Komunikaty PR

4 trendy, które ukształtują branżę turystyczną

2022-06-28  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.

Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl

Wakacje oficjalnie wystartowały, a wraz z nimi Polacy wyruszyli na urlopy. Jak wynika z opublikowanych w kwietniu danych GUS, wykorzystanie bazy noclegowej w Polsce w roku 2021 wzrosło o 24,2% względem 2020. Możemy spodziewać się dalszych wzrostów w branży turystycznej, na co zresztą wskazują dane opublikowane przez Światową Organizację Turystyki Narodów Zjednoczonych.

 

Z przygotowanego przez UNWTO (ang. United Nations World Tourism Organization) raportu dowiadujemy się, iż w styczniu 2022 roku miał miejsce dwukrotny wzrost międzynarodowego ruchu turystycznego w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Jakkolwiek ruch ten nadal jest mniejszy niż przed pandemią, możemy już zaobserwować, że turystyka zdecydowanie podnosi się z pandemicznej zapaści. Czy jest to jednak wciąż ta sama turystyka? Zebraliśmy kilka trendów, które będą decydować o charakterze naszych podróży w najbliższych miesiącach.

 

  1. Na łono natury

 

Ucieczka w naturę to najgorętszy trend – w zasadzie już od 2020. Powodów takiego stanu rzeczy jest wiele. Najbardziej oczywisty to chęć uniknięcia dużych skupisk ludzkich, a przecież wyjazd w odludne miejsce to najlepsza metoda na zachowanie dystansu społecznego. I mimo że pandemia jest już właściwie za nami, potrzeba obcowania z naturą wydaje się duża jak nigdy. Turyści sami zresztą podkreślają, iż pobyt na łonie natury jest najlepszą formą relaksu.

 

- Zarówno psychiczne, jak i fizyczne korzyści dla naszego organizmu płynące z obcowania z przyrodą są dobrze udokumentowane. Oczywiście wynikające z pandemii ograniczenia w podróżowaniu sprawiły, iż turyści w większym niż wcześniej stopniu zaczęli korzystać z piękna i uroków znajdujących się w naszym kraju destynacji. Nieważne czy preferujemy piesze wycieczki, jazdę na rowerze, spływy kajakowe, czy też po prostu spacer po plaży – każdy z tych rodzajów ucieczki od cywilizacji przynosi turystom odnowę dla ciała i umysłu – mówi nam CFO Good Spotu, pierwszej sieci mobilnych hoteli w Polsce, Roman Sokołowski.

 

  1. Turystyka wrażeń

 

Innym trendem, który w pewnym stopniu wynika z naszego doświadczenia pandemii i związanych z nią obostrzeń, jest obecnie mocno manifestująca się potrzeba dostarczania sobie nowych, niekonwencjonalnych wrażeń. U turysty pojawiło się poczucie, że odkładanie na później podróżniczych celów z bucket listy nie ma najmniejszego sensu. Już kilka lat temu wyniki badań wykonanych w ramach The Harris Poll wskazywały, iż 72% Millenialsów woli przeznaczać swoje środki finansowe na różnego rodzaju doświadczenia podróżnicze niż kupowanie nowych rzeczy. Obecnie trend ten tylko się nasilił, a turyści jeszcze chętniej stawiają na eksplorację nowych obszarów, noclegi w nietypowych miejscach i zerwanie z podróżniczą rutyną.


 

  1. Wyjazdy solowe

 

Powodów, dla których turyści decydują się na solowe podróże, jest kilka. Części z nich odpowiada wolność, jaką one dają. Możliwość robienia tego, co się chce i kiedy się chce, bez oglądania się na innych wycieczkowiczów, rodzinę czy nawet partnera. Inni z kolei traktują ten rodzaj rekreacji jako terapię samorozwojową, okazję do zajrzenia w głąb siebie. 

Wbrew pozorom, wśród takich turystów jest całkiem dużo. Nie wszyscy jednak chcą samodzielnie organizować swoje wyjazdy. Coraz częściej sięgają oni po fachową pomoc i korzystają z usług pośredników, którzy zajmują się planowaniem wypoczynku dla turystów-samotników. 

 

  1. Większa świadomość ekologiczna i dbałość o środowisko 

 

Obecnie częściej decydujemy się na wyjazd na łono natury. W tym kontekście nie bez znaczenia jest zwiększająca się troska turystów o środowisko naturalne. Znajduje to również odzwierciedlenie w działaniach dostawców usług turystycznych, którzy opracowują i wprowadzają w życie różnego rodzaju koncepcje zrównoważonego podróżowania.

 

Jak podkreśla Roman Sokołowski: – Ekologia staje się coraz ważniejsza dla naszych klientów. W ramach naszej oferty noclegowej w Good Spot oferujemy unikalne pokoje stworzone z kontenerów. Taki upcycling, podążając zgodnie z zasadą 3R, nie tylko pozwolił nam zmniejszyć koszty ich wyprodukowania, ale najzwyczajniej umożliwił nam zminimalizowanie śladu węglowego. Na dokładkę, wszystkie apartamenty już wkrótce będą całkowicie samowystarczalne za sprawą wspólpracy z Politechniką Wrocławską. Dzięki temu ulokowanie ich pośród przyrody odbywa się bez szkody dla niej samej. Jesteśmy również bardzo podekscytowani najbliższym sezonem, bowiem właśnie wspólnie z Wydziałem Inżynierii i Środowiska Politechniki Wrocławskiej pracujemy nad nowoczesnymi rozwiązaniami eko, aby te przyszłe, niezależne spoty, stały się tym, czego turystyka potrzebuje. Są to m.in. rozwiązania, które poprawią izolację termiczną, pozwolą na zbieranie wody deszczowej, technologię zeroenergetycznej klimatyzacji współpracującej z systemem niskoenergetycznego oczyszczania wody oraz nowy typ panelu fotowoltaicznego.

 

Z niecierpliwością czekamy na tegoroczne wyjazdy

 

Jak widać, pandemia przyniosła wiele zmian w branży turystycznej, ale nie tylko ona odpowiada za pojawianie się nowych trendów związanych z wyjazdami i wypoczynkiem. Pewnej transformacji uległa również nasza świadomość, a także potrzeby. Nowe, ale stale nasilające się upodobania podróżników zdają wytaczać pewien kierunek, w którym będzie podążał sektor turystyczny w najbliższym czasie, oferując wypoczynek i rekreację gwarantujące klientom bogate doświadczenia czy wręcz realizujące koncepcję mindfulness. Aby przeżyć fantastyczną wakacyjną przygodę, niekoniecznie musimy wyjeżdżać na drugą stronę globu. Cenimy sobie bliskość przyrody, a jednocześnie z większą starannością o nią dbamy. Zatem podczas planowania kolejnych wycieczek coraz mocniej wybrzmiewać będą również wątki związane z ekologią i dbałością o środowisko naturalne. Dodatkowo – a może przede wszystkim – w kontekście zniesienia pandemicznych obostrzeń, ten sezon wakacyjny zapowiada się wyjątkowo ekscytująco.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.