Komunikaty PR

2 - tygodniowy urlop w Japonii lub Korei Południowej za mniej niż 6000 zł?

2024-10-24  |  14:00
Biuro prasowe

Wraz z nowym otwarciem sezonu podróży do Azji, Kiwi.com przygląda się bliżej krajom, które wielu z nas ma na swojej liście marzeń, Japonii i Korei Południowej. Popularność Korei rośnie, jak wskazuje Kiwi.com, i z 22. miejsca w 2023 r. wskoczyła na 15. miejsce na liście top azjatyckich destynacji, odnotowując w tym roku wzrost zainteresowania wśród podróżnych z Polski o prawie 57%. Ikigai, kaizen czy bushido inspirują ludzi na całym świecie do lepszego i bardziej harmonijnego życia. Z kolei K-pop zdobywa gusta głównie najmłodszych pokoleń, które byłyby gotowe oddać wiele, aby wziąć udział w koncercie ukochanego zespołu z Korei Południowej, nie wspominając o odwiedzeniu kraju, z którego pochodzą. Kiwi.com podpowiada, co zrobić, aby marzenia stały się rzeczywistością, czyli kiedy i jak podróżować, aby podróż była przyjazna dla portfela. Ponadto polscy finaliści tegorocznej globalnej edycji World Travel Hacker, którzy minionego lata wybrali się w podróż życia, m.in. do Korei i Japonii, dysponując bardzo ograniczonym budżetem, obalają mity i przedstawiają gotowe rozwiązanie, jak spędzić w krajach z listy marzeń wymarzone wakacje, dysponując niewielkim budżetem.

 

Jesień to początek sezonu na podróż po Azji, gdzie pora deszczowa w wielu regionach dobiega końca i zaczyna się lokalne lato. Wśród najczęściej wybieranych kierunków azjatyckich wśród Polaków zwykle plasuje się Tajlandia, Wietnam, Indonezja czy Filipiny. Tej jesieni, wedle analizy Kiwi.com, podróżujący z Polski w pierwszej kolejności postawią na Tajlandię, Filipiny oraz Wietnam. Japonia czy Korea Południowa z roku na rok cieszą się rosnącą popularnością wśród turystów. Analiza rezerwacji dokonanych przez polskich podróżnych na platformie Kiwi.com przed 21 października na podróż w okresie październik-grudzień 2024 r. w porównaniu do tego samego okresu w 2023 r.  pokazuje, że Japonia awansowała z 11 pozycji na 9 na liście najpopularniejszych azjatyckich destynacji, z kolei Korea Południowa z miejsca 22 wskoczyła na 15 pozycję, odnotowując niemal 57% wzrost zainteresowania wśród podróżujących w tym roku.

 

Kiedy najtaniej do Korei?

Jak wskazuje analiza Kiwi.com, popularność Korei na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy wzrosła wśród polskich podróżujących o niemal 57% i awansowała z 22 pozycji na 15 w zestawieniu top najpopularniejszych azjatyckich kierunków. Tej jesieni do Korei Południowej za bilet lotniczy zapłacimy od 2 245 zł.

 

Korea Południowa choć pod kątem kulturowym jest z jednej strony bardzo podobna do Japonii, a z drugiej zupełnie różna. Dla wielu Korea, podobnie jak Japonia to kierunki, które zwykle pozostają w sferze fantazji i marzeń, bo z założenia uważa się je za bardzo drogie i nieprzyjazne dla ograniczonego portfela. A to nieprawda! Korea jest znacznie tańsza od Japonii, a ceny porównywalne bądź niższe niż w Polsce, zarówno jeśli chodzi o bazę noclegową, jak i życie na miejscu, w tym jedzenie.” - mówi Michał Hebel, świeżo upieczony absolwent medycyny i przyszły lekarz, niedawny absolwent medycyny i przyszły lekarz, który wraz ze swoją japońską przyjaciółką Yu Nagano został wybrany na World Travel Hackers dla Kiwi.com i przez cztery tygodnie podróżował między innymi po Japonii, Korei Południowej, Nowej Zelandii i Hawajach, dysponując budżetem w wysokości 10 000 euro.

 

Co warto zobaczyć w Korei?

Oczywiście tętniący życiem Seul i jego nocne życie, tradycje zabytkowego Gyeongju, jak również zapierające dech w piersiach wybrzeża, wyspy i parki narodowe. Korea Południowa podobnie jak pozostałe kraje Azji, słynie z ulicznej kuchni, a smakosze i miłośnicy lokalnej kuchni mogą liczyć na spróbowanie prawdziwego kimchi, bibimbapu i wielu innych delikatesów. Dodatkowo, fani metropolii, a tych jest szczególnie wielu wśród najmłodszych podróżników z generacji Z, jak wskazują badania przeprowadzone dla Kiwi.com*, powinni rozważyć Busan. to 3,5 milionowe miasto położone na południowym wybrzeży Korei Południowej, które słynie z pięknych plaż i świątyń.

 

Najlepszy czas na podróż do Japonii

Ci, którzy chcieliby odwiedzić oba kraje za jednym razem, powinni rozważyć najpierw odwiedzenie Korei, a z Korei udać się do Japonii, tym bardziej, że to w zasadzie rzut beretem. Ten ruch może znacznie obniżyć ostateczny koszt wakacji. Ceny z Seulu do Tokio ceny są porównywalne do cen na trasach europejskich, zaczynając się od 295 zł, podaje Kiwi.com.

Czy  Japonia jest droga? Zasadniczo tak. Czy można spędzić na miejscu 2 tygodnie płacąc za wszystko mniej niż 6 000 zł? Tak, a Kiwi.com podpowiada jak.

“Japonia będzie najdroższa w okresie festiwalu Sakura, który przypada wiosną, zwykle pod koniec kwietnia. Kraj wygląda wtedy oszałamiająco, ponieważ jest to sezon kwitnienia wiśni i przyciąga uwagę turystów z całego świata. Poza obchodami Sakury, do Japonii można dostać się z Polski za około 2 600 zł. Takie oferty nie są rzadkością, jednak warto zrobić to z dużym wyprzedzeniem. Europejska jesień to świetny czas na podróż do Japonii, która będzie również przyjazna dla naszych portfeli. - mówi Michał Hebel.

 

  • Gdzie najtaniej, gdzie najdrożej?

Koszt zakwaterowania w Japonii zależy od regionu, a ceny potrafią różnić się ekstremalnie. Od np. 65 zł za noc na Fuji, po średnio ponad 340 zł za noc w Fukuoka. Co ciekawe, Tokyo uchodzące za jedno z najdroższych w Japonii miast jest tańsze od Kioto.

 

  • Gdzie się stołować?

Azjatycki street-food cieszy się ogromną popularnością  również w Japonii. Za stosunkowo niewielkie pieniądze, dużo mniejsze niż w Polsce - około 20 zł - można zjeść pyszny kilkudaniowy posiłek z napojem. W Japonii, jak relacjonuje finalista Kiwi.com World Travel Hacker, sushi jest około dwa razy droższe niż w Polsce, więc należy się liczyć z pokaźnym wydatkiem, jeśli w trakcie naszej japońskiej wyprawy chcemy się żywić tylko tym.

Ci, którzy planują podróż do Japonii tej jesieni za bilet lotniczy z Warszawy do Tokio zapłacą około 2900 zł w dwie strony, jak podaje Kiwi.com. Warto skorzystać z alertu cenowego, który będzie informował nas o każdej korzystnej dla nas zmianie ceny za bilet.

 

*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18-37,  w dniach 13-18 maja 2024

* foto_Canva

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.