjazna dla naszych portfeli. - mówi Michał Hebel.

 

  • Gdzie najtaniej, gdzie najdrożej?

Koszt zakwaterowania w Japonii zależy od regionu, a ceny potrafią różnić się ekstremalnie. Od np. 65 zł za noc na Fuji, po średnio ponad 340 zł za noc w Fukuoka. Co ciekawe, Tokyo uchodzące za jedno z najdroższych w Japonii miast jest tańsze od Kioto.

 

  • Gdzie się stołować?

Azjatycki street-food cieszy się ogromną popularnością  również w Japonii. Za stosunkowo niewielkie pieniądze, dużo mniejsze niż w Polsce - około 20 zł - można zjeść pyszny kilkudaniowy posiłek z napojem. W Japonii, jak relacjonuje finalista Kiwi.com World Travel Hacker, sushi jest około dwa razy droższe niż w Polsce, więc należy się liczyć z pokaźnym wydatkiem, jeśli w trakcie naszej japońskiej wyprawy chcemy się żywić tylko tym.

Ci, którzy planują podróż do Japonii tej jesieni za bilet lotniczy z Warszawy do Tokio zapłacą około 2900 zł w dwie strony, jak podaje Kiwi.com. Warto skorzystać z alertu cenowego, który będzie informował nas o każdej korzystnej dla nas zmianie ceny za bilet.

 

*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18-37,  w dniach 13-18 maja 2024

* foto_Canva

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.

Ochrona środowiska

Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.

Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć